Maloobchodní řetězec BILLA otevřel v listopadu dvě nové prodejny, šest dalších po kompletní rekonstrukci plně otevře v průběhu prosince. Všechny prodejny jsou upraveny podle nového designu a konceptu prodejen společnosti, který přináší změny v materiálech, barvách i interiérové navigaci. Celkové pojetí prodejen odráží rostoucí požadavky zákazníků na kulturu nákupního prostředí.
Tradiční žluto červené barvy posouvá BILLA k šedivé v kombinaci s červenou a v prodejnách ve vyšší míře využívá dřevo. Dominantami prodejen jsou ostrůvky s čerstvými potravinami a nižšími a přehlednějšími regály. Všechny nové prodejny také v souladu s firemní strategií ochrany životního prostředí a společenské odpovědnosti využívají úsporné technologie, například uzavíratelné chladící a mrazicí boxy a skříně, které ušetří až 32 % energie a také úsporné osvětlení
„Nový koncept se nám osvědčil, reakce zákazníků na něj jsou pozitivní," řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v České republice a na Slovensku s tím, že k postupné přeměně prodejen BILLA podle nového konceptu odpovídajícímu rakouskému vzoru dojde v průběhu několika následujících let.
Celkem je nyní v portfoliu BILLY v České republice 204 prodejen. Nově otevřené pobočky jsou v Praze Radotíně s prodejní plochou 1000 m2 a v Českých Budějovicích s prodejní plochou téměř 800 m2. V obou vzniklo 64 nových pracovních míst. Rekonstrukcí prošly a procházejí prodejny v Mikulově, Prostějově, Karlových Varech, Liberci, Přerově a také v Praze na stanici metra Florenc. Všechny budou otevřeny v průběhu prosince.
Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.