Většina Čechů si myslí, že banky by měly svým klientům poskytovat některé služby zcela zadarmo. Vyplynulo to z nedávného průzkumu online banky ZUNO. Celkem 73 % dotázaných uvedlo, že banky by neměly vybírat poplatky za všechny nabízené služby, některé by měly být zdarma. Lidé by také od bank uvítali rychlejší vyřizování jejich požadavků, nejlépe online. Chození do banky je pro 34 % Čechů retro.
Průzkum také zjistil, že 40 % Čechů otravuje zdlouhavá byrokracie a papírování při každé změně, kterou chtějí v bankách provést. Obtěžuje je také nesrozumitelný bankovní jazyk, kterým s nimi banky hovoří. Takové chování dnes lidé považují za relikt minulosti.
„Naše nová kampaň Retro je super, ale ne v bankovnictví poukazuje na některé retro věci a způsoby v bankovnictví. Je zajímavé, že mnohé z nich potvrdil i průzkum provedený v České republice a na Slovensku,“ řekla Alina Agurida, která průzkum v ZUNO vedla. „V době, kdy se vše dá vyřídit online, lidé už považují placení za služby, které lze vyřídit jedním klikem, jako retro.“
I když lze Čechy považovat za poměrně konzervativní bankovní klienty, neznamená to, že by nepřivítali pokrok v bankovních službách. Mají rádi věci, které jsou retro, zejména hudbu, oblékání nebo design. V případě bankovních služeb to však neplatí.
Právě online banka ZUNO je alternativou k tradičním „retro“ bankám. Nabízí nulové nebo velmi nízké poplatky a je dostupná na internetu nebo prostřednictvím mobilního bankovnictví. Klienti si mohou vše zařídit online 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
“Jednoduše řečeno, koncept smartbankingu pro 21. století bez složitých kroků může učinit podle 51 procent českých respondentů život snazší, kvalitnější a příjemnější,” dodala Alina Agurida.
(tz)
Průzkum provedla agentura Perfect Crowd v červnu 2013 na vzorku 500 respondentů z České republiky.
Online banka ZUNO patří do skupiny Raiffeisen Bank International. Českým klientům nabízí ÚČET ve 4 různých měnách, ÚČET PLUS, SPOŘENÍ, SPOŘENÍ PLUS, VKLAD, PŮJČKU, PŮJČKU PLUS, povolené přečerpání na účtu REZERVA, bezkontaktní KREDITKU, refinancovací a konsolidační řešení spolu s mobilní aplikací pro iOS a Android. Všechny služby je možné spravovat přes internet. ZUNO sází na jednoduchost, nulové nebo velmi nízké poplatky a otevřenou komunikaci s klientem prostřednictvím e-mailu, kontaktního centra, online chatu, sociálních sítí Facebook a Twitter a dalších moderních způsobů komunikace.
Další informace o českém zastoupení ZUNO BANK AG naleznete na www.zuno.cz
ZUNO - Less bank, more life
Kontakt pro média
Lukas Tomis
PR Manager pro Česko a Slovensko
M: +420 775 86 69 36
E: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.