mBank v České republice poskytla ve 3. čtvrtletí 2016 ve srovnání s 3. čtvrtletím 2015 o 20 % více objemu spotřebitelských úvěrů a celkově o 17 % více nehypotečních úvěrových produktů. V oblasti hypoték mBank narostla o 16 %. Ke konci září meziročně stoupl mBank počet klientů o více než 50 tisíc a banka tak měla v České republice více než 617 000 klientů.
Především díky nárůstu objemu spotřebitelských produktů se mBank během třetího čtvrtletí letošního roku podařilo dosáhnout čistých bankovních výnosů přes
207 mil. Kč, což znamená prakticky stejnou úroveň výnosů jako v loňském 3. kvartále (211 mil. Kč v Q3 2015). Takového výsledku mBank dosáhla i přes značný pokles příjmů v důsledku evropské regulace mezibankovních poplatků za karetní operace, tzv. interchange fee. Tahounem tohoto výsledku byl především nárůst čistých úrokových výnosů (NII = Net Interest Income), které mBank meziročně narostly o 12 % na více než 174 mil. Kč, přičemž zisk před zdaněním mBank v České republice měla ve 3. čtvrtletí 41,6 mil. Kč
„Ve třetím čtvrtletí jsme vedle soustředění se na oblast úvěrových produktů pokračovali v oslovování nových skupin klientů. Jako digitální banka jsme spustili novinky pro ty nejmladší skupiny klientů, kteří vnímají chytrý telefon jako přirozenou součást života. Nově tak své mKonto může mít dítě už od narození, od 8 let potom může platit pod dohledem rodičů svou platební kartou. A mladý člověk ve věku od 15 do 18 si může sám bez nutnosti podpisu rodičů založit své vlastní mKonto #navlastnítriko,“ uvádí Pawel Kucharski, generální ředitel mBank pro Českou republiku a doplňuje: „Vedle toho jsme dále zjednodušili naši nabídku tak, aby klienti věděli například, že pokud si ze kteréhokoli bankomatu nejen v České republice, ale po celém světě vyberou částku vyšší než 1500 Kč, mají výběr vždy zdarma.“
(tz)