INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

_TIKY__ESKHO_BYZNYSU_panelov_diskuze_Kohoutov_R__i_ka__ev_k_Borkovec_La_tovka_Svobodov---opravenySpolečnost Coface Czech vyhlásila devátý ročník hodnotícího žebříčku Štiky českého byznysu a současně představila vítěze předchozího ročníku. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české podniky rostoucí s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability. _TIKY__ESKHO_BYZNYSU_porota_diskutuje_o_podmnkch_9---opraveny

Žebříček si klade za cíl nabídnout podnikatelské veřejnosti hodnověrný nástroj k posouzení střednědobé dynamiky a stability českých firem na celostátní i krajské úrovni. Letos je žebříček pořádán pod záštitou AMSP ČR.

„Štika je nejznámější dravá ryba vyskytující se ve většině našich revírů. Dorůstá poměrně velkých rozměrů, rychle roste a je schopna lovit i značně velkou kořist. A takové jsou i „Štiky českého byznysu", v naprosté většině malé a střední podniky, chytré, rychlé, pružné, dravé a úspěšné", řekla Eva Svobodová, generální ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), která poskytla této soutěži záštitu.

Žebříček je unikátní tím, že po prvotní kvalifikaci pak v celkovém hodnocení nehraje žádnou roli velikost podniku, a na předních místech se tak mohou umístit i méně známé menší firmy. Hodnocení navíc není zároveň zatíženo žádnou individuální volbou, opírá se jen o objektivní ekonomické ukazatele.

„Průzkum, který jsme si nedávno udělali mezi českými podnikateli, ukázal, že více než polovina z nich letos očekává růst své firmy. I když to tedy z novinových titulků není někdy patrné, řadě tuzemských firem se daří a je potřeba tyto dobré příklady ukazovat a oceňovat. Proto také podporujeme soutěž Štiky českého byznysu, která potvrzuje naši zkušenost z trhu, že v naší zemi je mnoho inovativních a úspěšných podnikatelů. Objektivní hodnocení Štik českého byznysu oceňuje ty opravdu nejlepší," řekl David Borkovec, partner PwC Česká republika.

_TIKY__ESKHO_BYZNYSU_tiskov_konference---opraveny

Soutěžní kategorie 9. ročníku:

Štiky českého byznysu v kategorii celostátních výsledků

- Vyhodnocuje se 1. – 3. místo.

Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků

- Vyhodnocuje se 1. místo v každém kraji.

Skokan roku

- Hodnotí se řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky. Vyhodnocuje se první místo.

"Našeho postavení bychom nedosáhli bez dlouhodobé spolupráce s perspektivními firmami a jejich majiteli. Chtěli bychom proto prostřednictvím této soutěže ocenit práci nejúspěšnějších českých firem, podpořit je v jejich dalším rozvoji a podělit se s nimi o úspěch," vysvětlil zapojení do projektu Ivan Jakúbek, viceprezident Enterprise Investors pro Českou republiku a Slovensko.

„Proč Štiky? Chceme kandidátům pomoci ochránit majetek," uvedl Petr Laštovka, partner Emun Partners. „Štiky českého byznysu vidím jako projekt, který v současné době dává smysl. Proto jsme s potěšením využili příležitosti zapojit se v projektu na pozici hlavního partnera a těšíme se na příjemná setkávání nejen s kandidáty, ale i s ostatními partnery projektu. Osobně fandím všem, kteří se na trhu profilují nejen jako spolehlivá firma, ale zároveň ohromí svým dynamickým růstem a výsledky i v krizových letech. Mě osobně takové příběhy velice inspirují, a proto je mi ctí, že mohu touto cestou majitele firem nejen podpořit, ale také nabídnout jim pomocnou ruku ve smyslu ochrany jejich majetku," dodal.

Žebříček Štiky českého byznysu je otevřený pro všechny firmy registrované v Obchodním rejstříku ČR vyjma firem, které mají obor podnikání v oblasti zbrojní výroby nebo v oblasti výroby a distribuce paliv.

Dalšími kritérii zařazení do žebříčku jsou dosažené ekonomické výsledky po sobě následujících 3 let (např. v roce 2012 se vyhlašují výsledky za roky 2009-2010-2011), obrat vyšší než 10 milion EUR ročně v každém hodnoceném roce, alespoň jeden kladný hospodářský výsledek a schopnost společnosti dostát svým závazkům. Žebříček je sestavován z dat obsažených v unikátní databázi informací o firmách, kterou kompletuje a aktualizuje Coface. Žebříčku se může zúčastnit kterákoli firma, která Coface poskytne své ekonomické výsledky za poslední 3 roky.

Pro umístění v žebříčku je rozhodující hodnota Indexu 1000 Coface, který je počítán na základě pěti ekonomických kritérií: nárůstu obratu, ROE (tj. hospodářský výsledek po zdanění k vlastnímu kapitálu), ROA (tj. hospodářský výsledek po zdanění k celkovým aktivům), běžné likvidity a míry zadluženosti. Za každé z těchto pěti kritérií lze získat až 200 bodů, a maximum tak je 1000 bodů.

Coface vybere v každém kraji nejméně 10 firem odpovídající kritériím žebříčku, které budou seřazeny dle ekonomického hodnocení Coface od první (nejlepší) po desátou v každém kraji.

„Být kvalifikován jako Štika českého byznysu znamená mít větší odolnost vůči tržním výkyvům a tím i hrozbám bankrotu," prohlásil Martin Růžička, country manager společnosti Coface Czech, která žebříček Štiky českého byznysu založila. Dokládá to na srovnání počtu prohlášených konkursů v roce 2011 u aktivních firem v ekonomice a u počtu firem, které byly hodnoceny jako podnikatelské štiky v posledních třech letech. „Výskyt prohlášených konkursů u Štik je o 60% menší než průměru počítaného na cca 750 tis. aktivních firem", řekl Růžička. „Každý růst byznysu přináší riziko neúspěchu a naším zájmem je poukázat na firmy, které se snaží vybalancovat rizika a lidově řečeno myslet na zadní kolečka tj. správně strukturovat zdroje a rizika," dodal na závěr Růžička.

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU V ČÍSLECH

V ČR je registrováno přibližně 2,5 mil. firem (90 % podnikatelů)

Po úpravách své databáze deklaruje ČSÚ počet aktivních firem na 1,1 mil. (při využití informací z ČSSZ a finančních úřadů)

Odhad Coface – 700 tis. aktivních firem v ČR

V databázi Coface v ČR je 60 tis. nejaktivnějších firem (40 % = fyzická osoba-podnikatel, 60 % = právnická osoba-firma)

Databáze Coface obsahuje v ČR 90 % všech firem s obratem > 30 mil. Kč, z toho cca 2/3 publikovaly v době závěrky žebříčku výsledky za rok 2011

Dalšími partnery 9.ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR - Záštita

Emun Partners – Hlavní partner

Enterprise Investors – Partner

PwC Česká republika - Partner

Krajíček & Associates – Partner

Hotel Grand Majestic Plaza - Partner

Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

Vítězové předchozího ročníku:

JIHOČESKÝ KRAJ AGRO-LA, spol. s r.o., Jindřichův Hradec

JIHOMORAVSKÝ KRAJ ING-BRNO s.r.o., Brno-Veveří - Mgr. Tomáš Vomela, Jednatel

KARLOVARSKÝ KRAJ Müller Food Additive s.r.o., Ostrov

KRÁLOVEHRADECKÝ KRAJ ProjectSoft HK a.s., Hradec Králové

LIBERECKÝ KRAJ E M B A , spol. s r. o., Paseky nad Jizerou

MORAVSKOSLEZKÝ KRAJ B4B INKASSO s.r.o., Havířov-Podlesí

OLOMOUCKÝ KRAJ ExlService Czech Republic, s.r.o., Olomouc

PARDUBICKÝ KRAJ ARMAT spol. s r.o., Řetová

PLZEŇSKÝ KRAJ VK VACOVSKÝ GROUP s.r.o., Klatovy

PRAHA KRAJ Brilon CZ, Praha

STŘEDOČESKÝ KRAJ Almeco, s.r.o., Úvaly

ÚSTECKÝ KRAJ CNC Chomutov s.r.o., Jirkov

VYSOČINA KRAJ KABELOVÉ BUBNY A BEDNY, s.r.o., Velké Meziříčí

ZLÍNSKÝ KRAJ LIPOELASTIC a.s., Valašské Meziříčí

Celkovým vítězem 8. ročníku byla společnost CNC Chomutov s.r.o.

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3