INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

AXA ČR/SR přichází s novým produktem AXA Art, který reaguje na rostoucí poptávku privátních sběratelů po kvalitním pojištění, kterým nestačí běžné pojištění domácnosti. V Česku unikátní produkt bude pojišťovna AXA nabízet prostřednictvím sítě pojišťovacích makléřů INSIA. Pojištění AXA Art poskytuje široký rozsah krytí rizik, tzv. „all risk“. Díla jsou pojištěna například proti živelním škodám, odcizení, vandalismu nebo proti poškození při přepravě. Při sjednání pojištění není potřeba dokládat znalecký posudek. Pojištění umění kryje i navýšení ceny děl během roku nebo poškození při odborném restaurování.

Umění, které stojí za to chránit

„Koupě a vlastnictví obrazů a jiných vzácných uměleckých předmětů vyžaduje nadstandardní ochranu a kvalitní péči. Hodnota těchto děl často přesahuje desetitisíce korun, proto je vhodné je chránit především před krádeží a znehodnocením, což si i majitelé uměleckých sbírek dobře uvědomují,“ říká Ján Kusý, ředitel pro obchod v neživotním pojištění AXA ČR/SR. Specializované „allriskové“ pojištění uměleckých předmětů znamená, že díla jsou pojištěna na všechna rizika, které nejsou smluvně vyloučena. Mezi nejčastější rizika, která mohou ohrozit umělecké předměty, patří například živelní událost, odcizení, vandalismus, náhodné poškození, případně zničení pádem, poškození při přepravě či poškození díla při odborném restaurování. „Každé umělecké dílo je pojištěno okamžikem jeho nabytí na aukci, a to včetně jeho přepravy na místo určení. Přeprava děl je automaticky pojištěna v rámci celého světa. Při uzavírání tohoto pojištění nejsou nutné znalecké posudky, přičemž hodnotu a výšku uměleckých předmětů si může každý majitel určit sám. Nově nabytá umělecká díla jsou automaticky pojištěna až do výše 25 % nad rámec sjednané pojistné částky, bez nutnosti aktualizace pojistné částky v průběhu pojistného období,“ vysvětluje Ján Kusý. Součástí produktu je ochrana růstu hodnoty, která kryje navýšení pojistné hodnoty umělecké sbírky během roku.

Reakce na specifika potřeb majitelů soukromých uměleckých sbírek

„V posledních letech trh s uměleckými sbírkami dynamicky roste, a to i ve střední a východní Evropě. Podíl tohoto regionu na celkovém předpisu AXA ART dosahuje v současnosti 22 %,“ prozrazuje Ján Kusý. Nový produkt pojišťovny AXA reaguje na zvyšující se nároky majitelů soukromých uměleckých sbírek, kterým nestačí běžné pojištění domácnosti. V rámci pojištění domácnosti je totiž rozsah pojištěných rizik a limit plnění nedostatečný. Sběratelům se specifickými nároky na pojištění bude produkt AXA Art nabízet makléřská společnost INSIA. „V INSIA jsme již dlouho vnímali potřebu speciálního produktu pro pojištění umění pro české a slovenské sběratele. AXA ART je celosvětově respektovaný specialista na pojištění uměleckých děl a jsme velmi rádi, že se společnost INSIA aktivně podílela na uvedení tohoto produktu na náš trh,“ uvádí Ivan Špirakus, generální ředitel makléřské společnosti INSIA.

AXA v České republice a na Slovensku

AXA v České republice a na Slovensku působí prostřednictvím penzijní společnosti, životní pojišťovny, pojišťovny (se zaměřením na neživotní pojištění), investiční společnosti, na Slovensku pak ještě
přes doplnkovú dôchodkovú spoločnosť a dôchodkovú správcovskú spoločnosť. Má více než 1,3 milionu aktivních klientů, 520 zaměstnanců a více než 110 miliard korun aktiv pod správou.

AXA životní pojišťovna má na pojišťovacím trhu stabilní pozici. Objem aktiv pod správou životní pojišťovny ke konci roku 2015 činil 14,8 miliard korun. Počet smluv AXA životní pojišťovny ve stejném období dosáhl více než 250 tisíc. 

AXA pojišťovna vstoupila na trh v roce 2008. Nabízí pojištění DOMOV (nemovitosti, domácnosti) a AUTO (povinné ručení a havarijní pojištění) se širokou nabídkou různých připojištění a asistenčních služeb. Velmi žádané aktuální produkty AUTO GO a Domov IN významně přispěly k celkovému meziročnímu růstu pojistného o 12 %. Zlepšení technického výsledku jakožto výsledek důkladné segmentace se projevilo na celkovém hospodářském výsledku, který se v roce 2015 zlepšil ve srovnání s rokem 2014 o 115 milionů korun. AXA pojišťovna poprvé od svého založení dosáhla zisku.

AXA penzijní společnost potvrdila silné postavení na českém trhu, s tržním podílem 11,3 % je pátá největší podle hodnoty aktiv pod správou, která meziročně vzrostla o 6 % na 38,8 miliardy korun. Má více než 375 tis. klientů (příspěvky zaměstnavatele, které jsou jednou z jejich priorit, registruje v případě 25 % smluv). Navzdory vysoké volatilitě na finančních trzích dosáhl transformovaný fond v roce 2015 velmi dobrých výsledků, což umožnilo rozdělit mezi klienty celkem 407 milionů Kč (výkonnost 1,08 %). Po transformaci se AXA penzijní společnost, a. s., zaměřila na růst efektivity, vedoucí v roce 2015 k zisku 5 milionů Kč.

AXA investiční společnost vstoupila na trh v roce 2007 a ke konci roku 2015 měla více než 130 000 klientů. Celkově společnost spravuje aktiva v hodnotě 5 mld. Kč. Klienti mohou investovat do 10 podílových fondů, z nichž tři jsou „zastřešující“ fondy, které klientům umožňují investice do 1 100 nejlepších fondů spravovaných společností AXA.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3