INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

15 bisnode kopieZahraniční podnikatelé loni koupili 2 556 českých firem, což je o čtvrtinu méně, než v roce 2019 a nejméně za posledních sedm let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (692), Slováci (497) a s výraznějším odstupem Maďaři (148), Rusové (125), Rumuni (122) a Poláci (119).

Informace přinesla společnost Bisnode A Dun & Bradstreet Company, jednička ve sledování vazeb a propojení mezi subjekty.

„Obchod s firmami loni zamrzl, stejně jako tuzemská ekonomika. Ztížené podmínky pro podnikání, omezené cestování, zvýšená rizika nebo nejisté vyhlídky, to jsou hlavní důvody, proč zahraniční investoři v uplynulém roce koupili podstatně méně českých firem než v posledních sedmi letech, kdy tyto statistiky sledujeme,“ říká Petra Štěpánová analytička Bisnode A Dun & Bradstreet Company.

27 % českých firem, které v uplynulém roce přešly do rukou zahraničních vlastníků, koupili Ukrajinci. Přitom mezi lety 2014 a 2017 nejvíc českých firem prodaných do zahraničí mířilo na Slovensko. Od roku 2018 ale již nejvíc firem kupovali Ukrajinci, a Slováky tak odsunuli na pomyslnou druhou příčku,“ dodává analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že v posledních dvou letech si ukrajinští podnikatelé před Slováky vytvořili znatelný náskok.

„České firmy kupují hlavně podnikatelé ze zemí, se kterými nás pojí geografické, historické a ekonomické vazby. V TOP 10 jsou všechny země V4 a z postkomunistického bloku Rusko, Rumunsko a Bulharsko,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

Počty českých společností prodaných zahraničním podnikatelům v roce 2020

Stát

Počet

Podíl na celku

Ukrajina

692

27,07 %

Slovenská republika

497

19,44 %

Maďarsko

148

5,79 %

Rusko

125

4,89 %

Rumunsko

122

4,77 %

Polsko

119

4,66 %

Bulharsko

83

3,25 %

Velká Británie

79

3,09 %

Německo

71

2,78 %

Itálie

67

2,62 %

Poznámka: jen přímé majetkové vazby

Zdroj: Bisnode A Dun & Bradstreet Company

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3