INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Třetina zájemců o úvěr studuje obchodní podmínky před podpisem smlouvy maximálně 5 minut. Dobrou zprávou je, že 30 % žadatelů o úvěr jim věnuje hodinu a pouze necelá desetina Čechů nečte obchodní podmínky před podpisem úvěrové smlouvy vůbec. Nejlehkovážnější jsou před podpisem lidé v produktivním věku a lidé se základním vzděláním. Tyto závěry přinesl čerstvý průzkum společnosti Cofidis, která se profiluje jako poskytovatel zcela transparentních spotřebitelských úvěrů. Průzkum proběhl v posledním dubnovém týdnu na vzorku 500 respondentů.

Necelá desetina zájemců o úvěr si vůbec neprostuduje obchodní podmínky. Zhruba třetina těch, kteří se chystají podepsat úvěrovou smlouvu, studuje podmínky 5 minut, další třetina minimálně jednu hodinu. „Ani odborník, natož laik, není schopen prostudovat úvěrovou smlouvu za 5 minut,“ říká Thomas Kudela, obchodní a marketingový ředitel společnosti Cofidis a pokračuje: „Tím spíš, že smlouvy jsou často velmi komplikovaně napsané a obsahují nejednu past ve formě skrytých poplatků. Přitom skrytý poplatek podle nás k úvěru nepatří, protože podkopává důvěru v celý trh a to je i důvodem, proč jej u nás nenajdete.“

Překvapivě nejlehkovážnější jsou lidé v produktivním věku, tj. od 27 do 44 let. Téměř polovina jich totiž věnuje pročítání smlouvy maximálně 5 minut. Naopak, nejpečlivější jsou při studiu podmínek mladí lidé od 18 do 26 let. Více než 20 % z nich věnuje jejich studiu přes hodinu času. Tento trend komentuje Thomas Kudela: „Čísla z průzkumu potvrzují, že zájemci o úvěr, především ti v produktivním věku, nemají čas na studium obchodních podmínek. To dokresluje i fakt, že čím dál více se nám hlásí takoví žadatelé o úvěr, kteří preferují co nejkratší, srozumitelné a hlavně zcela transparentní podmínky úvěru.“

Průzkum potvrdil i fakt, že vzdělání má vliv na to, zda si zájemce dá práci a podmínky úvěru si skutečně prostuduje. Zhruba hodinu pročítají úvěrové podmínky středoškoláci a vysokoškoláci, 5 minut a méně věnují čtení lidé se základním vzděláním. Největší podíl mezi těmi, kteří odpověděli, že podmínky nečtou vůbec, tvoří právě lidé se základním vzděláním. Především pro ně je totiž jazyk úvěrové smlouvy často zbytečně příliš složitým.

Pokud se podíváme na vzorek lidí, kteří vůbec nestudují obchodní podmínky, o maličko většími hříšníky jsou ženy (9 %) než muži (6 %). Ženy jsou ale zároveň skupinou, která je schopna studovat podmínky den a více (13 % vs. 7 % u mužů).

 

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3