INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Poskytovatelé spotřebitelských úvěrů sdružení v České leasingové a finanční asociaci (ČLFA) ubezpečují své klienty postižené nedávnými povodněmi, že jejich případné problémy se splácením závazků budou řešit s maximální vstřícností. V této souvislosti vyzývají klienty, kteří se vinou záplav dostali do finančních potíží, aby se bez zbytečných průtahů obrátili na svého poskytovatele spotřebitelského úvěru. Ten bude každý případ vyhodnocovat individuálně s cílem ulevit zákazníkovi v jeho svízelné životní situaci.

 

ČLFA zároveň všem lidem zasaženým záplavami doporučuje, aby pečlivě zvažovali nabídky půjček, s nimiž se v této době setkávají. Měli by se vyvarovat jednání se subjekty, které zjevně ignorují požadavky  zákona o spotřebitelském úvěru, např. povinnost posoudit s odbornou péčí úvěruschopnost žadatele. Nebrat v úvahu nabídky, které slibují úvěry bez ověření příjmů a finanční situace žadatele. Jde přitom o požadavky, jejichž nesplnění má ze zákona za následek neplatnost úvěrové smlouvy. Může jít o nabídky subjektů parazitujících na obtížné situaci obětí povodní. Dobrým vodítkem při výběru poskytovatele úvěru je jeho členství v ČLFA. Členské společnosti ČLFA totiž přijaly Memorandum k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských úvěrů, které je zavazuje k solidnímu a odpovědnému přístupu k zákazníkům. Závazky z memoranda k ochraně spotřebitelů jdou nad rámec povinností poskytovatelů těchto úvěrů z platné právní úpravy.

 

Doporučení, jak při výběru poskytovatele spotřebitelských úvěrů postupovat, jsou dostupná na webových stránkách asociace (www.clfa.cz) v dokumentu 10 + 1 otázka pro zodpovědného spotřebitele. Na webu je vystaven v sekci Než si půjčíte, v níž asociace zveřejňuje praktické rady pro koncové uživatele. Na internetových stránkách rovněž naleznete zmiňované memorandum k ochraně spotřebitele a také aktuální seznam všech členů ČLFA, která sdružuje 49 předních tuzemských poskytovatelů úvěrových, leasingových a factoringových produktů.

 

Otázky zodpovědného spotřebitele

Každý zájemce o spotřebitelský úvěr by si měl podle ČLFA odpovědět na těchto deset otázek:

 

1. Potřebuji vůbec úvěr?

 

2. Když si půjčím, budu mít z čeho splácet?

 

3. Co mě může v průběhu splácení potkat?

 

4. Podle čeho se mám rozhodovat, když půjčku vybírám?

 

5. Jak poznám solidního věřitele?

 

6. Je žádoucí, když věřitel prověřuje moji schopnost splácet?

 

7. Co bych neměl před podpisem smlouvy opomenout?

 

8. Kdy je dobré využít zprostředkovatele?

 

9. Na jaké praktiky si mám jako klient dávat pozor?

 

10. Co když i přes veškeré snahy nebudu schopný úvěr splácet?

 

Pomoc, jak dojít k odpovědím na tyto dotazy, naleznete na webových stránkách ČLFA.

 

 

 

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

 

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 49 členů.

 

Více na: www.clfa.cz

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3