Objevit potenciál svých možností, to se ne každé firmě hned podaří. Té, která se jmenuje Jabor pro, s.r.o., se to povedlo. Cesta k úspěchu sice nebyla úplně přímá, zato poučná. Hovořil o tom Lukáš Jabor, jednatel a výrobní manažer:
Vaše rodinná společnost má za sebou více než třicetiletou historii...
Počátky naší společnosti sahají do roku 1990, kdy se pod hlavičkou Jasped datuje živnostenské podnikání v oboru zasilatelství. V následujícím roce došlo k založení firmy pod názvem Autosped Jabor a syn. Činnost byla rozšířena o obor mezinárodní dopravy. V dalších letech jsme se rozrostli o další, tentokrát výrobní činnost, začali jsme vyrábět autoplachty a příbuzné produkty. V období let 2001–2009 došlo k mezinárodní spolupráci s anglickou společností Structure Flex Ltd., zaměřené na společnou výrobu autoplachet a některých speciálních výrobků pro trh Velké Británie. V roce 2011 jsme se přejmenovali na Jabor pro, s. r. o. A v následujícím období se aktivity výrobní činnosti začaly soustřeďovat na výrobu produktů s mírou vyšší poptávky. Byla přijata opatření v oblasti obchodní a marketingové politiky zaměřená na nové produktys vysokou kvalitou a rozšíření trhu mimo region. Všechny procesy výroby a služeb společnosti jsou řízeny ve smyslu normy ISO 9001:2015.
Kde všude se můžeme v současné době s vašimi výrobky setkat?
Je možné je spatřit v podstatě v celé republice, a to jak ve formě plachet či reklam na kamionech, tak fungují jako zakrytí pergol nebo skladovacích hal. Mimo to lze naše výrobky spatřit rovněž na sportovních stadionech v zemích západní Evropy.
Jaká byla největší nebo technicky nejnáročnější plachta, kterou jste kdy vyrobili?
Jsou to skladovací haly top provedení. Jednu z posledně realizovaných můžete spatřit v ústeckém průmyslovém areálu ve společnosti Kone. Zajímavé jsou dodávky speciálních plachet na zastřešení tribun na mezinárodní sportovní a kulturní akce. Například jsme realizovali zastřešení na MS ve veslování v Rotterdamu, SP v parkuru v Londýně nebo zastřešení tribuny při příležitosti oslav ukončení první světové války v belgickém Yper.
V době omezených možností trávení dovolené odpočívají lidé nejčastěji na svých zahradách a chatách, které nejrůznějším způsobem zvelebují. Je znát nárůst objednávek z této oblasti?
Zde jsme se takzvaně trefili a našli prostor na trhu. O produkci je enormní zájem, což je pro nás potěšující. Vzhledem ke způsobu výroby se značným podílem ruční a kvalitní práce nás ale limituje pracovní trh s nedostatkem kvalitních a šikovných lidí.
Vaše na zakázku vyrobené opláštění pergol využívají zákazníci nejen na zahradách, ale také v restauracích, které byly dlouhou dobu zavřené. Má současná pandemie covid-19 dopad na vaše podnikání?
Zatím jsme tento dopad ve velké míře nepocítili. V každém případě zde do budoucna cítíme značný potenciál.
V čem se vaše výroba a produkty odlišují od konkurence?
Podstatný rozdíl je v použití technologie spojování PVC materiálů tzv. vysokofrekvenční technologií, které znamená pevný spoj s maximálním zatížením 100 kg/m2! Ve spojení se špičkovými materiály, a především maximálně individuálním přístupem v řešení každé zakázky zcela na míru zákazníkovi dosahují naše produkty té nejvyšší možné úrovně.
Jste nově držitelem značky kvality CZECH MADE na Zakázkovou výrobu zakrytí z PVC plachet. Je pro vás kvalita zásadní?
V každém směru je kvalita naší prioritou.
Jak kvalitu řídíte a na čem si nejvíce zakládáte?
Proces kvality je postaven na již zmiňované normě ISO. K tomu přistupuje řada znalostí a zkušeností získaných za dlouhou řadu let v tomto oboru. A samozřejmě hledáme i nové cesty. Vzhledem ke skutečnosti, že máme zkušenosti s obhajobou certifikace podle normy ISO, jsme měli jistý náskok. Rozhodně jsme k přípravě i vlastnímu průběhu přistupovali s pokorou a odpovědně.
Chystáte nějakou novinku?
Zcela určitě. Jsme ve fázi přípravy vývoje a následné výroby skladovacích vaků na kapaliny. Více nám napoví výrobní testy a zájem trhu.
ptal se David Kubla