Vzájemnou spolupráci obě společnosti oznámily na společné tiskové konferenci, která se netradičně konala přímo v prostorách prodejny Lidl. Aktivity sdružení přišla podpořit řada umělců jako např. Bohouš Josef, Kamila Špráchalová nebo Veronika Jeníková. Někteří z nich sami zasedli za pokladnu a lidem nabízeli možnost přispět do sbírky.
U každé pokladny v prodejně Lidl je k dispozici pokladnička. Přispěje-li zákazník částkou alespoň
30 Kč, získá pro štěstí unikátní samolepku s logem vzájemné spolupráce občanského sdružení Život dětem a společnosti Lidl. Při zakoupení samolepky u pokladny zákazník obdrží slosovatelný letáček
o 50 vstupenek pro dvě osoby na benefiční koncert, jímž sbírka vyvrcholí.
„Jsme potěšeni, že se společnost Lidl rozhodla podpořit naši činnost a zapojit do celorepublikové sbírky všechny své prodejny. Jsme přesvědčeni, že se nám díky tomu podaří vybrat dost peněz, které pomohou přesně tam, kde je zapotřebí," řekla Mária Křepelková, předsedkyně občanského sdružení Život dětem, a dodala: „Každý finanční příspěvek umožní alespoň na chvíli proměnit těžký životní úděl vážně nemocných dětí v úsměv. A to je hlavní poslání našeho sdružení."
Výtěžek sbírky je určen na pomoc konkrétně nemocným dětem:
• s EB nemocí tzv. "motýlích křídel"
• se svalovou atrofií a dystrofií
• s mozkovou obrnou
• s mukopolysacharidózou
• s autismem
• pro děti po těžkých popáleninách
• pro děti postižené onkologickým onemocněním
• dětem bez střeva
„Jsem rád, že jsme nalezli důvěryhodný projekt, ve kterém je možné využít sílu našich prodejen a přispět tak na dobrou věc," řekl Michal Farník, jednatel společnosti Lidl, a doplnil: „Věřím, že tento náš záměr přijde podpořit řada lidí a výsledná částka pomůže mnoha dětem zkvalitnit jejich nelehký život."
Občanské sdružení Život dětem
Občanské sdružení Život dětem bylo založeno 1. února roku 2000 a jeho posláním je pomoci těžce nemocným dětem v rámci celé České republiky. Vážně nemocným dětem pomáhá hlavně formou zkvalitnění zdravotnické a přístrojové techniky na dětských odděleních, kterou lékaři potřebují k tomu, aby děti mohli řádně a šetrně léčit. Více informací na www.zivotdetem.cz
Společnost Lidl
Společnost Lidl otevřela prvních 14 prodejen v České republice v roce 2003. V průběhu jejího působení na českém trhu se jí podařilo obchodní síť rozšířit na více než 225 prodejen. Společnost Lidl se již potřetí za sebou v řadě stala Obchodníkem roku. Mezi velké výhody prodejen patří jejich blízkost ke svým zákazníkům a jednoduchost prodeje, což jsou základní prodejní charakteristiky. Společnost Lidl pro své zákazníky připravuje pravidelně slevové akce a speciální tematické týdny. Kromě sortimentu potravinářského jsou v rámci těchto akcí nabízeny také potřeby pro domácnost, kancelář, sport, zábavu, nebo kutilství. Kromě značkových výrobků naleznou zákazníci v regálech obchodů Lidl také vynikající produkty prodávané pod vlastní značkou, jakož i široký výběr mléčných a chlazených výrobků, uzenin, ryb a drůbežího masa, denně čerstvé ovoce a zeleninu a také rozmanitý výběr pečiva. Veškerý sortiment podléhá neustále přísné kontrole kvality a pouze dodavatelé, kteří tyto vysoké normy kvality splňují, mohou své zboží do Lidlu dodávat. Kromě toho jsou taktéž důležitou zárukou čerstvosti krátké dodací cesty a okamžitá překládka zboží. Prodejny jsou specifické vysokou funkčností, účelovostí, příjemným a čistým prostředím. Jasné a přehledné rozdělení jednotlivých uliček umožňuje rychlou a jednoduchou orientaci. Na prvním místě společnosti stojí vždy zákazník. Orientace na zákazníka a jeho spokojenost jsou základem úspěchu, a proto nabízí kromě kvality, čerstvosti a cenově výhodných výrobků také prvotřídní služby. Více informací na www.lidl.cz
(tz)