INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Web1web2 copySeriál o tom, co každá firma potřebuje 3. díl
Třetí díl seriálu o firmě AuDePor otevírá okno do citlivého, a snad i trochu „nebezpečného“ tématu prodeje firmy, a s tím i spojeného tématu určení hodnoty firmy. Zcela jistě to souvisí s předchozím dílem, kde jsme řešili záležitost nečekaných životních událostí a nástupnictví.

Ano, tyto okamžiky či životní etapy mohou být důvodem, záminkou, milníkem, kdy je třeba vzít v potaz i variantu prodeje firmy, a tedy je nutné znát její hodnotu. Ta souvislost ale není nutností – vždyť vhodná příležitost k prodeji, či naopak ke koupi může přijít kdykoli. A v takové chvíli je nutné být dobře připraven.

Proč mám znát hodnotu své firmy? Vždyť stejně vím, že ji nechci (nikdy!) prodat
Tenhle argument možná můžeme přijmout u debaty o hodnotě rodinného domu. Třeba někde, kde se narodili naši rodiče, my nebo naše děti, asi existují tyto nebo podobné situace, kdy bychom prostě některé nemovitosti, a tím spíše „věci“, prostě neprodali za žádnou cenu.

Při podnikání toto ale prostě neplatí. Nikdy nevíte, kdy přijde jaká nabídka, a třeba i výborná nabídka. A vždy je dobré být připraven a znát hodnotu své firmy. I proto, abych měl sám pro sebe argument pro odmítnutí a mohl prostě porovnávat. Získáte tím i jistou výhodu proti nabízejícímu, o to více času budete mít na rozhodnutí, když již předem budete mít jasnou představu, kde jsou vaše hranice.

Představte si konkrétní situaci – dostanete nabídku, velmi často bývá nějakým způsobem časově omezená. I když potenciální kupující netlačí příliš a chová se fér, tak prostě proces zjištění hodnoty chvíli trvá – vyžaduje to alespoň přiměřené analýzy nejen finančních výkazů, ale i celkového prostředí firmy, specifik, tržní situace a některých mimořádných položek, které mohou cenu zásadně ovlivnit. To vše v dané chvíli stojí čas, který zbytečně ztrácíte (a samozřejmě to jsou i náklady), pokud hodnotu firmy neznáte.

V čem jsme jiní a proč se na nás obrátit
Náš cíl není konkurovat znaleckým posudkům, které vám mohou dát v závislosti na zadání a metodě i zcela různé výsledky. I v rámci jednoho posudku, natož mezi různými posudky, již jsme viděli i násobně jiné výsledky. Existují různé metody, jak k hodnotě firmy dojít. Jenže skutečná hodnota firmy není číslo, které vznikne na nějakém papíře či v excelovské tabulce. Zejména firma zaměřená na prodej a servis aut má navíc ve svých výsledcích mnoho specifik, která známe, detailně je s klienty probíráme, a samozřejmě zohledňujeme.

Hodnota firmy je pak reálně taková cena, kterou je vám ochoten někdo zaplatit, nebo kterou jste ochoten naopak zaplatit vy – ať si tabulky a metody říkají, co chtějí. Náš přínos pro vás je pomoc s orientací v této džungli čísel a metod, zreálnění vaší představy s cílem transakci skutečně zrealizovat. Oprostit se od emocí a historie je základ, co se počítá je realita a budoucnost.

Jak to děláme
Samozřejmě bez čísel to nejde. Možná i bohužel. Ale prostě analýza se „okecat“ nedá, čísla říkají dost. Jenže i čísla nejsou všechno a my se vám budeme věnovat hlavně jinak – detailní debatou a rozborem nad konkrétní situací vaší firmy, konkrétními položkami vašich výnosových a nákladových středisek, nad specifiky obchodu s auty – a ze zkušenosti už víme, že je to opravdu nutné, obchod s auty ta specifika prostě má.

Jak rychle
Nic se nemá uspěchat a my se s vámi chceme vidět a vše v klidu rozebrat s majitelem i s odborníky ve vaší společnosti. I proto je opravdu vhodné, skoro až „nutné“, si čas od času podobné „cvičení“ udělat a být připraven. A naše práce není o tom nechat si poslat čísla, naházet je do tabulek a sdělit vám hodnotu. Potkáme se vícekrát, budeme probírat různé varianty a metody přístupu, i ty neoficiální, které často řeknou více. Takže v řádu jednotek týdnů se to dá zvládnout. Je ale pravda, že obvykle nalezneme jako vedlejší produkt i nějaké nesrovnalosti nebo zvláštnosti a těm se pak rovněž věnujeme – to je pak takový bonus zdarma k tomuto procesu, totiž že se dá dost věcí ve firmě rovnou i vylepšit. Ať už chcete jednou prodávat, nebo ne. Nám to dělá radost: pomáhat a přicházet s ná­vrhy na zlepšení.

(red)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3