Raiffeisen Bank International Group (RBI), mateřská společnost banky ZUNO BANK AG, se rozhodla konsolidovat své podnikání v rámci skupiny a postupně ukončit činnost ZUNO BANK AG v České republice a na Slovensku a její bankovní aktivity převést na Raiffeisenbank resp. Tatra banku. Mělo by se tak stát nejpozději do konce prvního pololetí roku 2017. RBI chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí.
„Klienti ZUNO nemusejí v tento okamžik podnikat žádné kroky. I nadále jim budeme poskytovat potřebný servis. Od 21. října letošního roku však již nebudeme nabízet služby novým klientům," říká Oyvind Oanes, generální ředitel ZUNO, a dodává: "O dalších krocích budeme samozřejmě všechny naše klienty informovat s dostatečným předstihem."
Bankovní aktivity ZUNO se budou postupně přesouvat do Raiffeisenbank a.s. v České republice a do Tatra banky, a.s. na Slovensku. O optimálním řešení tohoto přesunu se aktuálně jedná na úrovni celé skupiny RBI a také s regulatorními orgány.
„Velmi se těšíme na spolupráci s novými klienty. Přechod do naší banky jim maximálně usnadníme a zajistíme, aby pro ně byl co nejkomfortnější,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank Igor Vida, a dodává „Klienti ZUNO BANK se mohou těšit na precizní servis, širokou nabídku produktů a služeb i špičkové mobilní bankovnictví, na které byli doposud zvyklí.“
V březnu tohoto roku lucemburská skupina ABH Holdings S.A. (ABHH) odstoupila od koupě ZUNO. Důvod odstoupení od obchodu s RBI však nesouvisel s bankou ZUNO. Raiffeisen Bank International však stále jedná o možnosti prodeje platformy, na které ZUNO banka funguje.
ZUNO patří v poskytování služeb internetového a mobilního bankovnictví na špičku žebříčku mezi bankami v České republice i na Slovensku. Ke konci srpna měla banka dohromady na obou trzích 266 000 zákazníků, 22 miliard Kč v depozitech, 2,3 miliardy Kč úvěrů a 200 zaměstnanců.
Banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Služby banky Zuno jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů s operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone, nebo přes kontaktní centrum. Zuno se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent).
(tz)