Do vedení společnosti PENNY Česká republika nastoupil od 3. května tohoto roku na pozici jednatele odpovědného za provoz, supply chain management, výstavbu a rozvoj prodejní sítě (COO) dosavadní ředitel digitální divize REWE Drasko Lazović. Ve funkci vystřídal Mathiase Mentropa, který převezme vedení PENNY Maďarsko.
„V rámci obvyklé výměny a obměny vedení společnosti k nám přichází současný generální ředitel pro doručování nákupu do domu a službu Click & Collect ve skupině REWE, který má zkušenosti nejen z této oblasti, ale i z expanze, sítí a dalších oblastí. Věřím, že jeho příchod do našeho týmu nám přinese nové pohledy na naši aktuální situaci, a že budeme společně hledat nové cesty rozvoje a expanze, a to nejen při rozšiřování naší kamenné prodejní sítě, ale i v digitálním světě,“ okomentoval příchod nového člena vedení společnostijejí generální ředitel Jens Krieger a Drasko Lazović dodal: „Na svoji práci v Čechách jsem se připravoval. Chci i nadále pokračovat v proměně PENNY do podoby diskontu 21. století, která tady v posledních letech probíhala. Mathias Mentrop a celý tým odvedli při modernizaci celé prodejní sítě i v jejím rozvoji velký kus práce. Chci na jejich započatou práci navázat a propojit moderní trendy s osobním přístupem k zákazníkovi, protože to je to, co je naší filozofií – být blízko lidem a být jim dobrým sousedem. Loni se podařilo překročit hranici 400 obchodů a naše expanze nekončí. Už teď můžeme slíbit, že se na nás mohou zákazníci těšit v dalších městech i obcích české země.“
Drasko Lazović působil od roku 2018 v Kolíně nad Rýnem ve skupině REWE v pozici generálního ředitele pro doručování nákupu do domu a službu Click & Collect. Ve skupině REWE pracuje od roku 2014. V letech 2002 až 2014 pracoval pro společnost METRO/MAKRO AG. Je absolventem Bádensko-württemberské státní družstevní univerzity v Mosbachu.
3 otázky pro Drasko Lazoviće:
Jak vnímáte pozici PENNY na českém trhu?
Máme velmi dobrou pozici na trhu s více než 400 prodejnami. Když se podívám do mapy, mám pocit, že jsme doslova všude. Naší silnou stránkou je také moderní podoba našich prodejen, velmi dobrý sortiment pro každodenní nákupy, a především vysoké nasazení všech našich kolegyň a kolegů. Jsem také velmi hrdý na všechny aktivity v oblasti udržitelnosti a CSR, díky kterým jsme dobrým sousedem všude tam, kde působíme.
Co je podle vašeho názoru specifické pro český trh?
Každý trh i zákaznická skupina má své konkrétní potřeby. Jedním z největších specifik českého trhu je vysoký promoční podíl a jeho obrovský význam pro naše zákazníky, který v současnosti ještě roste. V každém případě v oblasti potravinového retailu, bez ohledu na specifika daného trhu, by měli být hlavní prioritou vedení zaměstnanci, zákazníci a sortiment. Společně s celým týmem se proto chci zaměřovat na tyto oblasti tak, abychom se i do budoucna mohli ve všech aspektech zlepšovat a současně rozšiřovat naši síť napříč celou republikou.
Jak hodnotíte transformaci a modernizaci, kterou prošla síť prodejen PENNY v posledních letech?
Všechny naše kolegyně i kolegové odvedli skvělou práci a já jsem opravdu hrdý na to, čeho se jim podařilo dosáhnout. Máme moderní prodejny, motivované zaměstnance a zavedli jsme celou řadu inovací.
(tz)