INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Vývoj úrokových sazeb hypoték v posledních letech vykazoval jisté opakující se trendy. Jarní růst a letní stagnaci zpravidla na podzim vystřídal pokles. Rok 2013 a především 2014 pak přinesl razantní změnu. Sazby padaly již v první půli roku a dostaly se na historické dno. Další výrazný pokles se však neočekává. Nejlepší doba pro financování vlastního bydlení hypotékou pomalu končí.

Pohled do historie

Dlouhodobý trend posledních 5 let u sazeb hypoték byl převážně klesající. V úvodu jednotlivých let, kdy je poptávka po řešení bytových potřeb velká, sazby převážně rostly. Letní měsíce pak v tomto ohledu víceméně stagnovaly nebo vykázaly mírný pokles. V podzimním období posledních let pak následoval strmější sešup, který se zastavil vždy na přelomu. Rok 2013 však dovolil sazbám růst jen v prvních dvou měsících, načež následoval další pokles až pod senzační a rekordní hranici 3 %. Vývoj se záhy otočil a na podzim začaly sazby růst. Zdálo se, že úrokové sazby hypoték se již odrazily ode dna a nejlepší období pro sjednání hypotéky se stává historií. Rok 2014 nicméně zopakoval loňský trend v ještě výraznějším podání. Sazby od začátku roku klesají, díky čemuž nakonec v červnu dosáhly naprostého rekordu.

Nejnižší sazba v historii

Průměrná úroková sazba klesla letos v červnu dle ukazatele Hypoindex až k rekordní průměrné hodnotě 2,76 %. Díky tomu můžou lidé získat hypotéku s nevídaně nízkým úrokem. „Protože disponujeme silnou pozicí na trhu, dokážeme v současné době nízkých úrokových sazeb našim klientům zprostředkovat hypotéku velmi levně. Jak vyplývá z naší hypoteční kalkulačky, aktuálně lze dosáhnout na sazby začínající na neuvěřitelných 1,99 %," uvádí Jan Kruntorád, předseda představenstva společnosti Gepard Finance.

Můžeme na podzim očekávat další pokles?

 „Domnívám se, že aktuální nízké úrokové sazby vydrží do konce léta. Na podzim můžeme očekávat velmi mírný růst podobný tomu loňskému a začátkem roku se trend definitivně otočí,“ odhaduje vývoj sazeb v nejbližším období Jan Kruntorád. „V jarních měsících totiž všeobecně roste poptávka po řešení bytových potřeb, což vyvolá růst sazeb. Sazby navíc již nemají kam klesat,“ doplňuje Jan Kruntorád.

Není na co čekat

Člověk, který potřebuje hypotéku během dalšího půl roku až roku řešit, proto nemá důvod vyčkávat v naději, že sazby ještě poklesnou. Hypoteční kalkulačka Gepard Finance mu pomůže zorientovat se v jednotlivých nabídkách bank. Po této základní orientaci by se měl obrátit na zkušeného makléře, který je schopen mu podmínky ještě zlepšit dle jeho individuálních potřeb.  Zájemce o bydlení tak ještě může využít aktuální situace.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3