INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

nepalova renomia

RENOMIA, největší pojišťovací makléřská společnost založená ve střední a východní Evropě, získala ocenění za první místo v anketě Pojišťovací makléř roku 2016. Jiřina Nepalová, ředitelka společnosti RENOMIA, a. s., v rámci soutěže obdržela čestný titul „Osobnost pojistného trhu“ za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví.

„RENOMIA vybudovala svou silnou pozici na tuzemském i mezinárodním trhu díky tomu, že jedná vždy v nejlepším zájmu klientů a poskytuje jim poradenský přístup. Být makléřem roku je cenné proto, že naše kvality oceňují odborníci z řad pojišťoven, kterých si vážím,“ říká k ocenění Jiřina Nepalová, ředitelka společnosti RENOMIA.

            Titul Pojišťovací makléř roku získala RENOMIA již potřetí během šesti let, kdy se cena v rámci soutěže Pojišťovna roku vyhlašuje. Soutěž organizují společně Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) a Česká asociace pojišťoven (ČAP). Záštitu nad celou soutěží udělil Jiří Rusnok, guvernér České národní banky, která vykonává dohled nad pojistným trhem.

            „Nároky našich klientů se neustále zvyšují a pokud chceme být dlouhodobě úspěšní, musíme se neustále zlepšovat a rozvíjet. Velký důraz klademe na risk management, díky rizikovým analýzám předcházíme škodám klientů. Dále rozvíjíme i naše specializace a rozumíme podnikání klientů, investujeme do digitalizace. Daří se nám růst jak organicky, tak cestou akvizic v ČR i zahraničí. Poskytujeme pojišťovací služby po celém světě. To vše nám pomáhá poskytovat špičkovou péči klientům a profesionalizovat trh,“ dodává Jiřina Nepalová.

            Mezi hodnoticími kritérii byly kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace mezi makléřem a pojišťovnou, a především mezi klientem a makléřem, odbornost při správě pojištění a profesní znalosti makléřů, včetně rozvoje nových produktů.

            Jiřina Nepalová, ředitelka a zakladatelka společnosti RENOMIA, byla také v rámci galavečera oceněna čestným titulem „Osobnost pojistného trhu“. Ten se uděluje za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Jiřina Nepalová v pojišťovnictví působí bezmála 40 let a má bohaté zkušenosti s realizací pojistných programů pro společnosti z nejrůznějších oborů a s likvidací pojistných událostí. V roce 1993 založila v Hranicích na Moravě společnost APS Hranice. Ta se později přejmenovala na RENOMIA a posledních deset let je jedničkou na českém trhu. Dnes je RENOMIA GROUP největší poradenská společnost založená ve střední a východní Evropě v oblasti pojištění a risk managementu.

Ocenění, která získala v posledních letech vaše společnost, není málo. Přináší radost, povzbuzení, motivaci? Nebo ještě více?

Ocenění získaná v prestižní anketě Pojišťovna roku, kterou organizuje Asociace pojišťovacích makléřů, a kdy hodnotitelé jsou zkušení lidé z oboru, jsou obzvlášť cenná a velice si jich vážím. Hodnocená kritéria jsou zaměřená především na profesionalitu makléře, ze které má výhodu zejména klient, a o jeho spokojenost nám jde především. V této anketě nejde o čísla, ale o kvalitu. Jde o ocenění pro celý tým v RENOMIA a máme z toho radost.

Lze být ještě lepší, než RENOMIA je? Víte, jak dále růst?

Vždycky lze být lepší. My jsme právě tou firmou, která stále pracuje na tom, aby klienti, partneři i lidé ve firmě byli spokojení. Stále o tom přemýšlíme, hledáme inspiraci v zahraničí u našich partnerů, jimiž jsou firmy, které patří do desítky největších světových makléřů, čteme a sledujeme, co dělají pro svůj úspěch ty nejprestižnější firmy ve světě. Investujeme do vzdělávání, informačních technologií a digitalizace. Jsou před námi velké výzvy jako například využití digitalizace k tomu, abychom rostli, aby se naši klienti cítili ještě komfortněji, aby třeba na stisk tlačítka měli k dispozici informace o pojištění, které právě potřebují. Chceme se ještě více než doposud soustředit na posílení mezinárodní přítomnosti v regionu střední a východní Evropy.

Co šikovný makléř musí, ale co nesmí?

Pojišťovací makléř musí vždy hájit zájmy klienta a být na jeho straně. Musí ovládat a naplňovat roli poradce. Nesmí zklamat důvěru klienta. Dlouhodobý úspěch je možné si zajistit dodržováním těchto zásad.

Oč mají dnes firmy v pojistných produktech největší zájem oproti době, kdy se v České republice s businessem po Sametové revoluci opět začínalo?

Firmy mají velký zájem o spolupráci s makléři. To je velká změna. Pojišťovacímu makléři však již nestačí, když ví, jaké produkty nabízí jaká pojišťovna a umí je sjednat. Kvalitní makléř rozumí risk managementu a umí klientovi poradit v této oblasti, např. jak zlepšit rizikový profil nebo jaké vhodné zabezpečení si opatřit. Rozsah pojištění pak záleží na vyhodnocení rizika klienta. Naší rolí a očekáváním klienta je poradenský přístup. Klienta neoklamete, musíte do větší hloubky znát specifika jeho oboru podnikání. Proto jsme se v RENOMIA zaměřili na budování specializací. Již nyní máme 30 speciálních týmů zaměřených na konkrétní rizika např. v energetice, letectví, strojírenství, stavebnictví, sportu, dopravě, zdravotnictví, pojištění pohledávek a dalších. Důležité je také mezinárodní zázemí, protože podnikatelé investují v zahraničí, cestují nebo mají zahraniční dodavatele. Musíme tedy být připraveni na stále častější požadavky a dotazy i z této oblasti.

Vznikají zcela nové produkty, které lépe mapují potřeby podnikatelů, středních firem i velkých korporací. Jaké to například jsou?

Čím dál častěji podnikatelé požadují pojištění odpovědnosti managementu, tzv. D&O pojištění. Pro manažery, kteří nejsou v pracovním poměru a kteří nemají nárok na odškodnění podle zákoníku práce, je velmi vhodné rizikové pojištění. Lze očekávat, že poroste význam tzv. pojištění kybernetických rizik, ze kterého je možné hradit náklady vzniklé útokem a ztrátou citlivých dat. Od května 2018 začne platit nové evropské nařízení známé pod názvem General Data Protection Regulations, které podnikatelům nařizuje, aby chránili zákaznická data, zajistili jejich bezpečnost a určili odpovědnou osobu, která bude hlídat dodržování ochrany osobních dat klientů. Toto nařízení ovlivní i pojistný trh. RENOMIA se na něj aktivně připravuje.

Jak by se dal dnes váš obor, měřeno podmínkami v České republice, charakterizovat?

Český pojišťovací trh udělal velký skok vpřed a pořád se zlepšuje, je stabilní. Velký zájem o získání klienta ovlivňuje cenu a rozsah pojištění, a to v jeho prospěch. Pojištění firem ve velké většině ovládají pojišťovací makléři. Jejich výhodou je, že fungují jako poradci, a to nejen při sjednání pojištění, ale také v oblasti řízení rizik, a zejména při likvidaci škod. Díky tomuto přístupu vidíme u našich klientů rostoucí zájem o kvalitní služby v oblasti pojištění a risk managementu. Bohužel přesto, že v současné době trh nabízí velmi dobré podmínky, je propojištěnost poměrně nízká oproti západním zemím.

A konsoliduje se pojistný trh?

Všeobecně platí, že když máte malou firmu, je těžké investovat do specializací, zabezpečit služby například v risk managementu, a jeví se, že je výhodnější se spojit s firmou, která disponuje zázemím specialistů a lepší vyjednávací pozicí. Partnerství s velkou firmou pak nabízí komfort a zázemí, které mohou menší makléři využívat ve prospěch svých klientů. Například naše síť RENOMIA NETWORK umožňuje svým partnerům po celé republice využívat nejrůznější služby a pomáhá jim růst. Máme členy sítě, kteří se za dobu naší spolupráce několikanásobně zvětšili. Nejvíce na spolupráci oceňují podporu, kterou jim poskytujeme při každodenní práci, a praktické vzdělávání. Pokud jde tedy o pojišťovací makléře, tak konsolidace probíhá, menší firmy se zastřešují v sítích nebo se často prodají.

otázky připravila Eva Brixi

 

 

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3