INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Vítězem čtvrtého ročníku StarCube – Startup Akcelerátoru se v konkurenci 14 projektů stal systém Reservio, portál umožňující jednoduchou rezervaci v restauraci nebo u lékaře. Na druhém místě skončila zásilková služba Chlapská zásilka, nabízející mužům pravidelné doručování spodního prádla nebo ponožek. Třetí místo obsadil projekt Gameful, který integruje herní mechanismy do výrobků nebo služeb a získává tak firmám více věrných zákazníků.

Česká republika zažila největší dosavadní Demo Day. V Brně na hvězdárně se představilo celkem čtrnáct začínajících projektů v rámci StarCube show. Večer, který byl vyvrcholením podnikatelského akcelerátoru StarCube pořádaného Jihomoravským inovačním centrem (JIC), navštívilo okolo sto padesáti účastníků z řad investorů, podnikatelů i zástupců inovačních center nejen z Česka, ale i z Rakouska, Francie, Lucemburska nebo Dánska.

„Všechny prezentující týmy pracovaly po tři měsíce na svých projektech pod vedením odborníků z praxe, zdarma dostaly desítky hodiny konzultací, workshopů a přednášek a také sdílenou kancelář," popsal průběh StarCube manažer Startup programu JIC Michal Hrabí.

Mezinárodní porota vybrala po zhlédnutí dvouminutových prezentací nejprve TOP 5 projektů (Joymind, Chlapská zásilka, Reservio, Gameful, Douč mě), ty pak měly pět minut na další představení, po kterém následovalo deset minut otázek od poroty. Nakonec vybrali porotci tří vítězné projekty.

První místo obsadila služba Reservio, která nabízí snadné vytvoření systému pro pohodlné rezervování restaurací nebo návštěv u lékaře. Kromě rezervace umí Reservio i uchovat informace o zákaznících, jejich oblíbeném stole nebo jídle. „Moc se mi líbí design, je jednoduchý, přehledný a příjemný pro uživatele," zhodnotil projekt porotce JD, zakladatel Meebee.com, který je podle serveru Techcrunch.com mezi TOP 100 globálními startup firmami.

Druhé místo vyhrála Chlapská zásilka, třetí skončil projekt Gameful, který obdržel i cenu diváků. Všechny tři projekty získají proplacení nákladů na založení s. r. o., vlastní kancelář na tři měsíce zdarma, 10 hodin konzultací s mentory a možnost dostat peníze na rozvoj svého podnikání až ve výši 750 tisíc korun.

„Nejvíce mě strhla inspirující atmosféra celé akce, která musí každého nakopnout, aby rozjel nějaký vlastní projekt," zhodnotil celou akci porotkyně Sandra Kumorowski, profesorka marketingu z Columbia College Chicago. „Od minulého roku se zase neuvěřitelně zvedla úroveň všech projektů," doplnil na základě zkušeností z posuzování předchozího ročníku.

StarCube je nejstarším českým podnikatelským akcelerátorem, právě skončený jarní běh můžeme shrnout do několika čísel: 181 přihlášek, 30 vybraných účastníků se 14 projekty a 3 měsíce tvrdé dřiny. Podzimní běh StarCube bude spuštěn v říjnu 2012, přihlášky je možné posílat do 21. září.

StarCube – Startup Akcelerátor

Tříměsíční vzdělávací program StarCube podporuje vznik startup firem. Znalosti a dovednosti, které účastníci programu získají, aplikují přímo na svůj projekt. Pod vedením předních odborníků z praxe směřují k tomu, aby měli na konci programu základ vlastní firmy s inovativním potenciálem.

Účastníci v průběhu tří měsíců absolvují semináře, workshopy a konzultace, které se týkají všech business témat. Témata řeší reálné problémy, mají praktický přínos a zvyšují účastníkům šanci uspět na trhu. Po skončení programu by měli účastníci založit start-up firmu a při splnění podmínek mohou vstoupit do Innovation Parku Jihomoravského inovačního centra, kde v současnosti sídlí 57 hi-tech firem.

Jihomoravské inovační centrum, které StarCube organizuje, takto podporuje vzdělávání, rozvoj schopností i podnikavost nejen studentů. StarCube je pro účastníky zdarma, je hrazen Jihomoravským inovačním centrem a partnery projektu. StarCube je tady pro každého, kdo chce začít a rozvíjet své podnikání, pro každého, kdo má svůj vlastní nápad nebo již konkrétní projekt či záměr.

StarCube je i pro toho, kdo se chce podílet na projektu někoho jiného a stát se tak součástí týmu.

www.starcube.cz

Jihomoravské inovační centrum (JIC)

JIC pomáhá lidem tvořit firmy, které mění svět.

Konkrétně JIC podporuje inovační firmy, studenty s originálními nápady, výzkumné pracovníky a vynálezce. Centrum vytváří prostředí pro snadnější inovační podnikání na jižní Moravě.

JIC usiluje o intenzivní propojení podnikatelského prostředí s vědecko-výzkumnou sférou jihomoravského regionu. Kromě jiného vytváří platformu pro partnerství všech důležitých jihomoravských vědecko-výzkumných pracovišť, čímž přispívá ke zvýšení přínosu vědy a výzkumu na regionální i celorepublikové úrovni.

Innovation Park JIC získal v lednu 2012 3. místo v mezinárodní soutěži The Best Incubator Award v kategorii Nejlepší mezinárodně zapojený inkubátor za rok 2011.

www.jic.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3