Všechno začalo v roce 2016 se čtyřmi legínami, které Petra Němečková a Petra Bartoňková (Petruccya) původně ušily pro sebe, aby měly motivaci cvičit. V roce 2021 jejich značka Pura Vida nabízí přes 330 druhů zboží od dnes už ikonických legín přes sportovní podprsenky, trička, cyklo dresy, šaty, kabáty, mikiny až po plavky či čepice. S každým rokem firma roste o 100 %, což se nezměnilo ani během koronavirové pandemie. Obrat za loňský rok dosáhl 14 miliónů korun bez DPH. Nakolik tedy současná složitá situace plná omezení ovlivnila chod progresivní české módní značky?
„Pandemie nám způsobila, asi jako všem, nárůst e-commerce, s tím spojené navýšení počtu zaměstnanců, a zejména stoupající nároky na zákaznickou péči. Kvůli rozvoji e-commerce jsme vytvořili čtyři nová pracovní místa a sedm nových pracovních příležitostí pro externí dodavatele,“ rekapituluje Petra Němečková, spoluzakladatelka značky Pura Vida, a pokračuje: „Naše kamenná prodejna v Minské ulici v Brně je nyní ve ztrátě, protože už je téměř rok zavřená. Stejně tak jako náš odběratelský řetězec, který tvoří převážně prodejny se sportovním zbožím a fitness centra. Vždycky jsme měli vyšší podíl obratu v e-shopu ve srovnání s kamennou prodejnou, ale v roce 2020 to bylo ještě markantnější – 88 % ku 12 %.“ Pura Vida veškeré produkty vyrábí a šije v České republice. Top produktem stále zůstávají legíny. Každoročně přibyde na 25 jejich nových autorských designů, zpravidla v limitovaných edicích, které jsou na trhu až do vyprodání. Většinu sortimentu navrhuje spoluzakladatelka Pura Vidy, renomovaná designérka Petruccya. Novinkou je kolekce Umělci pro Pura Vida, na které nově participovali také slovenská tatérka Zana Ni, kostarický umělec TOMO77 a česká ilustrátorka Tereza P.
Těsně před vypuknutím pandemie se firma rozhodla růst ve výrobní části a investovala 4,2 miliónu do vlastní výrobny, která sídlí v bývalém legendárním brněnském klubu Mersey. V plánu je expanze na zahraniční trhy. „Věříme, že i s naší malou firmou jsme schopny přispět k opětovnému nastartování výrobních kapacit oděvní produkce v naší republice,“ shodují se Petruccya a Petra Němečková.