INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nejvíce investují do ochrany proti rizikům života muži a ženy v Praze, nejméně pak na Ústecku a Královéhradecku. Ten rozdíl je patrný ve všech okresech a krajích v České republice. Nejvíce v Karlovarském kraji. Muži si pojistky, které jim zaručují finanční kompenzaci v případě neblahých událostí, pořizují v hodnotě průměrně o čtvrtinu vyšší než ženy. Velké rozdíly jsou i mezi jednotlivými kraji a okresy.

„Jsou to právě muži, na jejichž příjmech obvykle závisí existence celé rodiny. Jejich platy pokrývají hypotéku, spotřebitelské úvěry a další výdaje. Pojišťují se tedy na mnohem vyšší částky a také na širší škálu rizik než ženy. Z těchto a dalších důvodů tak muž v České republice zaplati za životní pojištění v průměru přibližně 9 500 korun ročně, zatímco žena zhruba 7 500," uvedl ředitel produktů životního pojištění ČSOB Pojišťovny Vladimír Dvořák s tím, že chuť vkládat peníze do životního pojištění se výrazně liší kraj od kraje, okres od okresu. „Zatímco v Praze muži platí za životní pojištění v průměru téměř 11 000 korun a ženy zhruba 8 500 korun ročně, například na Ústecku je tato částka v případě mužů nižší o více než dva tisíce a v případě žen o necelých jeden a půl tisíce ročně," dodal.

Výše průměrné mzdy, míra nezaměstnanosti a další demografické údaje mohou mít vliv na tyto trendy jen částečně. „Souvisí to například s výší hypotéky a tu potřebuje na pořízení přibližně stejného bytu v jiné výši člověk z Prahy a v jiné výši člověk z Vysočiny. Pro případ smrti se tak na mnohem vyšší částku musí pojistit třeba muž z Prahy než z Vysočiny a tomu je pak úměrná i investice do životního pojištění na krytí takového rizika," vysvětlil Vladimír Dvořák z ČSOB Pojišťovny.

Lidé by si tak podle něj měli pořizovat takové životní pojištění, které odpovídá jejich potřebám. „Je třeba důkladně zvážit, na jak vysokou částku bych se měl pojistit a proti kterým rizikům. Například pokud často řídím, nemělo by v mém výčtu rizik chybět pojištění smrti následkem úrazu," uvedl Vladimír Dvořák s ČSOB Pojišťovny s tím, že ženy by aktuálně měli vzít v potaz i další věc. „Pokud některá žena zvažuje v blízké budoucnosti uzavření životního pojištění, je mnohem vhodnější doba tak učinit nyní než po datu 21. 12. 2012. Po něm totiž musí všechny pojišťovny na trhu sladit sazby za životní pojištění, což bude v praxi znamenat, že žena zaplatí za krytí určitého rizika až několikanásobně více," dodal.

Rozdíly ve výši pojistného mezi muži a ženami se měly podle unijní směrnice odstranit nejpozději do konce roku 2007. Pojišťovny však získaly výjimku, která podle rozhodnutí evropského soudního dvora končí právě letos v prosinci.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3