mBank v České republice uzavřela první pololetí letošního roku s nárůstem čistých bankovních výnosů o 53 % na 568,8 mil. Kč. Zisk banky před zdaněním pak za první pololetí vzrostl o 159 % na 258,3 mil. Kč.Významný vliv na tento výsledek měl příjem z transakce VISA, který pro českou mBank představoval příjem ve výši 214,7 mil. Kč. Objem úvěrů i vkladů pokračoval v dynamickém nárůstu a za první pololetí stoupl zhruba o pětinu. Počet klientů banky na konci června přesáhl 607 tisíc, což znamená meziroční nárůst o 65 tisíc klientů.
mBank pokračuje v souladu se svou strategií v zaměření na úvěrové produkty. Výše úvěrů meziročně za první pololetí narostla o 21 % na celkových 19,8 mld. Kč, objem vkladů se zvýšil podobným tempem na 32,1 mld. Kč, tedy meziročně o 19 %. Nejrychleji rostl objem spotřebitelských úvěrů, a to v porovnání s první polovinou loňského roku o 27 % na celkové téměř 2 miliardy korun. Hospodaření mBank pozitivně ovlivnil výnos z transakce VISA (tedy převzetí společnosti VISA Europe Ltd. společností VISA Inc.) ovšem na druhé straně se do něj promítl dopad regulace tzv. interchange fee a také sektorová bankovní daň zavedená v Polsku v únoru 2016, která se vztahuje i na českou mBank, protože ta v České republice poskytuje své produkty a služby jako organizační složka mBank S.A. se sídlem ve Varšavě.
Atraktivní nabídka
“Zaměření se na atraktivní nabídku úvěrových produktů se nám vyplácí. Například naše novinka v podobě první mPůjčky na vyzkoušení, u které klient přeplatí jen 2% na vstupním poplatku a úrok je 0%, zaznamenala úspěch podobně jako nové mKreditky, které jsme představili na konci loňského roku. Zájem o ně vzrostl ve srovnání s prvním popoletí 2015 téměř na trojnásobek,” říká Paweł Kucharski, generální ředitel mBank pro Českou republiku a doplňuje: “Naše očekávání týkající se výsledků za celý rok 2016 je mnohem pozitivnější. Předpokládáme, že celoroční výsledky i přes výše uvedené negativní vlivy ve vnějším prostředí prostředí budou na podobné úrovni jako v loňském roce, který byl doposud rekordním.”
Během prvního pololetí se výrazně dařilo nejen úvěrovým produktům, ale například také podnikatelským účtům. „Meziroční nárůst otevřených účtů mKonto Business dosáhl za první pololetí 2016 rekordních více než 270 %. Není divu, že tento produkt získal 1. místo v hlasování podnikatelů letošního ročníku soutěže Zlatá koruna,“ uzavřel Paweł Kucharski.
O mBank
mBank je inovátorem v oblasti internetového a mobilního bankovnictví v České republice a díky tomu, že se pro ni rozhodlo již více než 600 000 klientů, je 5. největší bankou v ČR. V prosinci 2014 mBank přinesla inovativní mobilní aplikaci vytvořenou podle reálných potřeb klientů, která v nezávislém testu expertního serveru Tyinternety.cz obsadila zlatou příčku, a to především díky své rychlosti a uživatelské přívětivosti. Mezi produkty mBank patří kromě osobních a spořicích účtů také kreditní karty, spotřebitelské půjčky a hypoteční úvěry. V České republice působí mBank jako organizační složka mBank S.A., která je členem skupiny Commerzbank.
(tz)