INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

RSTS ilustraceČeši vstoupili do nového roku s nadějnými vyhlídkami. Celých 54 % respondentů průzkumu Raiffeisen stavební spořitelny počítá s tím, že se jim po finanční stránce bude dařit lépe než v loňském roce. Velká část z nich chce této příznivé ekonomické situace využít k vytvoření finanční rezervy, 40 % lidí plánuje spořit více než v minulých letech.

Na otázku, zda si v roce 2019 finančně polepší, odpověděla více než polovina dotázaných (54 %) kladně. Se zvýšením měsíčního příjmu domácnosti kalkulují především mladí ve věku od 18 do 24 let a lidé žijící v domácnostech s čistým měsíčním příjmem přes 40 000 Kč. Výrazně pozitivnější výhledy do budoucna přitom mají muži než ženy – zatímco téměř každý pátý muž (17 %) očekává, že si rozhodně polepší, u žen je to jen každá desátá.

S rostoucími příjmy se Češi chystají naložit zodpovědně, celých 40 % dotázaných se chystá spořit více než v minulém roce a jen 5 % své výdaje na spoření sníží. Zbylých 55 % předpokládá, že bude spořit stejně jako dříve. Z výsledků výzkumu tak vyplývá, že spoření je pro Čechy jednou z priorit, šetřit na něm se totiž nechystá ani většina těch, kteří předpokládají příjmy stejné nebo dokonce nižší než loni.

„Očekáváme, že i v letošním roce bude česká ekonomika ve velmi dobrém stavu. Nicméně například v oblasti bydlení v dohledné době nelze počítat s výrazným snižováním cen, navíc stále platí, že banky mohou podle doporučení ČNB poskytovat hypotéky maximálně do 80 % hodnoty nemovitosti. Zbylých 20 % nebo více musí mít kupující z vlastních zdrojů. Je proto vhodné začít si vytvářet finanční rezervu s dostatečným předstihem, například formou stavebního spoření,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Z těch, kteří si chtějí spořit více než dosud, má celých 56 % v plánu si každý měsíc odkládat o 1 000 Kč navíc. Asi čtvrtina (23 %) bude šetřit až o 2 000 Kč více a 21 % lidí si bude navíc měsíčně ukládat částku přesahující 2 000 Kč.

Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 002 respondentů.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.
Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3