INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA) zdůrazňuje potřebu obezřetného postupu při rozhodování o spotřebitelském úvěru v době předvánočních nákupů. V této souvislosti odkazuje na doporučení, která zveřejnila na svých webových stránkách (www.clfa.cz) pod názvem 10 + 1 otázka pro zodpovědného spotřebitele. Na webu asociace je najdete ve zcela nové sekci Než si půjčíte, v níž ČLFA začala zveřejňovat praktické rady pro koncové uživatele. Podle ČLFA, která sdružuje 53 firem poskytujících převážně úvěry a leasing, je nezbytné zvážit, jestli půjčku vůbec potřebujete. Rozumné je si půjčovat na věci, jejichž životnost je delší než doba splácení, nebo na služby, bez nichž se vy – anebo vaši blízcí – v kratším horizontu neobejdete.

Každý zájemce o půjčku by si měl podle ČLFA zodpovědět těchto deset otázek:

1. Potřebuji vůbec úvěr?

2. Když si půjčím, budu mít z čeho splácet?

3. Co mě může v průběhu splácení potkat?

4. Podle čeho se mám rozhodovat, když půjčku vybírám?

5. Jak poznám solidního věřitele?

6. Je žádoucí, když věřitel prověřuje moji schopnost splácet?

7. Co bych neměl před podpisem smlouvy opomenout?

8. Kdy je dobré využít zprostředkovatele?

9. Na jaké praktiky si mám jako klient dávat pozor?

10. Co když i přes veškeré snahy nebudu schopný úvěr splácet?

Pomoc, jak dojít k odpovědím na tyto dotazy, nabízí zmiňovaná 10 + 1 otázka pro zodpovědného spotřebitele. Pokud už člověk dojde k závěru, že půjčka je v jeho situaci rozumným a proveditelným řešením, měl by podle ČLFA při výběru poskytovatele spotřebitelského úvěru zohlednit fakt, jestli se hlásí k Etickému kodexu finančního trhu. Členské společnosti ČLFA navíc přijaly Memorandum k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských úvěrů, které je zavazuje k solidnímu a odpovědnému přístupu k zákazníkům.

„Podpis úvěrové smlouvy obvykle znamená dlouhodobý závazek, který by si měl každý velmi důkladně promyslet – přistoupit k němu s rozvahou a zhodnotit všechna pro i proti. Jinak se může stát, že dobře míněný úmysl se promění v noční můru. V předvánočním čase, kdy jsou lidé často pod vlivem silných emocí, toto varování platí více než kdy jindy. Naší snahou proto je, přispět k posilování finanční gramotnosti české společnosti a zároveň ke kultivaci trhu, který je pokřiven pochybnými aktivitami neseriózních poskytovatelů úvěrů," řekla členka představenstva ČLFA Blažena Valkošáková.

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením nebankovních společností zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 53 členů.

Více na: www.clfa.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3