INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výrazně vzrostl zájem o financování podnikatelských investic i provozu. Mezi spotřebiteli stoupla poptávka po financování nových aut.

Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v prvním čtvrtletí letošního roku prostřednictvím leasingu, úvěrů a factoringu 39,51 miliardy korun, to je o 14,7 % více než ve stejném období roku 2013. Celkové pohledávky ČLFA z běžících leasingových a úvěrových kontraktů dosáhly na konci letošního prvního čtvrtletí 210,98 miliardy korun.

„Ve všech sledovaných segmentech jsme zaznamenali větší objemy než ve stejném období loňského roku. V oblasti financování firemních investic a provozu můžeme mluvit o výrazném růstu. Jde o velice dobrou zprávu – z výsledků vyplývá, že podnikatelé vidí další vývoj pozitivně a nebojí se investovat, což se příznivě projeví také na celkovém výkonu české ekonomiky,“ říká Jiřina Tapšíková, předsedkyně představenstva ČLFA, která sdružuje 46 předních poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.

Z celkových 39,51 miliardy korun bylo 31,10 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 8,41 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti. Členské firmy ČLFA v letošním prvním kvartále uzavřely 256 016 nových leasingových a úvěrových obchodů a na konci sledovaného období spravovaly 2 263 209 aktivních smluv.

První tři měsíce letošního roku potvrdily nárůst objemů leasingových obchodů, který započal už v loňském roce po několikaletém poklesu způsobeném daňovým znevýhodněním finančního leasingu a vlekoucí se recesí. Objem leasingových obchodů realizovaných členy ČLFA v prvním čtvrtletí roku 2014 meziročně vzrostl o 17,5 % (měřeno výší pořizovacích cen financovaných věcí bez DPH u největších patnácti firem na trhu).

Ještě větší nárůst zaznamenala oblast podnikatelských úvěrů, jejichž objem u největších patnácti členských společností meziročně narostl o 18,1 %.

Operativní leasing si zachoval svůj podíl na leasingovém trhu, který v posledních letech dynamicky narostl – v letošním prvním čtvrtletí tento podíl v podnikatelské sféře činil 46,4 %, loni to v tomtéž období bylo 47,1 %.

Podstatné zvýšení tempa meziročního růstu hlásí factoring. Objem prostředků poskytnutých členy ČLFA v rámci factoringu meziročně stoupl o 20,9 %, celkový objem pohledávek postoupených na členské společnosti ČLFA se přitom v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně zvýšil o 27,3 %.

Meziroční nárůst o 4 % zaznamenala oblast financování domácností, které členské firmy asociace realizují prostřednictvím spotřebitelských úvěrů a v menší míře spotřebitelským leasingem.

Nejvíce kontraktů – jako tradičně – členové ČLFA uzavřeli na financování automobilů. Na nové silniční dopravní prostředky poskytli 13,19 miliardy korun, z toho 7,66 miliardy bylo určeno na osobní vozy. Prostřednictvím členů ČLFA bylo financováno přibližně 37 % všech nových osobních aut prvně registrovaných v České republice v prvním čtvrtletí. V porovnání s loňskem si domácnosti vzaly více půjček na nové vozy, naopak počet smluv na ojetá auta poklesl.

Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA)

je zájmovým sdružením firem (většinou dceřiných společností velkých bank nebo silných nadnárodních výrobních koncernů) zabývajících se finančním a operativním leasingem, úvěry a splátkovými prodeji pro domácnosti i podnikatele a factoringem. Od svého založení v roce 1991 prosazuje jejich společné zájmy a je zároveň partnerem orgánů státu při řešení problémů odpovídajících sektorů finančního trhu. V současné době má 46 členů. Více na: www.clfa.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3