3dsense začínal jako studentský start-up při ČVUT v Praze. Do povědomí odborné veřejnosti vstoupil především jako první český průkopník kinect marketingu – tedy kombinace videoprojekce, která dokáže prostřednictvím senzorového zařízení Kinect od Microsoftu interagovat s pohyby lidského těla. Projekt díky vysoké poptávce velmi rychle vstoupil do komerční sféry a v letošním roce za sebou má již celou řadu prestižních realizací – prostor Aeroport na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech nebo mezinárodní výstavu Labyrint of Senses v rakouském Linzi.
Právě pro letošní vánoční kampaně přináší 3dsense možnost zajímavého osvěžení – rozhodl se totiž prorazit jako alternativa běžných reklamních formátů.
"Cílem našeho snažení bylo nabídnout takové formáty, které budou mít vysokou účinnost a zároveň nebudou nad možnosti běžného marketingového rozpočtu," uvedl Jan Hrdlička, jednatel společnosti. „Do portfolia tak zařazujeme dva nové readymade formáty interaktivní reklamy, které díky tomu můžeme časově neomezenou licenci na provoz poskytnout již za cenu kolem 45 000 korun." Oproti předchozím rokům, kdy se každý projekt dělal zadavateli na míru, to je příjemná změna.
Konkrétně se jedná o projekci reklamního sdělení, které v reálném čase sleduje kroky kolemjdoucích (tzv. follow-up) nebo videoprezentaci promítanou na stěnu či LCD panel s možností ovládání pohybem těla. V obou případech se jedná o formáty, které mají několikanásobně vyšší efektivitu, než jejich statické či neinteraktivní formy. Konkrétně u follow-up reklamy stoupá počet shlédnutí k neuvěřitelným 88 %, gestikou ovládané videoprezentace pak mají zhruba čtyřikrát větší zapamatovatelnost než běžné. Díky Kinectu je navíc možné každou z kampaní přesně vyhodnotit – zadavatel získá data, jak dlouho se pasanti před jeho sdělením zastavili, případně kolik jich prošlo kolem.
Instalace zařízení v závislosti na prostředí probíhá v řádech dní.
"Do běžné výlohy lze celou sestavu, tvořenou počítačem, projektorem a Kinectem nainstalovat během cca dvou dnů." Hardware je možné pronajmout anebo koupit přímo od 3dsense, praktičtější je však nákup vlastního zařízení.
Jan Hrdlička věří, že právě letošní Vánoce budou rokem nula pro kinectový marketing.
"Věříme, že formát má potenciál pro masové rozšíření a naším cílem je dostat kinectem ovládanou reklamu do běžných propagačních formátů v marketingovém mixu českých společností," uzavřel.
(tz)