INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Třetina zájemců o úvěr studuje obchodní podmínky před podpisem smlouvy maximálně 5 minut. Dobrou zprávou je, že 30 % žadatelů o úvěr jim věnuje hodinu a pouze necelá desetina Čechů nečte obchodní podmínky před podpisem úvěrové smlouvy vůbec. Nejlehkovážnější jsou před podpisem lidé v produktivním věku a lidé se základním vzděláním. Tyto závěry přinesl čerstvý průzkum společnosti Cofidis, která se profiluje jako poskytovatel zcela transparentních spotřebitelských úvěrů. Průzkum proběhl v posledním dubnovém týdnu na vzorku 500 respondentů.

Necelá desetina zájemců o úvěr si vůbec neprostuduje obchodní podmínky. Zhruba třetina těch, kteří se chystají podepsat úvěrovou smlouvu, studuje podmínky 5 minut, další třetina minimálně jednu hodinu. „Ani odborník, natož laik, není schopen prostudovat úvěrovou smlouvu za 5 minut,“ říká Thomas Kudela, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis a pokračuje: „Tím spíš, že smlouvy jsou často velmi komplikovaně napsané a obsahují nejednu past ve formě skrytých poplatků. Přitom skrytý poplatek podle nás k úvěru nepatří, protože podkopává důvěru v celý trh a to je i důvodem, proč jej u nás nenajdete.“

Překvapivě nejlehkovážnější jsou lidé v produktivním věku, tj. od 27 do 44 let. Téměř polovina jich totiž věnuje pročítání smlouvy maximálně 5 minut. Naopak, nejpečlivější jsou při studiu podmínek mladí lidé od 18 do 26 let. Více než 20 % z nich věnuje jejich studiu přes hodinu času. Tento trend komentuje Thomas Kudela: „Čísla z průzkumu potvrzují, že zájemci o úvěr, především ti v produktivním věku, nemají čas na studium obchodních podmínek. To dokresluje i fakt, že čím dál více se nám hlásí takoví žadatelé o úvěr, kteří preferují co nejkratší, srozumitelné a hlavně zcela transparentní podmínky úvěru.“

Průzkum potvrdil i fakt, že vzdělání má vliv na to, zda si zájemce dá práci a podmínky úvěru si skutečně prostuduje. Zhruba hodinu pročítají úvěrové podmínky středoškoláci a vysokoškoláci, 5 minut a méně věnují čtení lidé se základním vzděláním. Největší podíl mezi těmi, kteří odpověděli, že podmínky nečtou vůbec, tvoří právě lidé se základním vzděláním. Především pro ně je totiž jazyk úvěrové smlouvy často zbytečně příliš složitým.

Pokud se podíváme na vzorek lidí, kteří vůbec nestudují obchodní podmínky, o maličko většími hříšníky jsou ženy (9 %) než muži (6 %). Ženy jsou ale zároveň skupinou, která je schopna studovat podmínky den a více (13 % vs. 7 % u mužů).

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3