Velkoobchodní řetězec MAKRO Cash & Carry nabízí svým zákazníkům na 33 000 položek potravinového a spotřebního zboží, přičemž převážnou část sortimentu potravin představují čerstvé výrobky. V této kategorii se jasně odráží současný spotřebitelský trend, kdy čerstvé potraviny od tuzemských dodavatelů se na celkovém obratu podílejí 74–90 %.
MAKRO Cash & Carry si zakládá na tom, že svým zákazníkům nabízí široký a pestrý sortiment zboží jak ze zahraničí, tak z tuzemské produkce. „O české výrobky zejména v segmentu čerstvých potravin mají zákazníci v posledních letech stále větší zájem,“ řekla Romana Nýdrle, ředitelkakorporátní komunikace MAKRO Cash & Carry ČR, a dodala: „Snažíme se uspokojit poptávku po lokálních produktech a navázali jsme spolupráci s řadou českých výrobců.“ Ti však musejí splňovat přísná kvalitativní kritéria. „S ohledem na udržení našeho standardu kvality zboží, vyžadujeme i u svých dodavatelů mezinárodní certifikace kvality,“ vysvětluje Romana Nýdrle.
V segmentu čerstvých potravin českého původu je největší zájem hlavně o maso a masné výrobky (90 %), následují pekárenské výrobky (87 %), mléko a mléčné výrobky (85 %)
a lahůdky (74 %).
MAKRO spolupracuje také s řadou lokálních farmářů a pěstitelů, od nichž pravidelně odebírá hlavně saláty, kořenovou zeleninu, jablka a brambory. Sortiment se vždy přizpůsobuje dané sezoně, aby se v každém ročním období zákazníkům dostaly ty nejlepší suroviny.
Vysoký zájem o tuzemskou produkci se týká nejenom čerstvých potravin, ale i vína. Ve vinotékách MAKRO je stabilně téměř 1 000 domácích i zahraničních vín z 18 zemí světa v kvalitě od lehkých stolních až po ty nejexkluzivnější. Tuzemská vína tvoří v tomto segmentu více jak polovinu (66,9 %) prodejů. České a moravské vinaře MAKRO již několik let podporuje jako partner nejrůznějších oborových soutěží, např. Vinař roku nebo Salon vín.
Pro tuzemské producenty představuje spolupráce s MAKRO také exportní příležitost. Například v roce 2011 bylo na Slovensko vyvezeno zboží v hodnotě 10 mil. Kč.
***
METRO Cash & Carry je zastoupeno 700 samoobslužnými velkoobchodními prodejnami ve 29 zemích. Společnost, která zaměstnává více než 120 000 lidí, dosáhla v roce 2012 tržeb 32 miliard €. METRO Cash & Carry je obchodní divizí METRO GROUP. METRO GROUP je jednou z největších mezinárodních maloobchodních společností. V roce 2012 dosáhla skupina METRO tržeb okolo 67 miliard €. Společnost zaměstnává téměř 280 000 lidí a provozuje přes 2 200 prodejen ve 32 zemích. Výsledky skupiny METRO závisí na výkonu jejích obchodních divizí, které samostatně operují v následujících segmentech trhu: METRO/MAKRO Cash & Carry – mezinárodní jednička na poli samoobslužných velkoobchodů, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – evropský lídr v prodeji spotřební elektroniky a obchodní domy Galeria Kaufhof.
Pro více informací, prosím navštivte: www.metrogroup.de.
V České republice patří do sítě MAKRO Cash & Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele a dva provozy nového formátu DRIVE IN. Vysoká obrátka zboží, provozní výkonnost, omezený počet prodejen, vyspělá logistika a přímé nákupy ve velkých objemech umožňují společnosti MAKRO prodávat zboží za nejvýhodnější velkoobchodní ceny. MAKRO se v Čechách orientuje především na tři skupiny zákazníků-profesionálů, a to HoReCa, maloobchod a malé až střední firmy, které podporuje vedle nabídky sortimentu na míru i nadstavbovými službami.