České domácnosti mají stále značné rezervy v rozumném zacházení s financemi. Více než třetina z nich je v přímém ohrožení dluhové pasti. Nejčastějšími důvody nevyrovnaného hospodaření jsou přílišné zadlužování, držení úspor na nevhodných finančních produktech a překvapivě také nevěra jednoho z partnerů. Vyplývá to z průzkumu Ery.
Čeští spotřebitelé mají i v letních měsících zájem o nákupy zboží na splátky. Vedoucí příčku zaujímá výpočetní technika následovaná televizory. Třetí příčku si nárokuje bílá elektronika, zájem je zejména o ledničky, mrazničky, pračky a sušičky. Vyplývá to z údajů společnosti Cetelem.
UniCredit Bank zahájila distribuci nových platebních karet s portrétem a podpisem Petry Kvitové. Světoznámou českou tenistku mohou mít klienti jak na své nové debetní, tak i kreditní kartě. Limitovanou kartovou edici mohou využít všichni stávající i noví klienti pro nákup zboží nebo služeb u obchodníků i na internetu.
Hospodářský výsledek UniCredit Bank Czech Republic se po zdanění zvýšil z 668 milionů Kč (k 30. 6. 2011) na 1 609 milionů Kč (k 30. 6. 2012). Komentář generálního ředitele a předsedy představenstva UniCredit Bank Czech Republic Jiřího Kunerta: „UniCredit Bank Czech Republic svými výsledky za první pololetí opět potvrdila své silné a stabilní postavení na českém bankovním trhu. Všechny klíčové ukazatele vykazují nárůst, a to navzdory pokračující složité situaci v některých zemích eurozóny a signálům zvolnění tempa české ekonomiky.
Od srpna 2012 snižuje Raiffeisen stavební spořitelna úrokové sazby u překlenovacích úvěrů HYPOsplátka a HYPOsplátka plus. Úvěr HYPOsplátka nyní můžete pořídit již od 3,6 % p.a. a úvěr HYPOsplátka plus od 3,4 % p.a. Raiffeisen stavební spořitelna tak reaguje na aktuální situaci na trhu.
Dotazy na úrokovou sazbu úvěru patří v bankách zřejmě k nejčastějším. Klienti, kteří shánějí detailní informace, se přitom obvykle obracejí na pobočky. Kterou bankovní síť se zájemcům o hypotéku nebo neúčelovou spotřebitelskou půjčku vyplatí navštívit, opět zjišťoval výzkum Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2012.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...