INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Každý druhý Čech podceňuje aktualizaci svých pojistných smluv. Podle nejnovějšího průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) ve svých pojistných smlouvách neprovádí změny celých 51 % pojištěné populace. Aniž by si to uvědomili, vstupují tak klienti pojišťoven do rizika, že jim v případě škodní události pojistné plnění nezajistí odpovídající kompenzaci jejich skutečné škody.

I přes jisté podceňování rizik, je většina Čechů přesvědčena, že jim pojištění přináší více jistoty do života. Konkrétně je o tom přesvědčeno 63 % populace. Stejně tak je více než polovina lidí přesvědčena, že se množství rizik stále zvyšuje. Život bez pojištění si nedokáže představit celých 64 % Čechů. Paradoxem však je, že přestože se tito lidé na své pojištění spoléhají, o své pojistné smlouvy se nestarají. Více než polovina z nich své pojistné smlouvy neaktualizuje.

„Aby mělo pojištění v případě škodní události očekávaný efekt, je třeba průběžně kontrolovat, jestli stále odpovídá aktuálnímu stavu,“ řekla manažerka komunikace a vzdělávání ČAP Marcela Kotyrová a pokračovala: „U většiny smluv nedošlo přitom ke změně 8 a více let. V případě škodní události je pak klient zklamán s pojistným plněním, potažmo i s pojišťovnou, aniž by si uvědomil, že chyba je na jeho straně. Změnu v pojistné smlouvě by měl iniciovat klient sám vždy podle své potřeby.“

Jak aktualizovat své smlouvy?

životního pojištění

Informujte pojišťovnu při změnách vašich kontaktních údajů, změnách rodinného stavu nebo výrazných změnách životního stylu, které mají vliv na výši pojistného (aktivní sport, změna zaměstnání apod.). Změnit ve smlouvě lze i obmyšlenou osobu, například při rozvodu.

Kromě faktických změn je vhodné se nad sjednaným životním pojištěním v určitých časových intervalech pravidelně zamýšlet „Po více než třech letech může docházet ke změně v příjmech jednotlivých členů, v rodinné situaci i v jejích potřebách. K těm by měla každá rodina přihlížet a zvážit, jestli jsou pojistné částky stále dostačující a pokrývají narůstající požadavky,“ upozornila Marcela Kotyrová

pojištění domácnosti a nemovitosti

U majetkových pojistných smluv je důležité průběžně zkontrolovat a ověřit si, jestli sjednaná pojistná částka skutečně odpovídá současné hodnotě domu nebo domácnosti. Tak by měli postupovat všichni, kteří například rekonstruovali dům nebo jinak investovali do vybavení, které nemovitost či domácnost zhodnotilo. Po větším výdaji do zařízení či po dokončení modernizace stačí pojišťovně oznámit rozsah investic a pojišťovna adekvátně navýší pojistnou částku. Pokud došlo k nestandardním úpravám, které navýšily pojistnou hodnotu podstatně, je vhodné mít i příslušnou fotodokumentaci.

U starších pojistných smluv zkontrolujte kromě výše pojistné částky, zda vaše pojistná smlouva kryje veškerá pojistitelná rizika, která mohou váš majetek ohrožovat – starší smlouvy většinou nemívají rozsah pojistného krytí dostatečný, současná nabídka pojišťoven je mnohem komplexnější.

Provádět aktualizaci pojistné smlouvy je nezbytné i v případě změn v údajích o pojistníkovi, ve způsobu platby nebo při změnách souvisejících s odstěhováním nebo úmrtím vlastníka smlouvy. Přesná definice zániku pojištění je vždy uvedena v pojistných podmínkách, jež jsou nedílnou součástí pojistné smlouvy.

havarijní pojištění

Také v havarijním pojištění je možné požádat o změnu a přepočet pojistného. Jedním z faktorů, které ovlivňují výši pojistného, je stáří vozidla a od něho se odvíjející obecná cena. Výše pojistného s klesající obecnou cenou sice obvykle klesá, nemůže ale být přímo úměrná. Hlavním důvodem je skutečnost, že v havarijním pojištění jsou obvykle i u starších vozidel veškeré opravy hrazeny v cenách nových náhradních dílů. Výše pojistného tedy vždy klesá pomaleji než pojistná hodnota vozidla, v některých případech nemusí klesat vůbec nebo se dokonce může nepatrně zvýšit.

S postupným opotřebováním vozidla je možné po jednom až dvou letech požádat pojistitele o výpočet aktuálního pojistného a v případě, že bude pojistné nižší, nechat si přepracovat pojistnou smlouvu.

Výsledky vychází z průzkumu České asociace pojišťoven. Dotazováno bylo na konci roku 2012 na 1017 Čechů, přičemž analýza je průběžně zveřejňována v únoru, který je již několik let takzvaným „Měsícem pojištění“.

Země: Česká a Slovenská republika

Metoda:on-line průzkum

Dotazník:ČR: 79 otázek, SR: 24 otázek

Cílová populace:18-50 let – reprezentativní vzorek populace

Vzorek populace:podle pohlaví, věku, regionu, velikosti místa bydliště

Vzorek:ČR: 1017 respondentů, SR:312 respondentů

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3