INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

stapler 1016310 960 720Včasné a brzké zaplacení vystavených faktur je jedním z rozhodujících faktorů ovlivňující byznys každého podnikatele. Až 27 % podnikatelů se standardně u svých faktur musí vypořádat se splatností delší než 3 týdny a více než 78 % podnikatelů uvádí, že minimálně každá desátá faktura je odběrateli uhrazena až po splatnosti.

Aby podnikatelé překlenuli díky pozdnímu proplácení faktur finanční mezeru v cash-flow, musí pravidelně téměř třetina z nich sahat do úspor. Vyplynulo to z průzkumu mezi podnikateli, který realizovala Equa bank v červenci letošního roku.

„Dlouhou dobu splatnosti faktur a dopady na podnikání řeší v České republice řada podnikatelů. Zejména ti, kdo sami z vlastních sil postupně budují svůj byznys, jsou každou vystavenou fakturou s delší dobou splatnosti velmi lehce zranitelní. Situaci snaží řešit sáhnutím do úspor a omezením rozvoje firmy nebo stále častěji také využitím bankovního produktu –Financování faktur. Díky tomu mají podnikatelé možnost dostat zaplaceno za své zboží či služby již do tří dnů a plynule tak pokračovat v jejich podnikání, aniž by jim to ohrozilo jejich cahs-flow. Za uplynulý rok jsme o tento produkt zaznamenali nárůst zájmu o desítky procent“, říká Luboš Janoušek, ředitel firemního bankovnictví Equa bank.

Využití bankovních produktů, jako je Financování faktur, nebo například kontokorent, je pro podnikatele výhodnějším řešením než překlenout výpadek v cash-flow omezením investic do dalšího rozvoje podnikání (13 % podnikatelů volí tuto cestu) nebo pozdním placení záloh na zdravotní a sociální pojištění (využívá 11 % podnikatelů) nebo pozdějším placením svým dodavatelům (téměř 9 % podnikatelů platí později).

Právě splatnost dodavatelských faktur po termínu je obecně hříchem podnikatelského prostředí. To, že občas zaplatí fakturu po termínu splatnosti, totiž přiznává každý druhý český podnikatel. Pro 16 % dotazovaných je to přitom běžná věc a již dopředu počítají ve svém finančním řízení s tím, že budou určité faktury od dodavatelů platit po splatnosti.

Důvodem je většinou to, že musí některé platby upřednostnit, a tak zaplacení některých faktur prostě musí počkat. To uvádí až 44 % oslovených podnikatelů. V pětině případů je to pak již zmíněná druhotná platební neschopnost, která prodlužuje termín splatnosti faktur. Zaplatím až tehdy, jakmile dostanu sám zaplaceno. Termíny splatnosti se tak prodlužují a dopady na cash-flow se přenášejí na celý dodavatelsko-odběratelský řetězec.

Zajímavé také je, že každý 10. podnikatel, který platí faktury po splatnosti, uvádí, že je platí záměrně pozdě. Aktivně si tak řídí cash-flow a zpožďování plateb za faktury využívá cíleně jako nástroj řízení hotovosti a de facto levné úvěrování vlastních byznysových aktivit.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3