INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Návštěvníci jídelen a restaurací stále častěji platí útratu pomocí platebních karet. Podle průzkumu provozovatelů bankovních kartových systémů pravidelně platí v restauracích téměř čtvrtina majitelů karet. Platební karty též s úspěchem nahrazují v Česku velmi populární stravenky. Bezhotovostně lze v restauraci snadno uhradit také spropitné.

Zatímco v maloobchodních prodejnách již lidé používají platební karty zcela běžně, v restauracích zatím převládají tradiční hotovostní platby. To by se ale mohlo v blízké budoucnosti změnit. Návštěvníci českých restaurací totiž stále častěji platí útratu kartou. Podle průzkumu společnosti Mastercard používá v restauracích pravidelně platební kartu 24 % majitelů, přičemž počet těchto plateb se meziročně mírně zvýšil.

„Podle výsledků našeho průzkumu MasterIndex platí v restauračních zařízeních pravidelně kartou čtvrtina dotázaných. To je nárůst oproti roku 2014, kdy to bylo 22 %. Restaurace, kavárny a kluby jsou rovněž na druhé pozici v žebříčku míst, kde by lidé možnost platit kartou uvítali,“ uvedl k výsledkům výzkumu Matouš Michněvič, ředitel pro produkty a Priceless Specials ve společnosti MasterCard. „Je zřejmé, že lidé mají zájem využívat svoji platební kartu i při stravování, ale zatím jim to není všude a vždy umožněno,“ doplnil Michněvič.

Nárůst bezhotovostních plateb v sektoru veřejného stravování by mohl urychlit také rozvoj stravenkových předplacených karet, které nahrazují tradiční papírové kupony. Ty umožňují snadné zaplacení například oběda bez nutnosti nosit papírové stravenky s sebou a řešit s obsluhou restaurace či jídelny případné vracení drobných. „Předplacená karta již s úspěchem nahrazuje papírové stravenky. Držitel takové předplacené stravenkové karty může v restauraci zaplatit přesnou částku, platba navíc proběhne rychle a bezkontaktně. Zaměstnavatelům samozřejmě zůstávají zachovány všechny daňové výhody jako u klasické stravenky,“ popisuje nový trend Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred, která provozuje systém předplacených platebních karet Ticket Restaurant Card. „Elektronická náhrada papírových stravenek je velmi úspěšná i v západní Evropě. V Česku jsme od zahájení projektu firmám poskytli již více než 1.000 předplacených karet a zájem dále roste,“ doplnil Pavel Kusý.

Platební kartové terminály většinou umožňují i zadání výše spropitného. Nelze přitom jednoznačně říci, že by platby kartou v restauracích oproti platbám v hotovosti měly na výši spropitného nějaký vliv. Podle odborníků se celkově výše těchto dobrovolných příspěvků v Česku mírně snižuje. „Myslím si, že spropitné obecně v restauracích spíš klesá. Část provozoven totiž motivuje své pracovníky procenty z tržby a hosté jsou si toho vědomi, nebo to alespoň předpokládají,“ uvedla k trendům v placení spropitného Blanka Musilová z Asociace číšníků. „Přesná výše spropitného je ale pečlivě střeženým tajemstvím každého číšníka a servírky, proto jsou jakékoli odhady v této oblasti velmi těžké,“ doplnila Musilová.

(tz)


 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3