INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Matěj NovákMatěj NovákNěkdy se zdá, že všechno už bylo vynalezeno a každá příležitost k podnikání využita. Je to však klam. Z rozhovoru s Matějem Novákem, zakladatelem a CEO fintech start­upu Refinanso.cz vyplývá, že s novými technologiemi se vytvářejí i nové možnosti. A také, že i sotva narozené děti mohou přát vzniku velkých projektů.

Ale vysvětleme nejprve, jak to vše bylo. Letos na jaře vstoupil na trh nový fintech startup Refinanso.cz z dílny company builderu Creative Dock. Chce rozhýbat české hypotéky a poskytnout klientům něco úplně jiného, než co nabízí současný trh. Díky automatizaci procesů, jako je schvalování úvěrů, posuzování úvěruschopnosti klientů, oceňování nemovitosti i samotné přípravy hypotečních smluv, Refinanso.cz zjednodušuje proces refinancování hypotéky a nabízí ho teď plně online s nejnižší úrokovou sazbou na trhu. Refinanso.cz má status tzv. vázaného zástupce banky Moneta Money Bank, která je investorem projektu a poskytovatelem hypotečních úvěrů. 

„Naším cílem je udělat celý proces pro klienta skutečně co nejjednodušší a nejsrozumitelnější,“ řekl na nedávné tiskové konferenci Matěj Novák a dodal: „Celé refinancování hypotéky se snažíme zbavit zdlouhavé a často zbytečné administrativy a přenést ho kompletně do online prostředí. Na běžný úvěr si sáhne například finanční poradce, potom žádost zkompletuje bankéř a následně probíhají procesy na oddělení risku, oddělení ocenění nemovitosti i smluv a na dalších odděleních. Takže proces refinancování hypotečního úvěru projde rukama velkého množství lidí do chvíle, než je podepsán. Náš předpoklad byl od začátku ten, že pokud se nám podaří tyto procesy co nejvíc zautomatizovat, bude to naše komparativní výhoda.“
Autoři Refinansa investovali čas, nápady a energii hlavně do technologií, které zjednodušily a zrychlily sjednání a schválení hypotéky. „Administrativní zátěž banky jsme srazili skoro na nulu, a díky tomu nabízíme cenu, na jakou si málokdo na trhu troufne. Prostě se nám povedlo Refinanso nastavit tak, že je rychlé, jednoduché a online. Šetří bankám náklady, a díky tomu nabízí úrok, kterému se dost špatně konkuruje,“ vysvětlil Matěj Novák.
Refinanso.cz cílí hlavně na majitele hypoték, kterým končí fixace v následujících 12 měsících. V roce 2019 je například takových úvěrů na bydlení víc než 100 000, podle některých odhadů až 150 000. V minulých letech přecházelo k jiné bance v době konce fixace zhruba 20 % klientů. Většina dále zůstává u své banky. „Klienti si moc dobře pamatují, jak náročné pro ně bylo hypotéku získat, a nechce se jim to celé podstupovat znovu,“ komentoval dění na trhu Matěj Novák. „Většinou mají dojem, že změnou ušetří sotva pár korun, nabídky jsou hodně podobné. Pokud by si ale uvědomili, že mohou po dobu trvání hypotéky ušetřit i desetitisíce, tak by to asi byla jiná. Tady vidíme místo a příležitost pro nás.“
Matěji Novákovi jsme položili ještě několik otázek:

Shrňte tedy – jak a proč vznikla společnost Refinanso?

Hlavní motivací, proč jsme Refinanso založili, pro nás bylo martyrium, kterým musí klienti procházet, pokud chtějí refinancovat. Inspirovali jsme se u podobných zahraničních služeb, které několik let úspěšně fungují. Refinancování hypotéky je zatím u nás velmi ‚neonlinová‘ oblast bankovních služeb. Klient si všechno buď vyřizuje přes pobočku, nebo s pomocí finančního poradce. A vlastně neexistoval online nástroj, kde by člověk mohl přejít k jiné bance. Tým Refinanso.cz jsme založili na počátku roku 2019 s Antonínem Kmochem. Já jsem do roku 2018 řídil expanzi kalifornského startupu Premise.com do Afriky a Latinské Ameriky. Antonín Kmoch vedl několik let softwarovou divizi společnosti Unicorn, kde měl na starost velké mezinárodní integrační projekty, zejména v bankovnictví.

V čem je váš produkt originální? Jaké největší problémy jste při převádění finanční agendy do online prostředí museli vyřešit?

Refinanso.cz je prvním online produktem na českém trhu, který provádí klienta procesem refinancování od kalkulace až po návrh smlouvy. Originalita tkví v integracích na řadu nových i existujících služeb, které sjednání online umožňují. Jde například o napojení na katastr nemovitostí a cenové mapy, díky kterému není třeba posílat k nemovitosti odhadce. Jiným příkladem je využití několika registrů klientských informací, jež umožňuje potvrdit klientovi úvěruschopnost do pěti minut od návštěvy webu, a garantovat tak úrokovou sazbu po dobu 30 dní pouze za použití rodného čísla a jména.

Setkali jste se s očekávaným zájmem jak ze strany partnerů, tak samotných klientů?

Spolupracujeme s bankou Moneta Money Bank, která nám umožnila do detailu nastudovat proces zpracování hypotečního úvěru. Tohoto partnerství si velmi vážíme. Od spuštění webu v březnu 2019 již o naše služby vyjádřily zájem desetitisíce klientů.

Co vám dalo řízení humanitárních projektů v zahraničí a proč jste se rozhodl pro návrat domů?

K návratu domů mě vedla jednak příležitost vytvořit Refinanso a jednak rodinné důvody: narodily se nám během 20 měsíců tři děti, což by bylo neslučitelné s životním rytmem z předešlých projektů, kdy jsem šéfoval týmy na několika kontinentech najednou. Řízení humanitárních projektů mě naučilo nemilosrdně oddělovat podstatné od nepodstatného. V krizovém managementu platí obecně to samé, co platí i u stavění startupu, musíte mít vždy jasno v tom, jaký je zrovna dnes váš cíl, ale zároveň musíte umět cíle měnit, pokud se zásadně změní okolnosti.

hodně úspěchů popřál Pavel Kačer

Creative Dock

vznikl v roce 2012 původně jako česká firma, která postupně expandovala do dalších evropských měst a v současné době provozuje pobočky v Berlíně, Bratislavě, Budapešti, Kodani, Haagu, Mnichově, Praze, Varšavě, Curychu a Vídni. Společnost se specializuje na budování firem (startupů) v oblastech fintech, insurtech, zdravotnictví, e-commerce a energetika, přičemž kombinuje vlastní metodiku s nejmodernějšími technologiemi a vizí zaměřenou na budoucnost. Součástí práce je také kvalifikovaný výzkum potřeb zákazníků prostřednictvím práce datových analytiků, což vytváří ideální prostředí pro růst a etablování začínajících firem.
V současné době má CreativeDock na kontě přes 47 společností, kterým pomohla na světlo světa. Mezi ty nejznámější patří například největší platforma pro poskytování úvěrů P2P v České republice Zonky, největší platforma pro sdílení automobilů ve střední a východní Evropě HoppyGo, revoluční online životní pojištění Mutumutu, online pojištění osobních věcí Cubiq, celofiremní databáze kontaktů Kontakto, platforma pro správu osobních údajů pomocí blockchainu Vetri se sídlem v Curychu nebo SingleCase, což je online služba založená na cloudovém systému, která právním kancelářím umožňuje efektivně a odkudkoli spravovat advokátní spisy a poskytuje nástroje pro jednoduchou fakturaci a správu kanceláře.

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3