INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnosti čelí stále většímu tlaku na úsporu nákladů. Jednou z důležitých oblastí je i tisk, kde se často plýtvá nejenom penězi, ale i časem zaměstnanců. Speciálně u velkých organizací je nutné mít tisk pod kontrolou. A i když se klade větší a větší důraz na elektronické materiály, tištěné dokumenty jsou i nadále nenahraditelné.

Canon proto sponzoroval studii, která se zaměřila na způsob tisku ve velkých firmách. Studii provedl profesor Frank Romano a jeho tým z Rochesterského Institute of Technology, který se zaměřil na to, jestli firmy využívají vlastní podniková reprografická oddělení (CRD). Cílem bylo vytvořit celistvý obrázek trhu s centralizovaným in-house tiskem a poskytnout pohled na budoucí vývoj.

CRD má vlastní zaměstnance, kteří zajišťují pro danou společnost kopírování, tisk a další související služby. Pro společnosti s velkým počtem zaměstnanců nebo klientů jsou důležitá a napomáhají k jejich efektivnímu chodu.

Organizace státní správy, které byly dotázány, označily tisk v 95 % jako velmi důležitý pro jejich činnost. Průměrně náklady na tisk představují 2,5 % celkového rozpočtu a více jak 90 % má vlastní CRD. Přesto tisk se využívá pouze u 10 % celkové komunikace, která zahrnuje kreativu a produkci, projektový management, sklad a archivaci, expedici a distribuci.

V posledních deseti letech podíl „in house” tisku vzrostl z 30 % na 50 % celkového objemu tištěných firemních materiálů. Kvalita digitálního tisku a výkon se zlepšily, takže CRD jsou schopna produkovat více a být přitom nákladově efektivní. Dle studie se počet CRD zvýšil a odhaduje se, že v Západní Evropě je 11 500 těchto oddělení a navíc řada malých kopírovacích center.

Celosvětová ekonomická recese je hlavním důvodem růstu in house tisku. Společnosti se snaží snižovat náklady a v porovnání s externím tiskem ušetří in house tisk průměrně 15 % nákladů. Další faktor, který hovoří ve prospěch in house tisku, je nástup digitálního tisku, který se poprvé objevil v roce 1990 a od roku 2000 můžeme hovořit o digitální revoluci. Díky digitálním technologiím je tisk v rámci společností nákladově efektivní, pružný, s krátkými dodacími lhůtami a je možné nastavit i personalizovaný tisk.

Vyhlídky CRD jsou pozitivní, nicméně tisk bude muset překonat nové výzvy. Analytici odhadují, že pokles objemu tisku bude pokračovat až do roku 2020, což souvisí s tím, že některé produkty budou nahrazeny alternativami na internetu nebo jinými médii. Další velkou výzvou pro CRD, která se týká především státního sektoru, jsou rozsáhlé škrty státních rozpočtů.

95 % organizací z veřejného sektoru označilo tisk jako velmi důležitý prvek pro jejich činnost. Průměrně náklady na tisk představují 2,5 % celkového rozpočtu a více jak 90 % má vlastní CRD. Přesto tisk se využívá pouze u 10 % celkové komunikace, která zahrnuje kreativu a produkci, projektový management, sklad a archivaci, expedici a distribuci.

Během nadcházejících let si budou muset CRD zdůvodnit svou roli ve společnostech a ukázat, že se nejedná pouze o nástroj na kontrolu nákladů. Musí prokázat svou přidanou hodnotu. Například automatizace workflow nebo web-to-print mohou ještě více zlepšit efektivitu práce. Současně CRD musí využít svůj potenciál a nabízet nové služby a produkty, díky nimž budou možné ještě větší úspory a CRD tak obhájí svou pozici.

CRD nabízí společnostem pět hlavních výhod. Nejvýznamnější je úspora nákladů, kdy in house tisk nezahrnuje provize a přirážky. CRD slouží pouze pro firemní potřeby, je flexibilní a rychlé, oproti komerčnímu tisku je o 10 až 20 % levnější. Efektivitu tisku lze ještě podpořit pokročilou kontrolou tisku, která zaručuje, že každý dokument je vytištěn tím nejvhodnějším a nákladově nejefektivnějším způsobem.

CRD plní požadavky společností na tisk, které mohou přicházet od všech zaměstnanců. To podporuje zavedení centralizovaného systému, který je nejvhodnější a nákladově efektivní. Další výhodou je pohodlí. Tím, že se vyrábí uvnitř společnosti, tak odpadají starosti například s doručením a zákazníci nemusí opustit budovu firmy. Vlastní CRD navíc zaručuje bezpečnost informací.

Recept na chytrý tisk ve velkých firmách je tedy jasný. Vytvoření interního podnikového reprografického oddělení je správný začátek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3