INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

15 bisnode kopieZahraniční podnikatelé loni koupili 2 556 českých firem, což je o čtvrtinu méně, než v roce 2019 a nejméně za posledních sedm let. České firmy nejčastěji kupovali Ukrajinci (692), Slováci (497) a s výraznějším odstupem Maďaři (148), Rusové (125), Rumuni (122) a Poláci (119).

Informace přinesla společnost Bisnode A Dun & Bradstreet Company, jednička ve sledování vazeb a propojení mezi subjekty.

„Obchod s firmami loni zamrzl, stejně jako tuzemská ekonomika. Ztížené podmínky pro podnikání, omezené cestování, zvýšená rizika nebo nejisté vyhlídky, to jsou hlavní důvody, proč zahraniční investoři v uplynulém roce koupili podstatně méně českých firem než v posledních sedmi letech, kdy tyto statistiky sledujeme,“ říká Petra Štěpánová analytička Bisnode A Dun & Bradstreet Company.

27 % českých firem, které v uplynulém roce přešly do rukou zahraničních vlastníků, koupili Ukrajinci. Přitom mezi lety 2014 a 2017 nejvíc českých firem prodaných do zahraničí mířilo na Slovensko. Od roku 2018 ale již nejvíc firem kupovali Ukrajinci, a Slováky tak odsunuli na pomyslnou druhou příčku,“ dodává analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že v posledních dvou letech si ukrajinští podnikatelé před Slováky vytvořili znatelný náskok.

„České firmy kupují hlavně podnikatelé ze zemí, se kterými nás pojí geografické, historické a ekonomické vazby. V TOP 10 jsou všechny země V4 a z postkomunistického bloku Rusko, Rumunsko a Bulharsko,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

Počty českých společností prodaných zahraničním podnikatelům v roce 2020

Stát

Počet

Podíl na celku

Ukrajina

692

27,07 %

Slovenská republika

497

19,44 %

Maďarsko

148

5,79 %

Rusko

125

4,89 %

Rumunsko

122

4,77 %

Polsko

119

4,66 %

Bulharsko

83

3,25 %

Velká Británie

79

3,09 %

Německo

71

2,78 %

Itálie

67

2,62 %

Poznámka: jen přímé majetkové vazby

Zdroj: Bisnode A Dun & Bradstreet Company

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3