Aplikace ČSOB a Era Smartbanking se těší velké oblibě mezi uživateli chytrých zařízení, což banku motivuje k neustálému vylepšování funkcí i designu. Novinkou, kterou ČSOB svým klientům přináší, je možnost vytvoření QR kódu pro platební příkaz. Ten lze poté přeposlat spolu s náležitostmi platby e-mailem. Vyžádání platby se tedy stává komfortnější, rychlejší a jednodušší záležitostí.
„Načítání QR kódu platby ve smartbankingu již poskytujeme delší dobu, nyní však tuto funkci rozšiřujeme. Umíme navíc platbu pomocí QR kódu i generovat a předávat, což je v českém bankovním prostředí zatím výjimečný počin,“ popisuje novinku Jan Vimr, výkonný manažer Rozvoje elektronického bankovnictví ČSOB a Ery. QR platba usnadňuje placení faktur a šetří čas, protože klient nemusí zdlouhavě přepisovat platební údaje, z čehož vyplývá i další výhoda – efektivně se tím eliminují možné chyby. QR platby se hodí nejen podnikatelům, ale jsou využitelné i mezi přáteli či známými. Ti si mohou bez složitého sdělování čísel účtů vygenerovat QR kód, který si druhý uživatel načte ve svém smartbankingu a při platbě má jistotu, že peníze posílá na správný účet.
V ČSOB i Era Smartbankingu najdeme také další novinky, mezi které patří například vylepšení funkčnosti prediktivního čtení pro nevidomé a slabozraké osoby, vyhledání nejbližšího cashback obchodníka a vkladového bankomatu nebo zkrácení procesu sjednání cestovního pojištění. Další změnou je celkové vylepšení vzhledu aplikace. Došlo k odlehčení designu a zlepšení přehlednosti důležitých informací.
Aplikaci ČSOB a Era Smartbanking si od spuštění v lednu 2012 do konce března 2014 stáhlo přes 260 tisíc uživatelů. Necelé dvě třetiny tvoří uživatelé Androidu, zhruba jednu čtvrtinu iOS a zbývající Windows 8 a Windows Phone. K nejčastějším operacím v rámci smartbankingu patří zobrazení zůstatků, blokací na účtu platebními kartami a pohybů na účtu a samozřejmě i samotné zadávání příkazů. V březnu 2014 bylo přes smartbanking zadáno přes 200 tisíc platebních příkazů v objemu cca 1,2 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst v počtu o 112 % a v objemu o 91 %. „Příjemně nás překvapila reakce klientů na zavedení nabídky úvěrových produktů přes smartbanking. Na úvěr se tímto způsobem dotazovalo několik tisíc klientů,“ dodává Jan Vimr. Smartbanking je dnes používán pro aktivní transakce téměř stejně často jako internetové bankovnictví ČSOB nebo Era portál, jen s nižšími objemy za transakci.
(tz)