Maloobchodní řetězec BILLA otevřel v listopadu dvě nové prodejny, šest dalších po kompletní rekonstrukci plně otevře v průběhu prosince. Všechny prodejny jsou upraveny podle nového designu a konceptu prodejen společnosti, který přináší změny v materiálech, barvách i interiérové navigaci. Celkové pojetí prodejen odráží rostoucí požadavky zákazníků na kulturu nákupního prostředí.
Tradiční žluto červené barvy posouvá BILLA k šedivé v kombinaci s červenou a v prodejnách ve vyšší míře využívá dřevo. Dominantami prodejen jsou ostrůvky s čerstvými potravinami a nižšími a přehlednějšími regály. Všechny nové prodejny také v souladu s firemní strategií ochrany životního prostředí a společenské odpovědnosti využívají úsporné technologie, například uzavíratelné chladící a mrazicí boxy a skříně, které ušetří až 32 % energie a také úsporné osvětlení
„Nový koncept se nám osvědčil, reakce zákazníků na něj jsou pozitivní," řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA v České republice a na Slovensku s tím, že k postupné přeměně prodejen BILLA podle nového konceptu odpovídajícímu rakouskému vzoru dojde v průběhu několika následujících let.
Celkem je nyní v portfoliu BILLY v České republice 204 prodejen. Nově otevřené pobočky jsou v Praze Radotíně s prodejní plochou 1000 m2 a v Českých Budějovicích s prodejní plochou téměř 800 m2. V obou vzniklo 64 nových pracovních míst. Rekonstrukcí prošly a procházejí prodejny v Mikulově, Prostějově, Karlových Varech, Liberci, Přerově a také v Praze na stanici metra Florenc. Všechny budou otevřeny v průběhu prosince.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.