INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Institucionální fondy ČSOB v únoru vyplatily dividendy. Na základě dobrých hospodářských výsledků byly vyplaceny dividendy ve výši 4,07 % p.a. v případě fondu ČSOB Institucionální – Státních dluhopisů a 5,6 % p.a. podílníkům fondu ČSOB Institucionální – Nadační.

„Příčinou rekordních dividend je především růst cen dluhopisů v loňském roce. Letos nabídku institucionálních fondů doplňujeme ve větší míře nabídkou dalších, zejména zajištěných fondů, od kterých si díky nižší závislosti na stavu a vývoji úrokových sazeb slibujeme lepší výnosy,“ řekl Jan Barta, generální ředitel společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost.

Institucionální fond ČSOB Státních dluhopisů využívá především státní dluhopisy, dluhopisy se státní zárukou či doplňkově také depozita u ČSOB. Jeho cílem je přinést výnosy přesahující možnosti obvyklých depozitních produktů, spořicích účtů apod., aniž by to znamenalo zvýšení kreditního rizika nad úroveň odpovídající investici do státních dluhopisů. Přestože hlavním smyslem fondu je stabilní a pravidelný výnos i v nepříznivých dobách, loňský vynikající výsledek ukázal i nezanedbatelný výnosový potenciál tohoto fondu.

Institucionální fond ČSOB Nadační se řídí konzervativní strategií, v rámci které fond investuje především do krátkodobých českých státních dluhopisů. V reakci na ekonomický vývoj byl zvýšen podíl investic do bankovních a firemních dluhopisů s investičním ratingem.V portfoliu fondu se neobjevily žádné cenné papíry emitentů ze zemí nejvýrazněji zasažených dluhovou krizí v Evropě (Řecko, Irsko, Portugalsko, Itálie, Španělsko), což vedlo i k velmi nízké volatilitě v průběhu roku. Fond tak za celý rok dosáhl velmi solidního zhodnocení.

Institucionální fondy jsou určeny pro klienty z řad právnických osob, kteří vyžadují stabilní výnos za minimálního rizika. Na rozdíl od fondů pro fyzické osoby je výhodou institucionálních fondů daňové zvýhodnění. Právnické osoby podléhají zdanění příjmů ve výši 19 %, přičemž fond platí jen 5% daň z příjmů. Pokud právnická osoba vloží své prostředky do fondu, inkasuje zajímavý daňový benefit ve výši 14 %. Navíc fond si může od daňového základu pro výpočet srážkové daně z dividend odečíst úrokové příjmy, což v důsledku vede ke snížení konečné daňové povinnosti. Efektivní daň z dividend se tak může snížit z původních 15 % až na teoretickou nulu, záleží na poměru úrokových a celkových výnosů. V našem případě se srážková daň za rok 2012 pohybovala na úrovni 8 až 10 %.

Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou budoucích výnosů. Hodnota investice může v čase kolísat. Míra zdanění je individuální a může se měnit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3