INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pojišťovny očekávají akvizice za účelem digitálních inovací. Věří totiž, že mění jejich segment, říká studie Accenture.Více než polovina (59 %) vedoucích pracovníků v pojišťovnictví očekává, že firmy v jejich oboru v průběhu příštích tří let uskuteční akvizice, aby obstály v digitálním světě. Vyplynulo to z aktuálního globálního průzkumu poradenské společnosti Accenture založeného na dotazování 141 pojišťoven ve 21 zemích. Neživotní pojišťovny očekávají, že digitální iniciativy jejich společností během příštích tří let zvýší přijaté pojistné v průměru o 5 % a životní pojišťovny očekávají zvýšení o 7 %.

Průzkum také říká, že zástupci 75 % pojišťoven se domnívají, že digitální technologie přinesou během příštích pěti let transformaci jejich oboru. Společnosti v oblasti telematiky, webové srovnávače pojištění a analytické firmy jsou nejčastěji uváděnými cíli akvizic pojišťoven. 43 % dotazovaných již získalo úvodní akvizice nebo tak plánují učinit v blízké budoucnosti, aby dokázaly lépe zachytit digitální příležitosti.

„Pojišťovny zjišťují, že digitální technologie změní způsob, jakým pracují. My se domníváme, že tento obor vstupuje do nebývalého období změn, které povedou ke zcela novým produktům, službám a obchodním modelům,” prohlásil John Cusano, výkonný ředitel oddělení globálních pojišťovacích postupů společnosti Accenture. „Akvizice mohou pojišťovnám umožnit, aby udržely krok s technologickými změnami. Jsou známkou toho, že digitální technologie se staly strategickou záležitostí. Naše zkušenosti také ukazují, že pojišťovny, které mají vytvořenou jasnou digitální obchodní strategii, dosahují vyššího růstu.“

Pojistitelé postrádají jasnou digitální strategii

Z výzkumu vyplynulo, že 21 % pojišťoven nemá žádnou digitální strategii a 32 % pojišťoven realizovalo digitální strategii omezenou pouze na prodej a distribuci nebo na procesy kontaktu se zákazníky. Méně než polovina (47 %) respondentů má zavedenou digitální strategii, která pokrývá celý řetězec od vytvoření produktu až po prodej a distribuci, pojišťování a řízení vztahů se zákazníky.

Pojišťovny v oblasti neživotního pojištění mají v plánu během příštích tří let vynaložit na digitální investice v průměru 47 miliónů dolarů, zatímco životní pojišťovny plánují investovat v průměru 40 miliónů dolarů. Studie také odhaluje, že 60 % pojišťoven vnímá své investice do digitálních technologií jako „průzkumné“ ve srovnání s pouze 22 % respondenty oslovených, kteří považují investice za plně zaměřené na podporu skutečně převratných inovací. Při dotazu, co brzdí uskutečnění jejich digitální strategie, byly nejčastěji uváděnou odpovědí „původní systémy” (42 %) a nedostatek správných dovedností (30 %).

„Je mimořádně důležité, aby pojišťovny nespadly do pasti jednoduché digitalizace stávajících kanálů vytvořením modernizovaných, digitálních nebo pro mobily uzpůsobených verzí stávajících produktů a služeb”, prohlásil Jean-Francois Gasc, ředitel pro pojištění v rámci strategie společnosti Accenture. „Aby bylo možné získat přístup ke všem přínosům digitálních technologií, je potřebná změna přístupu. Digitální technologie již přetvořily některá odvětví, když plně přenesly váhu na spotřebitele. Tento přesun u pojišťoven vyžaduje, aby nepřetržitě uvažovaly z perspektivy zákazníka.”

Pojišťovny navazují nová partnerství včetně těch s internetovými giganty

Pojišťovny nacházejí řešení situace v akvizicích a partnerstvích. Téměř tři čtvrtiny (72 %) pojistitelů již navázaly nebo plánují navázat nová firemní partnerství. Z těch, kteří tak plánují učinit, více než dvě třetiny (69 %) uvažují o partnerství s bankami a téměř polovina (44 %) uvádí jako potenciální partnery společnosti z oblasti technologie jako například Google nebo Facebook. Podle průzkumu také téměř dvě třetiny (61 %) pojišťoven již nabízejí nebo zvažují nabízení nepojišťovacích produktů a služeb.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3