Téměř 80 % Čechů si uvědomuje, že bez dobré orientace ve finančním světě se v každodenním životě neobejdou. Své znalosti v oblasti financí přitom sami považují za průměrné. Nejvíce si věří v oblasti všeobecného přehledu (57,3 %) a IT problematice (56,2 %). Osobní finance jsou až třetí (53,5 %). Většina lidí si sice uvědomuje, že pro dobré finanční zdraví musí sama něco udělat, ale další vzdělání v oblasti financí přesto odmítá. Proto se Era rozhodla v rámci nového projektu „Počítáme s vámi" tento mýtus ze společnosti vymýtit.
Hlavním cílem je srozumitelně ukázat danou finanční problematiku na jednotlivých životních situacích. Jednotlivé díly se neomezují jen na bankovní či pojišťovací produkty a služby. Naopak sledují hlavně situace, při kterých lidé často víc než rozumem uvažují srdcem – plánování svatby, narození miminka, vypořádání pozůstalosti atd. „Každý díl přitom ústí v různá řešení, případně poukazuje na jejich výhodnost, a dává obecně platná doporučení," říká Jan Doubek, ředitel klientské komunikace Ery a dodává: „Důležité je, aby si lidé dokázali představit, jaké mají možnosti a tyto nově získané znalost pak uměli snadno uplatnit v běžném životě,"
Aby byl dopad projektu „Počítáme s vámi" co nejkomplexnější, Era navázala spolupráci s Českou televizí, Českým rozhlasem a deníkem Blesk. Denně bude ve všech typech médií rozebíráno totožné téma, přičemž vzájemné výstupy se budou doplňovat.
Základním kamenem projektu je vzdělávací miniseriál připravený pro Českou televizi. V patnácti dílech provede moderátor pořadu společně s odborníky z oblasti financí a psychologie diváky jednotlivými životními situacemi, upozorní na chyby a nabídne správná řešení. „Každý televizní díl také obsahuje anketu mezi širokou veřejností, která dává základní obrázek toho, jak Češi přistupují k penězům a jak s nimi zacházejí," dodává Jan Doubek. Seriál startuje na programu ČT 1 v pondělí 11. března a poběží každý všední den vždy od 17.55 hod.
Od 11. března 2013 projekt startuje také na stránkách deníku Blesk a na vlnách Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu, kde se každý všední den budou moci posluchači pravidelně ve 14:20 seznámit s jednotlivými doporučeními zvyšujícími jejich finanční gramotnost. „Hlavním úkolem Radiožurnálu je nejen poskytovat aktuální zpravodajství, ale tuto již samozřejmou službu veřejnosti doplňovat také šířením užitečných informací," říká Jan Pokorný, šéfredaktor Radiožurnálu a dodává: „Projekt Počítáme s vámi je tou správnou příležitostí, jak toho dosáhnout."
Obdobnou ambici, tedy vzdělávat své čtenáře, potvrzuje i ředitel obsahu deníku Blesk Radek Lain: „Vztah k penězům a zacházení s nimi je pro čtenáře deníku Blesk naprosto zásadní a aktuální téma. Problematice šetření se na stránkách našeho deníku věnujeme pravidelně, tento projekt navíc absolutně naplňuje naší novou koncepci, kterou podporujeme sloganem Blesk – Nejdůležitější noviny pro snadnější život."
Komunikace projektu bude podpořena také na facebookových stránkách Ery a jejím oficiálním profilu na Facebooku. Kampaň pro Eru a mediální partnery připravuje agentura Bison&Rose.
Era jde cestou zjednodušování produktové nabídky a maximálně se zaměřuje na požadavky dnešního klienta. Jejím cílem je poskytnout srozumitelné, praktické, dostupné a funkční služby, které se bez ostatních zbytečností přizpůsobí potřebám zákazníků.