INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V první polovině prázdnin uskutečnila mBank průzkum, který podrobně mapuje situaci kapesného českých a slovenských dětí. Zúčastnilo se ho téměř tisíc rodičů, kteří mají aspoň jedno dítě ve věku od šesti do osmnácti let. Agentura STEM/MARK od respondentů zjistila, že více než dvě třetiny rodičů u nás dávají dětem pravidelně kapesné.

První měsíc prázdnin máme za sebou a ten druhý uteče jako voda. Rodiče se v druhé polovině srpna začnou pomalu připravovat na návrat dětí do školy a s tím řeší i otázku kapesného a obecně financí svých dětí. Od kolika let by mělo dítě vlastně dostávat kapesné a jak pravidelně? Jak co nejlépe zkontrolovat, za co děti vlastně utrácí?

Z průzkumu mBank vyplynulo, že až dvě třetiny českých rodičů svým dětem pravidelně dávají kapesné. V tom se čeští rodiče zásadně liší od těch slovenských, neboť na Slovensku více než polovina rodičů (54,5 %) nedává dětem pravidelně kapesné. V České republice je přitom jen třetina dětí bez pravidelného finančního příjmu od rodičů. Valná část dotázaných rodičů se shodla na tom, že kapesné dětem začínají dávat většinou ve věku 6 nebo 7 let. Kapesné tedy souvisí s jejich nástupem do školy nebo s přípravou na ni.

Co se podoby kapesného týče, nad finančními produkty jednoznačně převažuje hotovost (92 % respondentů). Děti, pokud samy spoří, ji v 71 % případů ukládají do kasiček. Našetřené peníze pak děti nejčastěji vydávají za dárky nebo hračky. Za loňský rok děti v Česku i na Slovensku nejčastěji spořily na dárky nebo elektroniku (36 %), jako je například mobil či tablet.

Nejčastější výše kapesného se pohybuje v České republice v rozmezí od 300 do 600 Kč u žáků základních škol. 600 až 1000 Kč pak dostává převážná část žáků středních škol. Kapesné rodiče svým dětem neposkytují jen tak a více než 90 % z nich odpovědělo, že se zajímá o to, za co děti své peníze utrácejí. Více než polovina rodičů pak uvedla, že pociťují větší potřebu kontroly, jak často a za co děti našetřené peníze vydávají.

Ideální možnost kontroly stavu dětských úspor poskytují finanční produkty, které je možné pro ně sjednat. mBank nově nabízí dva druhy bezplatných účtů pro děti a mladistvé – mKonto pro děti a mKonto #navlastnitriko.

mKonto pro děti je možné dětem založit od narození do dovršení 15 let. Jedinou podmínkou je, že jej musí založit rodič nebo zákonný zástupce. Otevření i vedení účtu je zcela bezplatné. Jedná se o ideální prostředek, jak zvýšit finanční gramotnost dětí a naučit dítě hospodařit. Dítě nemůže peníze vybírat nebo posílat na jiná konta, ale má možnost je přesouvat mezi vlastními účty, neboť má kromě mKonta k dispozici až čtyři další spořicí účty eMax Plus se zvýhodněným úrokem. Navíc, rodič uvidí pohyby na dětském účtu dítěte, i když sám nemá mKonto. Děti i jejich rodiče budou mít přístup do dětského účtu přes internetové bankovnictví – dítě pasivní a rodič aktivní.

mKonto #navlastnitriko je účet určený pro dospívající ve věku od 15 do 18 let. Výhodou tohoto konta je, že si ho mladiství mohou otevřít bez zákonného zástupce. Banka nevyžaduje ani žádné potvrzení, stačí mít pouze občanský průkaz. Založení konta a jeho vedení je bezplatné. K účtu navíc dostanou platební kartu MasterCard, nebo VISA zcela zadarmo, s níž mají až tři výběry měsíčně z libovolného tuzemského bankomatu bez poplatku. V zahraničí budou bez poplatku všechny výběry nad 1500 Kč. Účet umožňuje plnohodnotný přístup i do internetového bankovnictví či mobilní aplikace. Rovněž je možné posílat platby na mobilní číslo. Ke kontu je navíc možné otevřít si až čtyři spořicí účty eMax Plus se zvýhodněným úrokem a spořicí účet mSpoření, který spoří automaticky při každé platbě.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3