INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká mincovna zahájila v pasáži České národní banky na pražských Příkopech provoz Národního numismatického centra. V jeho přízemí se nachází jedna z největších prodejen mincí a medailí v České republice, v patře najdou návštěvníci expozici historických mincí a také unikáty z archívů České mincovny, některé z nich budou vystaveny vůbec poprvé. Do 15. září si tu také veřejnost bude moci prohlédnout soubor vzácných originálů ražeb české barokní šlechty.

Česká mincovna se pod vedením nových vlastníků stala za poslední dva roky společností orientovanou nejen na výrobu, ale i na obchod. V loňském roce pak dosáhla rekordních tržeb ve výši 666 milionů. „Naše technologické možnosti jsou srovnatelné se světovými mincovnami. Prodejní sortiment neustále rozšiřujeme, nově nabízíme zákazníkům investiční a pamětní mince z celého světa. Otevření Národního numismatického centra v samém srdci hlavního města je tak logickým vyvrcholením celého procesu expanze," konstatoval ředitel České mincovny Radek Šulta.

Na více než třech stech metrech čtverečních připravila Česká mincovna unikátní prostory, které mimo prodejny nabízí konferenční sál a expozici historických mincí určenou pro odbornou i širokou veřejnost. Na její přípravě se podíleli přední čeští odborníci z oboru numismatiky, část vystavených exponátů pochází i od České numismatické společnosti. Autory stálé části expozice jsou Luboš Polanský a Jiří Militký. „Soubor mincí, který jsme pro Národní numismatické centrum připravili, mapuje více jak tisíciletou historii českého mincovnictví. Jde o přehled ražeb od desátého století až do vzniku České republiky a většinu exponátů reprezentují originály," vysvětlil Militký, mimo jiné autor výstavy Pražská mincovna, která se konala v roce 2009 v Muzeu hlavního města Prahy.

„Nejvzácnější mince budou umístěné v unikátních vitrínách se zvětšovacími, tzv. fresnelovými čočkami. Nevíme o žádném jiném místě v Česku, kde by podobný způsob vystavování používali," doplnil Šulta. Jako první je v této vitríně vystaven soubor ražeb české barokní šlechty zapůjčený z Východočeského muzea. K vidění bude pouze do poloviny září, pak se vrátí do přísně střeženého muzejního depozitáře. Součástí expozice jsou i unikátní ražby ve velikostech 20- a 50haléře, které vznikly v úplných počátcích České mincovny jako zkušební odražky a doposud byly veřejnosti skryty v archivu mincovny.

Národní numismatické centrum bude pro veřejnost otevřené od pondělí do pátku od 9 do 18 hodin, v sobotu pak od 10 do 14 hodin. Expozice je bez průvodce a vstupné činí 50 Kč, při nákupu v prodejně nad 500 Kč bude návštěvníkovi vstupné vráceno. Více informací najdete na www.ceskamincovna.cz nebo na tel. čísle 800 225 228.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3