INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Web1web2 copySeriál o tom, co každá firma potřebuje 3. díl
Třetí díl seriálu o firmě AuDePor otevírá okno do citlivého, a snad i trochu „nebezpečného“ tématu prodeje firmy, a s tím i spojeného tématu určení hodnoty firmy. Zcela jistě to souvisí s předchozím dílem, kde jsme řešili záležitost nečekaných životních událostí a nástupnictví.

Ano, tyto okamžiky či životní etapy mohou být důvodem, záminkou, milníkem, kdy je třeba vzít v potaz i variantu prodeje firmy, a tedy je nutné znát její hodnotu. Ta souvislost ale není nutností – vždyť vhodná příležitost k prodeji, či naopak ke koupi může přijít kdykoli. A v takové chvíli je nutné být dobře připraven.

Proč mám znát hodnotu své firmy? Vždyť stejně vím, že ji nechci (nikdy!) prodat
Tenhle argument možná můžeme přijmout u debaty o hodnotě rodinného domu. Třeba někde, kde se narodili naši rodiče, my nebo naše děti, asi existují tyto nebo podobné situace, kdy bychom prostě některé nemovitosti, a tím spíše „věci“, prostě neprodali za žádnou cenu.

Při podnikání toto ale prostě neplatí. Nikdy nevíte, kdy přijde jaká nabídka, a třeba i výborná nabídka. A vždy je dobré být připraven a znát hodnotu své firmy. I proto, abych měl sám pro sebe argument pro odmítnutí a mohl prostě porovnávat. Získáte tím i jistou výhodu proti nabízejícímu, o to více času budete mít na rozhodnutí, když již předem budete mít jasnou představu, kde jsou vaše hranice.

Představte si konkrétní situaci – dostanete nabídku, velmi často bývá nějakým způsobem časově omezená. I když potenciální kupující netlačí příliš a chová se fér, tak prostě proces zjištění hodnoty chvíli trvá – vyžaduje to alespoň přiměřené analýzy nejen finančních výkazů, ale i celkového prostředí firmy, specifik, tržní situace a některých mimořádných položek, které mohou cenu zásadně ovlivnit. To vše v dané chvíli stojí čas, který zbytečně ztrácíte (a samozřejmě to jsou i náklady), pokud hodnotu firmy neznáte.

V čem jsme jiní a proč se na nás obrátit
Náš cíl není konkurovat znaleckým posudkům, které vám mohou dát v závislosti na zadání a metodě i zcela různé výsledky. I v rámci jednoho posudku, natož mezi různými posudky, již jsme viděli i násobně jiné výsledky. Existují různé metody, jak k hodnotě firmy dojít. Jenže skutečná hodnota firmy není číslo, které vznikne na nějakém papíře či v excelovské tabulce. Zejména firma zaměřená na prodej a servis aut má navíc ve svých výsledcích mnoho specifik, která známe, detailně je s klienty probíráme, a samozřejmě zohledňujeme.

Hodnota firmy je pak reálně taková cena, kterou je vám ochoten někdo zaplatit, nebo kterou jste ochoten naopak zaplatit vy – ať si tabulky a metody říkají, co chtějí. Náš přínos pro vás je pomoc s orientací v této džungli čísel a metod, zreálnění vaší představy s cílem transakci skutečně zrealizovat. Oprostit se od emocí a historie je základ, co se počítá je realita a budoucnost.

Jak to děláme
Samozřejmě bez čísel to nejde. Možná i bohužel. Ale prostě analýza se „okecat“ nedá, čísla říkají dost. Jenže i čísla nejsou všechno a my se vám budeme věnovat hlavně jinak – detailní debatou a rozborem nad konkrétní situací vaší firmy, konkrétními položkami vašich výnosových a nákladových středisek, nad specifiky obchodu s auty – a ze zkušenosti už víme, že je to opravdu nutné, obchod s auty ta specifika prostě má.

Jak rychle
Nic se nemá uspěchat a my se s vámi chceme vidět a vše v klidu rozebrat s majitelem i s odborníky ve vaší společnosti. I proto je opravdu vhodné, skoro až „nutné“, si čas od času podobné „cvičení“ udělat a být připraven. A naše práce není o tom nechat si poslat čísla, naházet je do tabulek a sdělit vám hodnotu. Potkáme se vícekrát, budeme probírat různé varianty a metody přístupu, i ty neoficiální, které často řeknou více. Takže v řádu jednotek týdnů se to dá zvládnout. Je ale pravda, že obvykle nalezneme jako vedlejší produkt i nějaké nesrovnalosti nebo zvláštnosti a těm se pak rovněž věnujeme – to je pak takový bonus zdarma k tomuto procesu, totiž že se dá dost věcí ve firmě rovnou i vylepšit. Ať už chcete jednou prodávat, nebo ne. Nám to dělá radost: pomáhat a přicházet s ná­vrhy na zlepšení.

(red)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3