INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Při nákupech využívá většina českých zákazníků platbu bezkontaktní kartou, v kamenných prodejnách ji používá 84 % lidí, téměř tři čtvrtiny nakupujících (73 %) pak kartou alespoň někdy platí i své nákupy na internetu. Mezi uživateli si stále větší oblibu postupně získávají i bezkontaktní platební nálepky a mobilní aplikace NFC, která funguje jako bezkontaktní karta v telefonu. Zájem o ně do budoucna projevila čtvrtina Čechů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Mastercard u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2016.

Dříve běžné způsoby platby v hotovosti či klasickou platební kartou v Česku stále častěji ustupují bezkontaktním platbám, zejména kvůli pohodlí a rychlosti transakce. Bezkontaktní platby vedou mezi moderními platebními metodami, v kamenných obchodech jimi platí 8 z 10 Čechů (viz graf 1), stále více lidí sahá i po dalších alternativních metodách bezkontaktních plateb.

Na oblibě mezi zákazníky postupně získávají bezkontaktní platební nálepky, které lze nalepit například na kryt telefonu a tím je mít neustále při sobě bez nutnosti nosit kartu. Pro své nákupy je již nyní využívá každý osmý Čech (12 %). Prostřednictvím aplikace NFC, kterou již standardně podporuje většina moderních chytrých telefonů, platí 4 % nakupujících. Tato aplikace umožňuje propojit mobilní telefon s bankovním účtem a telefon pak lze využívat jako bezkontaktní platební kartu. „Tyto metody chytrých plateb mají do budoucna velký potenciál. Průzkum ukázal, že jak bezkontaktní platební nálepky, tak i mobilní NFC aplikace plánuje pro platby v kamenných prodejnách začít používat čtvrtina Čechů,“ říká Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader (viz graf 2). NFC platby jsou dostupné na běžných operačních systémech mobilních telefonů (iOs, Android, Windows) a jsou nezávislé na mobilním operátorovi.

V internetových nákupech vedou karty

Značného pokroku v rychlosti a pohodlí plateb doznaly i nákupy na internetu. Dříve bylo běžné za nákupy na internetu platit dopředu převodem, což často zabralo i několik dní. Díky dnes dostupným možnostem však zákazníkovi trvá částku uhradit jen pár minut, což se příznivě podepisuje na rychlosti doručení jeho zásilky. Nejrozšířenější je mezi Čechy platba kartou, objednávky na internetu jí alespoň někdy platí tři čtvrtiny lidí (73 %). Každý druhý (49 %) pak tuto variantu volí pro většinu svých nákupů. O něco méně časté jsou online platební aplikace, jako Masterpass či PayPal – běžně je využívá každý pátý Čech (19 %), dalších 31 % spíše výjimečně. Využití platebních aplikací je velmi výrazně spojeno s mladšími lidmi, vyšším vzděláním i příjmem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3