INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

01 KUPEG logo Na tiskové konferenciKUPEG úvěrové pojišťovny, a. s., která je leaderem na domácím trhu komerčního úvěrového pojištění jako součást silné mezinárodní skupiny ONDD, se hovořilo nejen o hospodářských výsledcích, které pojišťovna v loňském roce dosáhla, ale také o novém pojistném produktu pro zabezpečení složitějších projektů, lokálních a mezinárodních podvodných strukturách i vývoji platební morálky u nás, v Evropě i ve světě.

IMG 6049

Ing. Martin Najman, ředitel marketingu KUPEG úvěrové pojišťovny, a. s.

A jak si KUPEG úvěrová pojišťovna, a. s. na trhu loni vedla z pohledu nejdůležitějších ekonomických ukazatelů? Trvá vzestupný trend celkového obratu. Celkem byly pojištěny pohledávky za 196,4 mld. Kč, které směřovaly do 101 zemí světa. To je ve srovnání s rokem 2011 nárůst o 5 %. Objem předepsaného pojistného dosáhl 367 milionů korun, což byl mírný pokles v důsledku příznivější sazby pojistného. Klienti letos ohlásili problémy s pohledávkami u více než tisícovky odběratelů v hodnotě blížící se miliardě korun. Objem vyplácených pojistných plnění dosáhl 406 milionů Kč. Pojišťovna své loňské hospodaření končila ztrátou ve výši 11 milionů korun, což ovlivnila tvorba rezerv. Pokud se týká vlastního kapitálu společnosti, ten ke konci roku činil 377 milionů korun.

KUPEG úvěrová pojišťovna, a. s. přichází s novým produktem, který umožňuje pojišťování projektů, jejichž realizace trvá i několik let a je obtížné jeho krytí v rámci krátkodobého uvěrového pojištění. Je samozřejmostí, že tyto projekty se posuzují individuálně s následným vytvořením zcela nových a často nestandardních podmínek.  Již v úvodní části projektu může KUPEG vystaví za svého klienta záruku za nabídku, případně za akontaci. Je kryto výrobní riziko k ochraně dodavatele, případně banky poskytující financování nákupu materiálu a výrobu, oproti selhání odběratele ještě před dodáním díla. Po dodání projektu či díla KUPEG zabezpečuje jistotu zaplacení kupní ceny a vystavuje kontrakční záruční pojistky – surety bonds. V řadě případů totiž odběratel požaduje „performance bond“ za řádné provedení díla a „waranty bond“ za opravy v záruční době. KUPEG v rámci pojištění projektu nabízí také kompletní cash-flow s dobou splatnosti do tří let, umí zajistit i riziko spojené se subdodávkami a částečné úhrady vázané na milníky. Lze takto pojistit projekty kdekoli na světě s výjimkou zhruba necelé dvacítky nepojistitelných zemí, ať jsou to Afghánistán, Irán, Libérie, Kupa, Palestina, Somálsko, Sýrie či Severní Korea a jiné.

IMG 6050

Ing. Michal Veselý, generální ředitel KUPEG úvěrové pojišťovny, a. s.

Představitelé KUPEG úvěrové pojišťovny, generální ředitel Ing. Michal Veselý a ředitel marketingu Ing. Martin Najman, pak hovořili o stále citelnějším problému, který je vytváření a fungování lokálních či mezinárodních podvodných struktur. V důsledku jejich nekalých a časti velmi sofistikovaných praktik, dochází k daňovým únikům, poškozování výrobních a obchodních organizací, finančních institucí a dodavatelů. K podvodům dochází nejčastěji při prodeji podniků, změnách obchodních modelů, prodeji a započtení pohledávek a charakteristické je nestandardní chování doprovázené nejasnou vlastnickou strukturou, transakcemi bez ekonomického smyslu a prostřednictvím mnoha prostředníků. Ve všech případech je velmi obtížné odlišit strukturu vytvořenou s nekalý, cílem od složité, nicméně korektně fungující skupiny. Mezinárodní aspekt činí tyto struktury na lokální úrovni téměř neodhalitelné a výrazně efektivnější tak může být práce kompetentních orgánů na evropské úrovni, jako například „Evropský úřad pro boj proti podvodům“ - OLAF.

Pokud se týká platební morálky českých firem, stejně jako loni jich selhalo 5,8 %, na špici rizikovosti se za loňský rok dostalo Slovinsko, o něco lépe je na tom Chorvatsko a Maďarsko a tradičně nejlepší je platební morálka v Německu, kde se do vážnějších problémů dostalo pouze 1,3 % odběratelů.

S použitím informací KUPEG úvěrové pojišťovny, a. s. připravil Jiří Novotný

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3