INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

 

 

Akciové trhy v posledních měsících utěšeně vzrostly, ale ve srovnání s dluhopisy jsou pořád ještě levné. Většina investorů však dosud není připravena přijmout riziko prudších výkyvů akciového trhu, kterých jsme čerstvě svědky od konce května.

A právě pro ně jsou určené investice do méně kolísavých oborů luxusního zboží a potravinářského průmyslu. I když se na první pohled zdá, že Evropané šetří a své utrácení omezují, díky poptávce z rozvíjejících se trhů by tyto sektory měly přinášet silný růst výnosů i v nadcházejících letech.

 

 

Luxusní zboží se nachází v jednom z mála sektorů, ve kterém nejsou marže pod tlakem. Výrobci luxusního zboží se totiž mohou těšit z privilegia určování cen. Vstupní práh je velmi vysoko, jelikož silné značky mají oporu v dlouhé tradici a je těžké je sesadit z trůnu. „Tento segment dosáhl v prvním čtvrtletí roku 2013 růstu výnosů o 8,75 %, což je mnohem lepší než ukazatel pro širší trh (růst o 2,5 %). V takovém případě není 15% prémie daného sektoru jistě přehnaná,“ řekl Aleš Prandstetter, investiční stratég společnosti ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost.

 

Recese v Evropě v současnosti odrazuje evropské spotřebitele od utrácení a nákupu luxusního zboží. Přesto se však samotné výnosy v Evropě drží na překvapivě dobré úrovni. Jasným příkladem je luxusní část automobilového průmyslu. „Dalo by se říct, že tato sekce v Evropě a USA doslova povstala z popela. K dobrým výsledkům přispívá hlavně poptávka z rozvíjejících se trhů. Například v Číně navzdory 17% DPH, 25% dani z luxusního zboží a omezení přidělování poznávacích značek dopravním prostředkům pomocí loterie, luxusní německé značky dosahují 50 % svého zisku,“ doplňuje Aleš Prandstetter.

 

Kromě luxusního zboží se na rozvíjejících se trzích daří i sektoru potravin, nápojů a tabáku. V mnoha případech tyto trhy přináší potravinářským firmám růst zisku pohybující se v rozmezí 50 až 70 %. Je zřejmé, že jsou tyto firmy imunní vůči pomalejšímu hospodářskému růstu, protože výnosy i nadále rostou a i vývoj ziskové marže vypadá příznivě. Navíc klesající ceny potravinářských komodit jsou dobrou zprávou, protože ještě více povzbudí marže firem. „Podtrženo a sečteno, tento sektor je i nadále sektorem s robustním růstem a nízkým nebezpečím prudkého pádu. Druhou stranou mince je fakt, že mnoho investorů o tom už ví, což znamená, že tato odvětvová skupina je teď velmi drahá,“ uzavřel Aleš Prandstetter.

 

(tz)

 

 

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3