INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Visa Mobile_paying_at_Coffee_ShopPočet spotřebitelů, kteří pravidelně používají mobilní zařízení (chytrý telefon, tablet či nositelnou elektroniku) k placení, se za poslední rok ztrojnásobil. Vyplývá to z průzkumu společnosti Visa o digitálních platbách za rok 2016. V současnosti používá mobilní zařízení k placení 54 % dotazovaných, zatímco před rokem takto platilo za každodenní výdaje a služby jen 18 % z nich.

 

Studie, ve které odpovídalo více než 36 tisíc respondentů z 19 zemí, odhaluje, jak dramaticky se přijímání digitálních plateb za posledních 12 měsíců posunulo. Před rokem odpovědělo 38 % osob, že mobilní zařízení k provedení platby nikdy nevyužili a nemají to ani v plánu. Letos se toto číslo snížilo na pouhých 12 %.

Kdo jsou a co nakupují?

Prvních deset evropských států, kde jsou mobilní platby nejrozšířenější, lze rozdělit do dvou kategorií. Do první patří rozvíjející se trhy jako Turecko či Rumunsko, které částečně přeskočily tradiční rozvoj klasických platebních metod, aby si rychleji osvojily rovnou novější technologie. Druhou skupinou jsou rozvinuté trhy, jako severské země, které rozvíjejí nové platební technologie trochu jiným tempem.

V Evropě patří přes tři čtvrtiny (77 %) osob mezi takzvané „Mobile Payments users, tedy pravidelné uživatele mobilních plateb. 59 % z nich používá své mobilní zařízení například pro přesun financí mezi přáteli a rodinou, 53 % tak platí energie a další náklady na bydlení a 4 z 10 uživatelů mobilních plateb používají mobilní zařízení při nákupu jídla s sebou.

Je zajímavé i to, že uživatelům mobilních plateb zároveň nevadí provádět mobilními zařízeními dražší nákupy stejně jako ty každodenní. Dotazovaní si takto pořizují položky s vysokou hodnotou jako dovolené, nábytek nebo elektroniku v 44 % případů, tedy stejně často jako levnější pravidelné platby složenek (53 %) či jízdenek do autobusu a vlaku (47 %).

Na vzestupu

Průzkum také ukazuje na rostoucí oblibu mobilního bankovnictví napříč všemi věkovými skupinami. Poprvé v historii se ukázalo, že mobilní bankovnictví používá více než polovina Evropanů ve všech věkových kategoriích. Nejhojněji jej využívají mladší zástupci tzv. generace Y, ale ostatní věkové skupiny je rapidně dohánějí. Rostoucí obliba mobilního bankovnictví napříč Evropou zároveň umožňuje čím dál více lidem sledovat průběžně své výdaje a finanční závazky. 41 % osob potvrdilo, že pravidelně kontrolují stav účtu pomocí mobilního bankovnictví.

Data z průzkumu potvrzují, že nastala doba digitálních plateb a spotřebitelé napříč Evropou si osvojují řadu nových platebních metod. Visa nicméně vidí v mobilních telefonech a nositelné elektronice pouze začátek širšího trendu. Ten na milionech nově se připojujících zařízeních ukazuje, že lze jednoduše a bezpečně integrovat možnost každodenního placení do téměř jakékoliv technologie,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Českou republiku a Slovensko.

V Evropě byla nedávno spuštěna služba Apple Pay pro Velkou Británii, Francii a Švýcarsko, ve Španělsku byl představen Samsung Pay a v Británii také Android Pay. Zároveň jsme ale svědky nové éry v oblasti nositelné elektroniky – chytrých hodinek, náramků i oblečení. Tento trend bude zcela jistě ještě zrychlovat a uživatelé budou mít možnost vybrat si takové zařízení, které bude nejlépe vyhovovat jejich životnímu stylu,“ doplňuje Gajdoš.

Tahounem je contactless

Nárůst v používání digitálních plateb jde ruku v ruce s rozšířením bezkontaktních technologií. Průzkum nasvědčuje tomu, že bezkontaktní platby jsou už dnes napříč věkovými skupinami novým standardem. Více než polovina (52 %) dotazovaných totiž tento rok použila bezkontaktní kartu. V roce 2015 to přitom bylo pouze 36 %.

Uživatelé bezkontaktních plateb jsou obecně k přijímání nových platebních metod otevřenější, než spotřebitelé, kteří bezkontaktní bankovní karty nepoužívají. Uživatelé bezkontaktních karet chtějí například více platit v obchodech (52 % vs 32 %), nakupovat přes aplikace obchodníků (49 % vs 31 %) či platit mobilním zařízením za jídlo (50 % vs 30 %).

O průzkumu

Visa provedla průzkum Digital Payments 2016 ve spolupráci se společností Populus. Data byla sbírána během srpna a září 2016 v 19 zemích Evropy: Rakousku, Belgii, Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Irsku, Izraeli, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Rumunsku, Slovinsku, Španělsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a Velké Británii. Celkový vzorek čítal 36 843 respondentů s přibližným zastoupením 2 000 spotřebitelů za každý stát.

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3