INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Praha 1_Expobank-Maris_AvotinsCelkem 36 vrcholových manažerů bank, včetně 9 generálních ředitelů, opět vyrazilo na střední školy v Čechách a na Moravě. V rámci již druhého ročníku projektu Bankéři jdou do škol si každý z nich připravil speciální vyučovací dvouhodinu, tentokrát na téma digitální technologie, bezpečné chování na internetu a budoucnost bankovnictví. Součástí projektu byly i průzkumy mezi studenty a bankéři. Ty mimo jiné ukázaly nepostradatelnost internetu a také nutnost stále větší opatrnosti v on-line prostředí. S pokusem o kybernetický útok se totiž setkal již téměř každý druhý středoškolák i bankéř. Budoucnost bankovnictví respondenti vidí v moderních technologiích, které by mohly nahradit i platební karty. Přesto si 57 % studentů a dokonce 73 % bankéřů myslí, že fyzické peníze z trhu zmizí za déle než 10 let a třetina všech respondentů je přesvědčena o jejich nesmrtelnosti. Projekt organizuje Česká bankovní asociace (ČBA) v úzké spolupráci se společností SCIO.

„Letošní návštěvu bankéřů ve školách jsme pojali nejen jako edukaci a představení bankovnictví v jiném světle, zajímal nás pohled studentů na možný vývoj bankovních služeb a také jak vnímají oblast bezpečnosti na internetu. Jedná se o novou generaci, která bude bankovní produkty využívat, a tak jsou pro nás jejich preference a znalosti důležité,“ uvedla k projektu Bankéři jdou do škol Helena Brychová, odborný gestor projektů finančního vzdělávání ČBA. Studenti v 61 % jako nejvýraznější trend vnímají rozšiřování moderních technologií, jako jsou otisky prstů či scan oční rohovky, pro provádění plateb. Na jejich významu se přitom shodují s bankéři, kde je jako hlavní směr označilo 95 % respondentů. S tím souvisí i otázka využívání fyzických peněz v budoucnosti. Téměř pětina studentů (18 %) totiž předpokládá, že z trhu zmizí do 10 let, více než 10 let jim dává 57 % a čtvrtina (23 %) si myslí, že zde budou vždy. Bankéři jsou v tomto směru zdrženlivější a méně než 10 let jim předpovídá pouhých 5 %.

Studenty zaujala také možnost rozšiřování aplikací v on-line bankovnictví na každodenní věci typu kalendář, telefonní seznam nebo sociální sítě (45 % odpovědí) a možnost sjednat si v bance i nebankovní služby – energie, zaměstnanecké benefity, mobilní tarify (34 %). Odchylku zaznamenaly mimopražské školy, kde by pětina studentů naopak preferovala omezení bankovních služeb striktně na správu financí.

S technologiemi přicházejí ale i výzvy třeba v podobě velmi diskutované kybernetické bezpečnosti. „Problematiku sofistikovaných kybernetických útoků řešíme v bankovním sektoru stejně jako v jiných odvětvích a institucích. Bohužel v drtivé většině případů musíme konstatovat, že klient nedodržel některé ze základních pravidel bezpečného chování na internetu a pachateli sám dal příležitost,“ doplnila Helena Brychová. Podle průzkumů se s pokusem o kybernetický útok setkalo již okolo 45 % studentů i bankéřů. Jejich reakce např. na nevyžádaný email se však již liší. Zatímco 91 % bankéřů ho přesune do „koše“ a 9 % si ho prostě nevšímá, 3 % studentů ho otevřou. „I to je důvod, proč se musíme vzdělávání a prevenci v této oblasti věnovat již u středoškoláků,“ uzavírá Helena Brychová.

A jak setkání se studenty hodnotí sami bankéři?

„Se studenty jsem strávil dvě velmi zajímavé hodiny. Na jedné straně mě mile překvapilo, jak dobře jsou informování o aktuálním dění v bankovním sektoru a na druhou stranu nemile to, že si stále řada z nich není vědoma hrozeb, které na ně čekají v prostředí internetu. Pevně věřím, že letošní kolo projektu 'Bankéři jdou do škol' pomůže zlepšit povědomí o tom, jak se v online prostředí chovat zodpovědně,“ sdělil své dojmy ze setkání se studenty Gymnázia Praha Štěpánská Pavel Kavánek, předseda dozorčí rady ČSOB.

A jak projekt vidí odborný garant? „Pro studenty jsou tato setkání mimořádně inspirativní. Na jedné straně získají motivaci – poslechnou si příběh o úspěchu, za kterým stojí píle a odhodlání, mohou si s vrcholovými představiteli bank ale také vyměnit názory. Považuji to za jeden z nejúspěšnějších a pro studenty nejpřínosnějších projektů, které realizujeme,“ popisuje projekt Ondřej Šteffl, ředitel společnosti SCIO.

K projektu Bankéři jdou do škol se připojily vybrané školy v těchto městech: Brno, Hořovice, Hostivice, Hradec Králové, Jaroměř, Jindřichův Hradec, Kladno, Liberec, Mladá Boleslav, Náchod, Neveklov, Ostrava, Poděbrady, Praha, Příbram a Slaný.

 Bankéři, kteří se projektu Bankéři jdou do škol účastní jako lektoři:

Air Bank

Robert Štefl, člen dozorčí rady

Jakub Petřina, ředitel marketingu

Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (Holland) N.V.Prague Branch, Prague Branch

Vladimír Šulc, Senior Manager

Citibank Europe

Michal Nebeský, generální ředitel

Petr Kadlec, ředitel oddělení Operations & Technology

Česká bankovní asociace

Eva Zamrazilová, bývalá členka bankovní rady ČNB a nyní hlavní ekonomka ČBA

Česká exportní banka

Ing. Petr Križan, ředitel odboru Mezinárodní vztahy a komunikace

Česká spořitelna

Pavel Kysilka, předseda představenstva a generální ředitel

Wolfgang Schopf, board member a CFO

Českomoravská stavební spořitelna

Ing. Vladimír Staňura předseda představenstva

Československá obchodní banka

Pavel Kavánek, předseda dozorčí rady

Equa bank

Leoš Pýtr, člen představenstva a správní ředitel

Expobank CZ

Maris Avotins, předseda představenstva

Přemysl Valouch, ředitel personálního bankovnictví

Fio banka

Jan Bláha, člen představenstva, obchodní a marketingový ředitel

Hypoteční banka

Jan Sadil, generální ředitel a předseda představenstva

Petr Hlaváč, místopředseda představenstva a vrchní ředitel pro oblast rizika a finance

Vlastimil Nigrin, člen představenstva a vrchní ředitel pro oblast obchody a klienti

ING Bank N.V.

Radim Ćmiel, ředitel pro firemní klientské služby a provoz

Sali Salieski, CFO, finanční ředitel

Komerční banka

Albert Le Dirac´h, Chairman and CEO

Mojmír Prokop, Manager of Channels and Customer Intelligence (Marketing)

Marián Mihaľo, zástupce ředitele pro IT infrastrukturu a provoz

mBank

Robert Chrištof, ředitel prodeje a distribuce pro ČR a Slovensko

Bronislav Dvořáček, ředitel vývoje produktů a služeb pro ČR a Slovensko

Modrá pyramida stavební spořitelna

David Formánek, předseda představenstva a ředitel společnosti

Oberbank

Ing. Robert Pokorný, MBA, LL. M., vedoucí organizační složky v České republice

Raiffeisenbank

Hana Kovářová, ředitelka marketingu a zákaznické zkušenosti

Sberbank CZ

Vladimír Šolc, předseda představenstva a generální ředitel

Branko Sušić, Head of Global Markets

Stavební spořitelna České spořitelny

Ing. Jiří Plíšek, MBA, předseda představenstva

UniCredit Bank

Aleš Barabas, ředitel divize Řízení rizik a člen představenstva

Jakub Dusílek, ředitel divize Global Banking Services a člen představenstva

WALDVIERTLER SPARKASSE BANK

Gerhard Hufnagl, místopředseda představenstva

Ewald Höbarth, člen představenstva

ZUNO BANK

Peter Lakata, ředitel

 (tz)

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3