INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Poskytovatelé spotřebitelských úvěrů sdružení v České leasingové a finanční asociaci (ČLFA) ubezpečují své klienty postižené nedávnými povodněmi, že jejich případné problémy se splácením závazků budou řešit s maximální vstřícností. V této souvislosti vyzývají klienty, kteří se vinou záplav dostali do finančních potíží, aby se bez zbytečných průtahů obrátili na svého poskytovatele spotřebitelského úvěru. Ten bude každý případ vyhodnocovat individuálně s cílem ulevit zákazníkovi v jeho svízelné životní situaci.

 

ČLFA zároveň všem lidem zasaženým záplavami doporučuje, aby pečlivě zvažovali nabídky půjček, s nimiž se v této době setkávají. Měli by se vyvarovat jednání se subjekty, které zjevně ignorují požadavky  zákona o spotřebitelském úvěru, např. povinnost posoudit s odbornou péčí úvěruschopnost žadatele. Nebrat v úvahu nabídky, které slibují úvěry bez ověření příjmů a finanční situace žadatele. Jde přitom o požadavky, jejichž nesplnění má ze zákona za následek neplatnost úvěrové smlouvy. Může jít o nabídky subjektů parazitujících na obtížné situaci obětí povodní. Dobrým vodítkem při výběru poskytovatele úvěru je jeho členství v ČLFA. Členské společnosti ČLFA totiž přijaly Memorandum k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských úvěrů, které je zavazuje k solidnímu a odpovědnému přístupu k zákazníkům. Závazky z memoranda k ochraně spotřebitelů jdou nad rámec povinností poskytovatelů těchto úvěrů z platné právní úpravy.

 

Doporučení, jak při výběru poskytovatele spotřebitelských úvěrů postupovat, jsou dostupná na webových stránkách asociace (www.clfa.cz) v dokumentu 10 + 1 otázka pro zodpovědného spotřebitele. Na webu je vystaven v sekci Než si půjčíte, v níž asociace zveřejňuje praktické rady pro koncové uživatele. Na internetových stránkách rovněž naleznete zmiňované memorandum k ochraně spotřebitele a také aktuální seznam všech členů ČLFA, která sdružuje 49 předních tuzemských poskytovatelů úvěrových, leasingových a factoringových produktů.

 

Otázky zodpovědného spotřebitele

Každý zájemce o spotřebitelský úvěr by si měl podle ČLFA odpovědět na těchto deset otázek:

 

1. Potřebuji vůbec úvěr?

 

2. Když si půjčím, budu mít z čeho splácet?

 

3. Co mě může v průběhu splácení potkat?

 

4. Podle čeho se mám rozhodovat, když půjčku vybírám?

 

5. Jak poznám solidního věřitele?

 

6. Je žádoucí, když věřitel prověřuje moji schopnost splácet?

 

7. Co bych neměl před podpisem smlouvy opomenout?

 

8. Kdy je dobré využít zprostředkovatele?

 

9. Na jaké praktiky si mám jako klient dávat pozor?

 

10. Co když i přes veškeré snahy nebudu schopný úvěr splácet?

 

Pomoc, jak dojít k odpovědím na tyto dotazy, naleznete na webových stránkách ČLFA.

 

 

 

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

 

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 49 členů.

 

Více na: www.clfa.cz

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3