INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

stapler 1016310 960 720Včasné a brzké zaplacení vystavených faktur je jedním z rozhodujících faktorů ovlivňující byznys každého podnikatele. Až 27 % podnikatelů se standardně u svých faktur musí vypořádat se splatností delší než 3 týdny a více než 78 % podnikatelů uvádí, že minimálně každá desátá faktura je odběrateli uhrazena až po splatnosti.

Aby podnikatelé překlenuli díky pozdnímu proplácení faktur finanční mezeru v cash-flow, musí pravidelně téměř třetina z nich sahat do úspor. Vyplynulo to z průzkumu mezi podnikateli, který realizovala Equa bank v červenci letošního roku.

„Dlouhou dobu splatnosti faktur a dopady na podnikání řeší v České republice řada podnikatelů. Zejména ti, kdo sami z vlastních sil postupně budují svůj byznys, jsou každou vystavenou fakturou s delší dobou splatnosti velmi lehce zranitelní. Situaci snaží řešit sáhnutím do úspor a omezením rozvoje firmy nebo stále častěji také využitím bankovního produktu –Financování faktur. Díky tomu mají podnikatelé možnost dostat zaplaceno za své zboží či služby již do tří dnů a plynule tak pokračovat v jejich podnikání, aniž by jim to ohrozilo jejich cahs-flow. Za uplynulý rok jsme o tento produkt zaznamenali nárůst zájmu o desítky procent“, říká Luboš Janoušek, ředitel firemního bankovnictví Equa bank.

Využití bankovních produktů, jako je Financování faktur, nebo například kontokorent, je pro podnikatele výhodnějším řešením než překlenout výpadek v cash-flow omezením investic do dalšího rozvoje podnikání (13 % podnikatelů volí tuto cestu) nebo pozdním placení záloh na zdravotní a sociální pojištění (využívá 11 % podnikatelů) nebo pozdějším placením svým dodavatelům (téměř 9 % podnikatelů platí později).

Právě splatnost dodavatelských faktur po termínu je obecně hříchem podnikatelského prostředí. To, že občas zaplatí fakturu po termínu splatnosti, totiž přiznává každý druhý český podnikatel. Pro 16 % dotazovaných je to přitom běžná věc a již dopředu počítají ve svém finančním řízení s tím, že budou určité faktury od dodavatelů platit po splatnosti.

Důvodem je většinou to, že musí některé platby upřednostnit, a tak zaplacení některých faktur prostě musí počkat. To uvádí až 44 % oslovených podnikatelů. V pětině případů je to pak již zmíněná druhotná platební neschopnost, která prodlužuje termín splatnosti faktur. Zaplatím až tehdy, jakmile dostanu sám zaplaceno. Termíny splatnosti se tak prodlužují a dopady na cash-flow se přenášejí na celý dodavatelsko-odběratelský řetězec.

Zajímavé také je, že každý 10. podnikatel, který platí faktury po splatnosti, uvádí, že je platí záměrně pozdě. Aktivně si tak řídí cash-flow a zpožďování plateb za faktury využívá cíleně jako nástroj řízení hotovosti a de facto levné úvěrování vlastních byznysových aktivit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3