INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Populace stárne a většina Čechů už ví, že státní důchod do budoucna není zárukou důstojného stáří. V průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) však stále 34 % lidí říká „…ono to nějak dopadne, jsem spíš člověk, který stáří neřeší“.

„Význam zabezpečení na stáří roste úměrně s věkem a příjmem,“ řekla manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová a doplnila: „Postoj mužů a žen je v této otázce shodný.“
Jako klíčový nástroj zabezpečení na stáří vnímají Češi i Slováci zejména produkty penzijního připojištění a životního pojištění, ve jmenovaných zemích se však liší jejich popularita. Slováci jako variantu pro zajištění výrazně preferují životní pojištění, v Čechách se na stáří prostřednictvím životního pojištění hodlá zabezpečit jen 49 % respondentů a celých 80 % procent Čechů vidí jako stěžejní nástroj svého zajištění na stáří penzijní připojištění.
Penzijní připojištění má sjednáno celkem 71 % respondentů, přičemž důvodem pro sjednání bylo ze 70 % osobní rozhodnutí, a to zejména u osob s vyššími příjmy. Naopak v nižší příjmové skupině do 10 tis. Kč měsíčně bylo častěji impulzem pro sjednání doporučení poradce nebo příbuzných.
Do II. pilíře penzijní reformy plánuje vstoupit jen 6 % odpovídajících. Paradoxně přes všechna doporučení vstup do II. pilíře odmítají zejména vyšší příjmové skupiny (71 %). Naopak nejvíce potenciálních klientů je ve věkové skupině do 30 let a zároveň 43 % nerozhodnutých respondentů je ve skupině lidí s příjmem do 10 000 Kč.
Co se týče orientace pojistné gramotnosti, nedopadla oblast penzijního připojištění příliš radostně. „Ve výsledcích průzkumu se ukázalo, že penzijní připojištění ve spojení s důchodovou reformou patří spolu s životním pojištěním mezi oblasti, ve kterých se lidé orientují nejhůře,“ říká Marcela Kotyrová a uzavírá: „Rozdíly mezi průběžným systémem a jednotlivými pilíři totiž vnímá jen 38 % dotazovaných. Mezi lidmi do 30 let dokáže tyto pojmy vysvětlit jen 32 %, přitom v tomto věku vnímají lidé nutnost zabezpečovat se na stáří poměrně silně a zároveň ji nejčastěji řeší.“

Průzkum zpracovala společnost NMS Market Research v prosinci 2012

Země:         Česká a Slovenská republika
Metoda:        on-line průzkum
Dotazník:        ČR: 79 otázek, SR: 24 otázek
Cílová populace:    18-50 let – reprezentativní vzorek populace
Vzorek populace:    podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště
Vzorek:         ČR: 1017 respondentů, SR:  312 respondentů

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3