INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Hlavní starostí centrálních bankéřů v roce 2013 nejspíš bude i nadále boj proti recesi v Evropě. Riziko nového propadu ekonomiky v letošním roce sice zcela nezmizí, přesto je zde od poloviny roku naděje na mírně vyšší hospodářský růst než v roce 2012. Do té doby už bude větší část reforem dokončena a bude opět vytvořen prostor pro mírné zvýšení domácí poptávky. Ve prospěch oživení hospodářského růstu hovoří i předpokládaný vývoj inflace.

„Ani v roce 2013 nebude inflace představovat problém, takže se centrální banky budou moci soustředit výhradně na podporu růstu. Pokud neočekávaně anebo výrazně nevzrostou ceny komodit, inflace by se mohla během roku 2013 i snížit," řekl Aleš Prandstetter, investiční stratég společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost. A dodává: „Očekáváme, že centrální banky budou v letošním roce i nadále zachovávat nízké úrokové sazby, což se bude i nadále odrážet v nízkých úrokových výnosech dluhopisů. Zároveň jsou ceny obligací rekordně vysoké, takže i malé změny v hospodářské situaci mohou přivodit držitelům dluhopisů relativně velké ztráty. Zopakování pěkných výnosů, kterých dluhopisoví investoři dosáhli v roce 2012, není pravděpodobné."

Lepších výsledků by mohly letos dosáhnout rizikovější typy dluhopisů – konvertibilní, vysoce úročené, podřízené a obecně podnikové s nižším ratingovým hodnocením. Dařit se totiž bude i firmám. „Podle prognóz by v roce 2013 měly firemní zisky vzrůst v průměru o 8 až 9 %. Růst zisků vyšší než 8 % je reálné očekávat u amerických společností, ale pokud jde o dosažení podobných růstů u evropských firem, jsme trochu skeptičtí," zbrzdil přílišný optimismus Aleš Prandstetter.

I když nebude letos ekonomická situace ve světě ideální, nízké úroky zaručí atraktivitu dividendových titulů. Z preferovaných akciových investic vybíráme oblast farmacie (KBC Equity Fund Pharma) nebo fondy potravin a nápojů (Optimum Fund ČSOB Potravin a nápojů 1). Jako pověstná třešnička na investorském dortu by neměly v portfoliích chybět slibné akcie východní Evropy (ČSOB akciový fond – Střední a Východní Evropa) zastoupené velmi levným Ruskem či dravým Tureckem.

Zcela jistě v letošním roce nezmizí nervozita, zcela jistě se nezvedne vlna optimismu. Možná bude rok 2013 velmi podobný tomu minulému, ale bu¬deme se mnohem více přibližovat stabilizaci ekonomických podmínek. „Pokud vše dobře půjde, hlasy volající po ukončení nestandardních opatření typu kvantitativního uvolňování budou sílit. A s nimi budou slábnout argumen¬ty držitelů dluhopisů a zlatých cihel," uzavřel Aleš Prandstetter.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3