V roce 2012 dosáhl vykázaný čistý zisk skupiny ČSOB 15,3 mld. Kč (meziročně +37 %) a udržitelný čistý zisk 14,2 mld. Kč (meziročně +26 %). Vysoký meziroční růst vykázaného zisku byl tažen prodejem podílu v ČSOB Pojišťovně a nízkou srovnávací základnou z roku 2011, která byla ovlivněna tvorbou opravných položek na expozici vůči řeckým státním dluhopisům. Pavel Kavánek, generální ředitel ČSOB, k výsledkům uvedl: „Růst našeho úvěrového portfolia v roce 2012 dokazuje, že i přes útlum hospodářství pokračuje poptávka po úvěrových produktech. Podobný vývoj můžeme očekávat i letos.“Bartel Puelinckx, vrchní ředitel pro oblast Řízení financí, k výsledkům uvedl: „Rok 2012 pro nás byl velmi úspěšný, zčásti díky jednorázovým transakcím, jako byl prodej ČSOB Pojišťovny. I přes postupně rostoucí tlak na čistou úrokovou marži jsme dokázali zlepšit svůj provozní zisk, a to díky silnému růstu obchodních objemů. Také náklady na riziko zůstaly na velmi nízké úrovni, což odráží dobrou kvalitu našeho úvěrového portfolia. Abychom i nadále dosahovali silné výkonnosti v prostředí, které bezpochyby bude stále náročnější, musíme se zaměřit na zjednodušení organizačního uspořádání a další zvyšování naší efektivnosti.“Všechny údaje jsou konsolidované, neauditované a byly sestaveny podle EU IFRS. Zpráva zobrazuje položky výkazu zisku a ztráty za rok 2011 reklasifikované podle aktuální účetní metodiky, aby byla zajištěna srovnatelnost finančních výkazů podle EU IFRS v čase.Úvěrové portfolio stále roste a ke konci prosince 2012 dosáhlo 476,1 mld. Kč. 8% meziroční nárůst byl tažen hypotékami (meziročně +13 %) a korporátními/SME úvěry (meziročně +12%). Díky růstu běžných a spořicích účtů objem vkladů vzrostl na 629,6 mld. Kč, což jemeziročně 3% růst.Náklady na úvěrové riziko dále klesly jak v absolutním, tak relativním vyjádření a ukazatelnákladů na úvěrové riziko činil 31 bazických bodů.Kapitálová přiměřenost skupiny ČSOB k 31. prosinci 2012 činila 15,2 % a ukazatel kapitálu (core) Tier 1 pak ke stejnému datu 13,0 %. Poměr úvěrů ke vkladům k 31. prosinci 2012 byl 75,2 % a ukazatel čistého stabilního financování pak 133,2 %.Výkaz zisku a ztrátyUdržitelné provozní výnosy vzrostly na 33,9 mld. Kč, i přes klesající čistou úrokovou marži. Růst čistého úrokového výnosu meziročně o 1 %, byl tažen rostoucím objemem poskytnutých úvěrů, ale velkou měrou byl ovlivněn klesající čistou úrokovou marží kvůli prostředí nízkých úrokových sazeb. Příjmy z poplatků a provizí se meziročně snížily o 12 %. Bez vlivu odložených nákladů na akvizici v Penzijním fondu a dekonsolidace Asset managementu by čistý výnos z poplatků a provizí klesl meziročně o 3 % kvůli vyšším poplatkům placeným distribuci.Provozní náklady vzrostly na 16,1 mld. Kč, meziroční růst však byl nižší než inflace. Bez vlivu vytvoření rezervy na odstupné by personální náklady rostly meziročně o 4 %, a to především kvůli tvorbě dohadných položek na výkonnostní bonusy, ročnímu zvyšování mezd a zvýšení počtu zaměstnanců. Všeobecné správní náklady se meziročně nezměnily. Tento vývoj je výsledkem nižších nákladů na marketing a konzultantské služby, vyšších nákladů na investice v oblasti IT, nákladů na migraci platebních karet na karty nové generace (bezkontaktní) a zvýšeného příspěvku do Fondu pojištění vkladů kvůli vyšším objemům vkladů.Náklady na úvěrové riziko dosáhly 1,6 mld. Kč. Meziročně se ztráty ze znehodnocení snížily o 11 % díky nižší tvorbě opravných položek v oblasti korporátních/SME úvěrů a leasingu. Ukazatel nákladů na úvěrové riziko se meziročně snížil na 31 bazických bodů (Ytd., anualizováno), což je stále pod dlouhodobým průměrem.Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Skupina ČSOB staví na pevnéma dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.(tz)
ČSOB Pojišťovna vytvořila v roce 2012 čistý zisk ve výši 620 milionů korun. Velmi dobré hospodaření společnosti v roce 2012 potvrdily i její obchodní výsledky, kde je hlavním ukazatelem předepsané pojistné. V něm ČSOB Pojišťovna za rok 2012 překonala hranici 13 miliard korun. Výsledky jsou neauditované.
V únoru mají klienti ČSOB opět příležitost investovat do potravin a nápojů, a to v rámci strukturovaného fondu Optimum Fund ČSOB Potravin a nápojů 3. Pro ty, kteří chtějí investovat do akcií bez zbytečného rizika, zůstává z minulého měsíce v nabídce Global Partners ČSOB Světového růstu +27, popřípadě Global Partners ČSOB Fixovaný click USD 3 pro investici v dolarech.
Objem úvěrů poskytnutých klientům Skupiny KB v roce 2012 vzrostl o 4,1 % na 469,1 miliardy Kč. Objem vkladů od klientů stoupl o 3,3 % na 579,1 miliardy Kč. Meziroční výše konsolidovaných výnosů se téměř nezměnila (pokles o 0,2 % na 32,7 miliardy Kč), podobně tak tomu bylo u provozních výnosů (nárůst o 0,2 % na 13,5 miliardy Kč).
Pojišťovny sdružené v České asociaci pojišťoven (ČAP) prověřovaly v roce 2012 přes 6 tisíc podezřelých pojistných událostí a prokázaly pojistné podvody za více než 1 miliardu korun. Celková prokázaná hodnota pojistných podvodů, odhalená pojišťovnami, v loňském roce narostla meziročně o 27 %. Největší nárůst ve výši prokázaných hodnot zaznamenaly pojišťovny v oblasti pojištění majetku a odpovědnosti (+30 %).
Populace stárne a většina Čechů už ví, že státní důchod do budoucna není zárukou důstojného stáří. V průzkumu České asociace pojišťoven (ČAP) však stále 34 % lidí říká „…ono to nějak dopadne, jsem spíš člověk, který stáří neřeší“.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...