INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Přestože omezení výroby ve společnosti Paramo není z hlediska zaměstnanosti v regionu příznivou skutečností, má i své pozitivní stránky. A to environmentální přínosy. Odstavení jednotky zpracování ropy v Paramu totiž znamená mimo jiné výrazné snížení zátěže životního prostředí města a jeho okolí. Patrným environmentálním přínosem je úbytek plynů se skleníkovým efektem.

„Jedná se o snížení emisí oxidu uhličitého po odstavení ohřevných pecí v provozu zpracování ropy o cca 19 000 tun/rok a současným neprovozováním jednotky hydrogenačního odsíření středních destilátů pak o dalších cca 10 000 tun/rok," upřesnil fakta vedoucí odboru HSE Parama Eva Laštovičková a přidal i další podstatné údaje: „Odstavení pecí povede i ke snížení emisí oxidu siřičitého ročně o více než 100 tun a o 15 tun oxidů dusíku "

Společnost Paramo dlouhodobě vyvíjí úsilí o minimalizaci zatěžování životního prostředí v důsledku své podnikatelské činnosti. Za posledních dvacet let investicemi do nových technologií přispěla k výraznému snížení emisí z výrobních provozů v Pardubicích.

Společnost například plynofikovala incinerátor v provozu asfaltů. „Náhrada těžkého topného oleje zemním plynem vede k dalšímu snížení celkového imisního zatížení regionu (oxid siřičitý, oxidy dusíku, tuhé znečišťující látky). K zásadnímu snížení, o více než 90 procent oproti stanoveným emisním stropům, emisí oxidu siřičitého a tuhých znečišťujících látek pak ve firmě dochází přednostním využíváním zemního plynu v kotelně," upřesnila Eva Laštovičková. Společnost Paramo se uvedenými razantními kroky zasazuje o výrazné snížení svého podílu na imisní situaci svého okolí.

Odstavení zpracování ropy nepřináší pouze snížení emisí. Tento krok vede i ke snížení rizika vzniku závažné havárie. Firma odstavením zpracování ropy snížila počet významných zdrojů rizik souvisejících s provozem o 30 procent. „Uvedené se týká zdrojů rizik, které byly promítnuty do vnějšího havarijního plánu zpracovaného Krajským úřadem Pardubického kraje. Paramo ale od roku 2001 realizovalo řadu technických opatření k snížení rizika na přijatelnou míru," podotkla Eva Laštovičková.

PARAMO, a.s., je producentem asfaltářských výrobků a mazacích a procesních olejů, včetně výrobků navazujících a pomocných. Historie společnosti sahá do roku 1889. V současnosti je Paramo součástí Unipetrolu, přední české skupiny podnikající v oblasti zpracování ropy a petrochemické výroby, a patří i do rodiny nadnárodního uskupení PKN Orlen. Paramo je stoprocentním vlastníkem společnosti s ručením omezeným Mogul Slovakia, která se zabývá nákupem a prodejem olejů a maziv. Společnost zaměstnává 600 lidí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3