INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Česká asociace pojišťoven (ČAP) se ztotožňuje se sněmovní úpravou novely zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, jež v životním pojištění i do budoucna zajistí občanům možnost vytvářet finanční rezervu na stáří a současně čerpat daňové výhody. Od 1. 1. 2015 bude muset pojistná smlouva splňovat novou podmínku pro uplatnění daňového zvýhodnění.

Vložené finanční prostředky již nebude možné ze životního pojištění vybírat formou mimořádného výběru. Životní pojištění tak nadále zůstává dlouhodobým produktem, který kromě pojistné ochrany umožňuje také zhodnocovat vložené prostředky.  

Cílem úpravy novely je zamezení zneužívání produktu soukromého životního pojištění (SŽP) jako alternativy ke mzdovému ohodnocení zaměstnance bez povinnosti odvodu na sociální a zdravotní pojištění. Mimořádné výběry byly využívány některými zaměstnavateli jako forma odměny k platu. Firmy posílaly zaměstnancům místo vyšší mzdy příspěvky na životní pojištění a zaměstnanci je poté čerpali formou mimořádného výběru, čímž docházelo k obcházení daňové povinnosti, odvodů sociálního a zdravotního pojištění a ke snižování základu zaměstnanců pro budoucí výpočet důchodů.

Nově bude daňová výhoda zachována pouze těm, kteří využívají životní pojištění jako ochranu před riziky spojenou s vytvářením dlouhodobé finanční rezervy na stáří. Klienti budou moci i nadále využívat daňové zvýhodnění. Ke stávajícím podmínkám, jimiž je dovršení 60 let věku klienta v okamžiku výplaty plnění a doba trvání pojištění delší než 60 měsíců však od nového roku přibude i ta, že nebude v průběhu pojištění možné provádět mimořádný výběr. „Pokud bude chtít klient pojišťovny nadále využívat daňové zvýhodnění, bude jeho smlouva převedena na nový režim,“ říká Tomáš Síkora, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „V současné době pojišťovny připravují metodu co nejjednoduššího přechodu stávajících smluv na nové podmínky a včas budou klienta informovat o konkrétním postupu.“

Pokud si pojištění převedou pojistnou smlouvu na nový režim tak, aby splňovala podmínku daňové uznatelnosti, zůstanou jim i nadále zachovány daňové výhody. Díky tomu budou mít i nadále možnost odečítat ze základu daně až 12 000 Kč ročně a přijímat daňově zvýhodněné příspěvky od zaměstnavatele.

V případě ponechání stávající pojistné smlouvy beze změny nebudou moci klienti, jejichž smlouva umožňuje předčasný výběr prostředků, uplatnit daňové zvýhodnění. Zaměstnavatel jim na takovou smlouvu sice může dále přispívat, ale příspěvek se bude chovat jako mzda s povinností odvodu pojistného na zdravotní a sociální pojištění.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3