INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ČSOB vydala svou již miliontou bezkontaktní platební kartu. Od ledna 2013, kdy byly tyto karty zavedeny, provedli klienti ČSOB a Ery 28 milionů bezkontaktních transakcí o celkovém objemu 14 miliard korun. Nejmladšímu držiteli bezkontaktní karty je 10 let a nejaktivnější klient provedl 361 bezkontaktních transakcí za jeden měsíc. Nejméně byla bezkontaktní kartou zaplacena 1 koruna, což odpovídá ceně za rohlík, nejvyšší transakce byla zaznamenána na částku 150 tisíc korun. Průměrná výše bezkontaktní transakce činí 496 korun.

Zpočátku byl nárůst bezkontaktních transakcí velmi pozvolný, což zapříčinil především nízký počet platebních terminálů s bezkontaktní technologií a také nižší počet samotných karet, které byly v oběhu. V prvním pololetí roku 2014 je již znatelný obrovský posun, v tomto období byla uskutečněna polovina všech bezkontaktních transakcí z hlediska objemu i počtu od zavedení bezkontaktních karet v lednu 2013. „Klienti si zvykli na bezkontaktní karty a velmi rychle pochopili, že se jedná o bezpečný, jednoduchý a rychlý způsob placení. V poslední době sledujeme nárůst počtu transakcí u obchodníků, ale tempo růstu objemu není již tak výrazné. To značí jediné – klienti se naučili platit nižší částky bezkontaktně místo toho, aby používali hotovost,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.

Tomuto vývoji napomáhají i obchodníci, kteří vybavují své prodejny bezkontaktními terminály, v současné chvíli je jich k dispozici přes 50 tisíc, což je více než polovina všech terminálů. Polovina lidí používá kartu k placení několikrát týdně a nejčastěji klienti platí bezkontaktně v potravinových řetězcích, jako jsou například Albert, LIDL nebo Coop, kde jsou bezkontaktně uskutečněny desítky procent plateb. Obchodníkům umožňují bezkontaktní terminály obsloužit více zákazníků za kratší dobu. To mohou klienti ocenit například při kupování jízdenky na vlak u Českých drah.

ČSOB se navíc aktivně podílí na rozvoji bezkontaktního placení v místech, kde to klienti ocení, jako je např. lékař, pošta, veřejná doprava, či různé veřejné instituce. „S naší pomocí byl zprovozněn bezkontaktní prodejní automat na nákup jízdenek MHD v Liberci. Dále díky mobilnímu platebnímu terminálu došlo k umožnění akceptace karet v místech, kde dosud dominovala výhradně hotovost – třeba na tržištích nebo u drobných obchodníků. Možnosti využití jsou v podstatě neomezené,“ říká Roland Katona, manažer útvaru Akceptace karet ČSOB a Ery.

Bezkontaktní placení je pro klienta bezpečnější, protože nedává kartu z ruky, a tudíž k údajům na ní nemá nikdo přístup. Obecně lze říct, že platební karty (kontaktní i bezkontaktní) jsou velice bezpečné a vždy jsou bezpečnější než samotná hotovost. Když hotovost klient ztratí, nikdo mu jí nenahradí, ale při ztrátě karty ji lze jednoduše a okamžitě zablokovat. Bezkontaktní karty ulehčují život a nahrazují drobnou hotovost, bezkontaktní placení je často rychlejší než lovení hotovosti po kapsách a přiložení karty je rychlejší než klasická platba kontaktní kartou se zadáním PIN.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3