INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Klienti ČSOB a Ery od ledna využívají k placení bezkontaktní platební karty a velmi rychle si na ně zvykají. Celkem jich bylo zatím vydáno více než 800 tisíc a průměrná bezkontaktní transakce činí 480 korun. Nejstaršímu uživateli, který platí bezkontaktně, je 91 let. Naopak nejmladšímu studentovi, jenž používá bezkontaktní platební kartu, je 14 let. Největší útrata jednou bezkontaktní kartou činí přes 114 tisíc korun.

Hlavním cílem zavedení bezkontaktních karet je postupné snižování výběrů hotovosti z bankomatů a podpora častějšího placení u obchodníků. „Dnes můžeme říci, že zavedením bezkontaktních karet jsme již splnili jeden z vytyčených cílů, a to zvýšení komfortu při placení platební kartou. Poměr mezi bezkontaktními a kontaktními transakcemi se už v září vyrovnal, což znamená, že bezkontaktní platby jsou již standardním způsobem placení za zboží či službu,“ řekl Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery. Klienti si začínají zvykat na bezkontaktní platby a nacházejí v nich zálibu především při placení drobnějších nákupů. Do částky 500 Kč stačí pouze „pípnout“, tedy jednoduše přiložit kartu na terminál, a platba se provede bez zadání PIN kódu. Transakce vyšší hodnoty se vždy potvrzují PINem.

Častější bezkontaktní placení navíc klientům ulehčuje život – nepotřebují tak často vybírat hotovost z bankomatu, což je pro klienty i levnější. Klienti si rychlou bezkontaktní platbu kartou oblíbili i díky tomu, že jim umožňuje lépe sledovat, kde a kolik utratili peněz. Stačí jim nahlédnout do elektronického bankovnictví a přesně vědí, kde a kolik zaplatili. Sledování utrácení hotovosti není tak jednoduché a přesné, jako je sledování plateb kartou. Také obchodníci projevují zájem o bezkontaktní terminály, jejichž počet každý měsíc roste. Patří mezi ně například Billa, Albert, Costa Coffee, OBI nebo Cinema City. Dnes lze zaplatit bezkontaktně už na každém třetím terminálu.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3