INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Počet insolvenčních návrhů v roce 2011 vzrostl ve srovnání s rokem 2010 o 51 %. Hlavní podíl na  tomto růstu mají fyzické osoby nepodnikatelé, u kterých je počet insolvencí  o  67  %  vyšší  než  v minulém  roce. Zanedbatelný  není  ani nárůst  u právnických osob, kde počet insolvencí vzrostl proti loňskému období o 21,5 %.

Ačkoli v roce 2011 ve většině firem rostl objem zakázek a ekonomická situace firem se po  krizových  letech  2008 – pololetí  2010 stabilizovala,  je,  navzdory  očekávání,  počet firem v insolvenci ve srovnání s rokem 2010 výrazně vyšší a meziroční nárůst činí 21,5 %. Proti tomu v období 2010/2009 činil meziroční nárůst insolvenčních návrhů u právnických osob jen necelých 6%.

Opačná tendence kopírující vývoj ekonomiky se projevila u fyzických osob nepodnikatelů. Při  srovnání let  2010/2009  narostl  v důsledku  krize  a  nezaměstnanosti  počet insolvenčních návrhů fyzických osob nepodnikatelů o rekordních 149 %. V roce 2011 byl nárůst insolvencí proti roku 2010 nižší a činil 66,7 %.

Pokud  se pro srovnání  podíváme  na  německou  ekonomiku,  měla  příznivá  ekonomická situace v roce 2011 pozitivní  dopad na  počet insolvencí  jak  u  právnických  osob,  tak  u spotřebitelů. Počet firemních insolvencí meziročně poklesl o 5,8 %, na 30.200 případů v roce
2011. U spotřebitelů poklesl počet insolvencí o 6,1 %, na celkových 103.200 případů. Přesto je stále překročena hranice 100.000 a spotřebitelské insolvence jsou v Německu považovány za masový jev.

Tabulka č. 1: Insolvenční návrhy v ČR *
rok            firmy      spotřebitelé    celkem
2008                3418              1936        5354
2009                5255              4237        9492
2010                5559            10559      16118
2011                6753            17600      24353 zdroj: Creditreform, insolvenční rejstřík
*  Insolvenční návrhy podané, mohou se na daný subjekt opakovat

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3