INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zbrusu nová služba ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz je určena malým a středním firmám, které si chtějí bez zbytečné byrokracie usnadnit vstup na mezinárodní trhy. Tento originální projekt totiž dává českým podnikatelům k dispozici jedinečnou síť kontaktů, která jim pomůže efektivně prověřit exportní příležitosti či posílit jejich stávající obchodní pozici v zahraničí. Služba současně nabízí českým občanům žijících v cizině zajímavou možnost k novému druhu podnikání či přivýdělku. Službu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz zaštítil Tomáš Dub, náměstek ministra zahraničních věcí.

Základní podstata projektu

„Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz je nové a dosud nerealizované proexportní řešení. Prostřednictvím jedinečné sítě „ekonomicky zajímavých kontaktů" na krajany pomáhá naše služba tuzemským firmám bořit řadu exportních bariér. Díky takto získaným kontaktům se pak podnikatelé snáze vypořádají například s nedostatkem obchodních styků na lokální úrovni, s neznalostí místního jazyka u netradičních destinací, nízkou informovaností o ekonomickém potenciálu dané země a podobně," uvedla ředitelka projektu Jana Bábíková. „Jak ukazují výsledky průzkumu, nedostatek lokálních kontaktů považuje za problém 67,2 % dotázaných firem," dodal Miloš Rybáček ze společnosti IBRS, která šetření realizovala.

Co projekt přinese českým firmám

Firmy, které mají o službu zájem, se mohou zaregistrovat na webu www.zijemevzahranici.cz. Obratem dostanou možnost prezentovat svoji společnost a exportní produkty Čechům či lidem s českými kořeny v zahraničí. „Během velmi krátké doby můžete obdržet přehled o stávající konkurenci, rozeslat své nabídky přímo v dané zemi lokální poštou, telefonicky kontaktovat potenciální zákazníky či zřídit a dohodnout správu vašeho e-shopu v dané zemi. Zahraniční kontakty můžete do budoucna využít pro provizní prodej nebo založení společné firmy v zahraničí. To vše rychle, snadno, efektivně a v češtině," přibližuje proexportní potenciál projektu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz ředitelka Jana Bábíková.

Co projekt přinese krajanům v cizině

Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz využijí i lidé žijící v cizině, kteří mají zájem nabídnout své služby českým exportérům. V zahraničí žije dlouhodobě zhruba 200 tisíc Čechů, kterým projekt nabízí odrazový můstek k rozvoji podnikání nebo přivýdělku. Po snadné a rychlé registraci si následně vyberou služby dle jednotlivých kategorií, které by chtěli poskytovat. „Jde například o servis v oblasti překladů, administrativy, pomoc při organizaci zahraničních veletrhů, zajišťování průzkumů trhu nebo spolupráci při zakládání obchodního zastoupení v zahraničí," vyjmenovává ředitelka projektu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz Jana Bábíková některé z nabízených možností.

Záštita náměstka ministra zahraničních věcí

Projekt ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz vznikl pod záštitou Ing. Tomáše Duba, náměstka ministra zahraničních věcí, do jehož kompetence patří mimo jiné i ekonomická diplomacie. „Jsem přesvědčen, že tento projekt je velice důležitý pro rozvoj a podporu českého exportu a expanzi na zahraniční trhy. Portál ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz bude jistě také dobrým pomocníkem našim občanům, firmám ale i krajanům dlouhodobě žijících mimo Českou republiku," říká Ing. Tomáš Dub.

Službu ŽIJEME V ZAHRANIČÍ.cz oceňují také první české exportní firmy. „Projekt se mi velice líbí, něco takového na trhu dosud chybělo. České instituce a úřady se sice snaží vstupy a fungování českých firem v zahraničí podporovat, ale často je to podpora spíše symbolická. Byznys si všichni musíme udělat sami. A tento projekt k tomu může výrazně pomoci. Navíc se jedná o jednoduché a přímé řešení , které oceňuji," říká Ing. Pavel Janeček, generální ředitel společnosti Karma Český Brod, která je tradičním českým výrobcem a vývozcem.

----------------

Aktuální výsledky exkluzivního výzkumu IBRS (vzorek 683 firem, realizace 15.9.-24.10.2012)

Co se Vám při podpoře exportu nejvíce osvědčilo?

•osobní kontakty 37,8 %

•využití místních partnerů 19,3 %

•přímé oslovení zákazníků v zahraničí 17,9 %

•účast na veletrzích 14,3 %

•www stránky v lokálním jazyce 4 %

•využití zahraničních databází obchodních kontaktů 1,8 %

•dotační programy 1 %

Co je při exportu do nových zemí problematické? vícečetné odpovědi

•nemáme lokální kontakty 67,2 %

•u netradičních destinací neznalost místního jazyka 52,9 %

•vysoké náklady na cestování kvůli obchodním jednáním 52,6 %

•neznáme potenciál trhu v dané zemi 48,2 %

•chybí sdílení zkušeností o exportu do konkrétních zemí 43,5 %

•chybí informace o jednotlivých teritoriích 35,3 %

•chybí informace o veletrzích/výstavách 17,1 %

Kde všude hledáte informace pro podporu exportu? vícečetné odpovědi

•na internetu 90,2 %

•v tisku 39,8 %

•na konferencích 30,5 %

•prostřednictvím zájmových sdružení a asociací 38,5 %

•na školeních 14,1 %

•jinde 34,4 %

Do jaké míry Vám přijde tento projekt zajímavý?

•rozhodně zajímavý 38,9 %

•spíše zajímavý 40,1 %

•ani zajímavý, ani nezajímavý 15,5 %

•spíše nezajímavý 4,7 %

•rozhodně nezajímavý 0,7 %

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3